Tatoeages? kan dat?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

HendrikJan
Verkenner
Verkenner

Tatoeages? kan dat?

Berichtdoor HendrikJan » 30 jun 2003 20:17

ik wil graag jullie mening horen of je als gelovige jezelf kan/mag laten tatoueren.
ik vindt het in sommige gevallen erg mooi,maar ik heb mn twijfels of het wel kan en mag als je gelovig ben.

graag jullie mening

Dorothee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dorothee » 30 jun 2003 22:14

Ja, ik weet niet goed of wel of niet gelovig zijn een criterium is om wel of niet een tatouage te zetten. Ik zou me veel meer afvragen waarom ik een tatouage zou willen. Zoiets als: vind ik het zelf gewoon mooi, doe ik omdat anderen het ook hebben ofzo. Gewoon: wat is de onderliggende gedachte om het te doen. En van daaruit kun je je misschien wel afvragen of dat als gelovige mag.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 jun 2003 22:18

Alles kan, maar niet alles is zinvol. Hoewel ik alles mag, mag niets mij overheersen. (staat ergens in het NT)

Maar: je moet ook rekening houden met anderen! Het moet niet aanstootgevend zijn voor christenen in je omgeving.

Dat is wat ik daarover uit de bijbel haal ;)

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 30 jun 2003 22:30

Waarom zou het niet kunnen..?

Persoonlijk zou ik het nooit doen, de kans dat je spijt krijgt lijkt me erg groot ;)

Een kennis van me heeft een enorme draak op z'n rug, ik ben blij voor 'm dattie dat in de spiegel normaal gesproken niet ziet ;)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 01 jul 2003 14:46

Hmm, ik vind het soms wel mooi. De kans dat je spijt krijgt is inderdaad wel erg groot. Maar ja.... Een vriend van me gaat een grote trible op zijn schouderbladen zetten... Wel mooi, maar sowieso te groot voor mij...

Ik ben er niet perce tegen, maar als iemand vanuit de bijbel kan aangeven dat het niet mag, is mijn mening behoorlijk te vervormen :)

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 01 jul 2003 14:48

Er staat ook niet in de bijbel heel letterlijk dat het niet mag, toch denk ik dat we allemaal met ons gezonde verstand kunnen verzinnen dat dit niet goed is.......Als God dit had gewild, had Hij ons net zo goed kunnen schapen met een groot varken over ons lichaam getekend.

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 01 jul 2003 15:04

maar toch is ons lichaam een tempel van god
god keurt het niet goed als je lichaam toetakelt met tatoeages

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 01 jul 2003 15:12

Ikke21 schreef:Er staat ook niet in de bijbel heel letterlijk dat het niet mag, toch denk ik dat we allemaal met ons gezonde verstand kunnen verzinnen dat dit niet goed is.......Als God dit had gewild, had Hij ons net zo goed kunnen schapen met een groot varken over ons lichaam getekend.

ach ja, en we gaan maar weer op de stoel van God zitten. als God had gewild dat we oorbellen droegen, had hij ze er ook wel aangemaakt, en hetzelfde voor kettingen, armbanden, ringen, enz. waarom scheer ik mijn baard af, als God hem laat groeien? waarom knip ik mijn haar? als God had gewild dat ik kort haar had, had hij er wel voor gezorgd dat het kort zou blijven.

sorry, hier kan ik echt niets mee.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 01 jul 2003 15:12

connie schreef:god keurt het niet goed als je lichaam toetakelt met tatoeages

mmm, dit heb ik God nog nooit zien of horen zeggen. waar staat dat?
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 01 jul 2003 15:15

Napoleon schreef:
Ikke21 schreef:Er staat ook niet in de bijbel heel letterlijk dat het niet mag, toch denk ik dat we allemaal met ons gezonde verstand kunnen verzinnen dat dit niet goed is.......Als God dit had gewild, had Hij ons net zo goed kunnen schapen met een groot varken over ons lichaam getekend.

ach ja, en we gaan maar weer op de stoel van God zitten. als God had gewild dat we oorbellen droegen, had hij ze er ook wel aangemaakt, en hetzelfde voor kettingen, armbanden, ringen, enz. waarom scheer ik mijn baard af, als God hem laat groeien? waarom knip ik mijn haar? als God had gewild dat ik kort haar had, had hij er wel voor gezorgd dat het kort zou blijven.

sorry, hier kan ik echt niets mee.

Nee napoleon ik wil helemaal niet op de stoel van God gaan zitten.... maar ook jij weet met je gezonde verstand dat God jou niet geschapen heeft om je dan vervolgens met van alles en nog wat te gaan toetakelen, zijn we dan niet tevreden met hoe God ons geschapen heeft??

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 01 jul 2003 15:19

hm, dan vraag ik me nog steeds af of jij wel sieraden draagt, of jij je benen scheert, of jouw vriend zijn baard afscheert en of hij lang haar heeft. want als je jouw redenering doortrekt moeten we dat dus ook in de natuurlijke staat laten.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 01 jul 2003 15:22

Napoleon schreef:hm, dan vraag ik me nog steeds af of jij wel sieraden draagt, of jij je benen scheert, of jouw vriend zijn baard afscheert en of hij lang haar heeft. want als je jouw redenering doortrekt moeten we dat dus ook in de natuurlijke staat laten.

nee helemaal niet napoleon, tuurlijk draag ik sieraden en scheert mijn vriend zich, we hebben ook nog een plicht om ons lichaam te onderhouden en met sieraden takel je je lichaam niet toe, wat je met een tato wel doet en dan ga ik me afvragen....volgens mij heeft God het niet goed gedaan toen Hij ons schiep, want wij veranderen toch alles aan ons lichaam.

huk
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor huk » 01 jul 2003 17:23

Ik vind helemaal niet dat je je lichaam toe takeld met tattoos. Sterker nog, ik vind een tattoo een sieraad voor je lichaam. Oke niet alle tatoos zijn mooi (ik ga ook niet met een blote vrouw op mn arm lopen), maar er zijn er zeker bij die je lichaam mooi maken.

Het enige is dat ze permanent zijn, dus je moet er wel zeer goed over nadenken voordat je besluit om er een te nemen, want je zit er de rest van je leven aan vast.
There are no Saviours, there are no Kingd, the power lies in your head

HendrikJan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor HendrikJan » 01 jul 2003 17:52

connie schreef:maar toch is ons lichaam een tempel van god

juist,daarom vraag ik me dus af of het kan/mag.

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 01 jul 2003 19:17

Ik kan geen bijbels argument noemen die tegen een tatoe is, maar mijn gedachten zeggen duidelijk nee! Vreselijk om je zo toe te takelen ieuw :?
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

Terug naar “Archief”