Efe een vraagje: dus geen tato en wel oorbellen is dat je lichaam ook niet beschadigen?

Niet dat ik iets tegen oorbellen/oorringentjes heb.
Moderator: Moderafo's
Ikke21 schreef:Er staat ook niet in de bijbel heel letterlijk dat het niet mag,
Nou dat vind ik wel erg boud. Als je een tattoo hebt ben je werelds?Calvin schreef:Ikke21 schreef:Er staat ook niet in de bijbel heel letterlijk dat het niet mag,
Er staat wel degelijk in de bijbel dat het niet mag. Ik meen in Leviticus, daar zegt de Heere tot Zijn Israel dat het Hem een gruwel is dat zij tekeningen op hun huid maken zoals de heidense volken rondom hun dat ook doen.
Ook al had het er niet gestaan dan zou je het nog kunnen bedenken want God eist van Zijn kinderen een heilig leven. Een leven wat totaal anders is dan dat de wereld dat leidt (of lijdt). Weest heilig, want Ik ben heilig.
Iemand die de Heere vreest zal ook zeker geen behoefte hebben aan tatoeages. Dat is een gepasseerd station.
Chloë schreef:Nou dan verschillen wij in dezen dus van mening.![]()
Ben erg verbaasd dat dit zomaar gezegd wordt eigenlijk. Ja, van sommige mensen kun je zoiets verwachten maar van jou verwacht ik niet zo'n boude uitspraak eigenlijk. Waarom vind je dat dan?
Dat kun je met alles zeggen. Het is niet eerlijk om deze tekst aan te halen, maar goed dat is mijn mening.Calvin schreef:Lev. 19 vers 28 Gij zult om een dood lichaam geen snijding in uw vlees maken, noch schrift van een ingedrukt teken in u maken; Ik ben de HEERE!
Laat staan dat je het doet terwijl je er geen reden voor is......
Mag je dus ook geen dieet volgen, want dan ben je niet tevreden met hoe je je lichaam van God hebt ontvangen. Of clearasil gebruiken, of als je man bent je scheren. Want die baard heb je toch bij je lichaam gekregen en daar ben je dan dus niet tevreden mee?Bovendien hebben we ons lichaam van God gehad het is een tempel van de Heilige Geest. Waarom zouden we ons lichaam vol gaan hangen met metaal of het volspuiten met inkt. Niet tevreden met hoe je het van God hebt ontvangen? We gaan toch ook geen grafiti op de kerk spuiten omdat we dat mooier vinden?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten