Vrouwen binnen de SGP??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 09 nov 2005 15:55

Raido schreef:Ah kent de GKV geen scheiding van kerk en partij :mrgreen: ?
Ze herenigen kerkgenootschappen d.m.v. de politiek, maar dat bedoel je wsl niet? :P

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 nov 2005 16:47

Raido schreef:Ah kent de GKV geen scheiding van kerk en partij :mrgreen: ?

Jawel. Daarom stemmen de meesten op de CU en niet op SGP ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Kuiffje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Kuiffje » 09 nov 2005 18:50

Pieter schreef:Bestuurlijke of politieke functies zijn iets anders dan kerkelijke ambten.

De SGP-jongeren gaan, als ik het goed begrepen heb, hun bestuur ook openstellen voor dames. Dat lijkt me een goede ontwikkeling.

*Pieter* Staat en Kerk moet min of meer gescheiden blijven daar heb je helemaal gelijk in. De SGP handeld en probeerd zo veel mogelijk te handelen overeenkomstig Gods Woord. Ik ben zelf erg benieuwd wat het SGP bestuur gaat doen.
Binnenkort 18 op 19 november is er een jongerencongress in Rotterdam waar over dit standpunt gediscusseerd gaat worden.

Wat de SGP jongeren doen vind ik niet verkeerd op Jeugdverenigingen zijn ook dames lid van het bestuur waarom binnen de SGP Jongeren niet. Dus in de toekomst verwacht ik niet anders dan dat vrouwen ook lid mogen worden van de SGP (of ze dan ook bestuurlijke plaatsen in mogen nemen dat even terzijde)

Tot zover mijn reactie
Ik Groet u, Kuifje

CHE een verantwoorde keuze

Triumph
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: Vrouwen binnen de SGP??

Berichtdoor Triumph » 12 nov 2005 20:03

Big Mac schreef:

De SGP moet bijna wel, want anders krijgen ze die subsidie van een miljoen euro niet meer. Er was toch een uitspraak geweest.

Alsof de trouwe achterban van de SGP dat niet kan ophoesten :roll:

Wat mijn mening betreft hoop ik dat de SGP bij haar huidige standpunt blijft het zou mijn inziens erg vreemd overkomen(zacht uitgedrukt) als ze omwille van het geld toch vrouwen zouden toelaten.
trouwens belastingtechnisch is 45% van giften toch aftrekbaar?! :D
Everything you say, can and will be used against you...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 nov 2005 18:13

Afgelopen zaterdag kwamen in het RD 3 predikanten over dit onderwerp aan het woord en ik kon me grotendeels vinden in de mening van ds. P. Vermaat: Artikel
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Toriso
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Toriso » 14 nov 2005 20:42

Die giften dan aftrekbaar? Vergeet het maar. Die stukjes van die predikanten? Ach ik kon me in alle drie wel enigzins vinden. Ze zeggen eigenlijk allemaal hetzelfde, lood om oud ijzer. Ik heb trouwens de secretaris van de SGP-Jongeren een suggestie meegegeven, hij zou het aan de orde stellen. Daarna zou ik nog van hem vernemen. Ik ga daar hier nu niet verder over uitwijden. Dat ligt te gevoelig...
Niet het aanzien, maar het wezen!

Triumph
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Triumph » 14 nov 2005 21:34

Toriso schreef:Die giften dan aftrekbaar? Vergeet het maar. Die stukjes van die predikanten? Ach ik kon me in alle drie wel enigzins vinden. Ze zeggen eigenlijk allemaal hetzelfde, lood om oud ijzer. Ik heb trouwens de secretaris van de SGP-Jongeren een suggestie meegegeven, hij zou het aan de orde stellen. Daarna zou ik nog van hem vernemen. Ik ga daar hier nu niet verder over uitwijden. Dat ligt te gevoelig...

volgens mij zijn giften aftrekbaar ik weet niet wat voor een belastingbiljet jij invult :?

wijd er idd. maar niet over uit en eigenlijk ook niet dat je de secretaris ff een advies/suggestie heb meegegeven :^o wijsneus :mrgreen:

Toriso
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Toriso » 14 nov 2005 21:44

:wink:

Als de SGP geen subsidie meer zal krijgen, en dat is nog niet duidelijk, want de zaak is in hoger beroep, dan zal er ook wel een slimmerd zijn die met succes de aftrekbaarheid van de giften daaraan zal aanvechten.

Zou het niet?
Niet het aanzien, maar het wezen!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 nov 2005 21:52

Nee, ik zie daar geen enkele reden toe.

Triumph
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Triumph » 15 nov 2005 20:19

ik zie dat ook niet gebeuren, dan gaat men dus bepalen welke gift aftrekbaar is en welke niet :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 nov 2005 22:51

Hoe zou je dat moeten regelen dan?:

- Een gift aan een instantie die geen subsidie (meer) ontvangt is niet aftrekbaar?

- Een gift aan een instantie die geen subsidie (meer) ontvangt omdat zij discrimineert is niet aftrekbaar?

- Een gift aan een instantie die geen subsidie (meer) ontvangt omdat zij ondemocratisch handelt niet aftrekbaar?

Lijkt me onbegonnen werk om alle doelen waaraan giften worden gegeven op die punten te checken... :wink:

Jos123

Re: Vrouwen binnen de SGP??

Berichtdoor Jos123 » 01 dec 2005 15:47

Triumph schreef:
Big Mac schreef:

De SGP moet bijna wel, want anders krijgen ze die subsidie van een miljoen euro niet meer. Er was toch een uitspraak geweest.

Alsof de trouwe achterban van de SGP dat niet kan ophoesten :roll:

Wat mijn mening betreft hoop ik dat de SGP bij haar huidige standpunt blijft het zou mijn inziens erg vreemd overkomen(zacht uitgedrukt) als ze omwille van het geld toch vrouwen zouden toelaten.
trouwens belastingtechnisch is 45% van giften toch aftrekbaar?! :D

De discussie over vrouwen binnen de SGP duurt in de partij al jaren. Het niet meer verkrijgen van subsidie zal hooguit de discussie wat doen verhevigen.

Ik ben lid van de Sgp jongeren en in onze commissie zit ook een vrouw. Naar mijn idee doet ze haar werk uitstekend en mag ze ook in de toekomst een openbare functie vervullen. Trouwens, zo een 56% van de SGP-leden denkt er zo over.

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 01 dec 2005 19:52

In Trouw stond pas een artikel van de 1 of andere SGP (-jongeren?) bijeenkomst, waarbij die zich uitspraken voor vrouwen als lid van de SGP oid? Weet iemand hoe dat zit?

Al gevonden op refdag: http://www.refdag.nl/artikel/1238473/SG ... vrouw.html

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 dec 2005 20:21

Met dat artikel van Refdag.nl heb je het antwoord toch al? Op een SGP-jongerencongres is blijkbaar een stelling gelanceerd of vrouwen (bestuurs)lid van een kiesvereniging mogen worden, bijna alle aanwezige jongeren waren daar voor. En ongeveer de helft van deze jongeren was voorstander van vrouwen in de politiek.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 01 dec 2005 21:45

volgende week mogen de besturen van de jongerenverenigingen zich hier over uitspreken.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Terug naar “Archief”