Jongerenavond Doorn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 14 nov 2005 12:09

Josti zegt:
ik vindt het argument of de Heere wel gediend wordt of dat er mensen bekeerd worden in een discotheek totaal de plank mis slaan. In de supermarkt, restaurant of trein wordt de Heere ook niet gedient en komen er ook geen mensen tot bekering en daar mag je wel gewoon aan deelnemen....

Dus vindt ik dat ik ook feestje mag vieren in een discotheek.

Het lijkt me nogal een verschil of je ergens naar toe moet, of dat je er vrijwillig heen gaat. Om te kunnen eten en drinken zal dat voedsel toch ergens vandaan moeten komen. Ik heb trouwens nog geen antwoord gekregen op mijn vraag waar die christelijke disco staat. Ik ben nog steeds erg benieuwd.

Van mij mag je trouwens best een feestje bouwen in de disco, dat lijkt me je eigen verantwoordelijkheid. Maar je maakt mij niet wijs dat je op een plek waar zo'n beetje al Gods geboden worden overtreden, God kunt dienen. Dan zou de bijbel volstrekt chizofreen zijn.

Overigens is het helemaal niet interessant wat jij vindt of wat ik vind, maar de vraag is: wat zegt de bijbel?

Josti schreef:
Dat God jou daar niet wil hebben omdat je daar het idee hebt dat je twee heren dient, betekent niet automatisch dat dat voor mij ook geldt.

Ik begrijp het even niet. Wil je nu zeggen dat Gods geboden niet voor iedereen gelden? Dat jij dispensatie hebt gekregen om Zijn wet na te leven? Ik kan je redenering volgen als het gaat om een grijs gebied, zoals het dragen van bepaalde kleding, hoedjes in de kerk, psalmen/gezangen, enz. Maar op dit terrein is de bijbel niet voor tweeërlei uitleg vatbaar.

Debutler schreef:
Jaja, christenen vermoorden! Cool! Nee, sorry. Maar waarom zijn zoveel christenen zo bang voor de realiteit? De realiteit zal je vrij maken! Als je bij de Heere Jezus hoort hoef je niet bang te zijn!!

Wanneer hoor je bij de Heere Jezus? Wanneer ben je Zijn volgeling? Volgens mij als je Hem liefhebt met heel je hart en heel je ziel. Waarom zou je dan Iemand die je liefhebt en die jou liefheeft pijn doen door Zijn geboden met voeten te treden? Als je weet dat in een disco al Zijn geboden veracht worden, ja zelfs met genoegen worden overtreden, dan wil en kun je daar toch niet meer zijn? Je gaat toch ook niet met plezier naar een plek waar je ouders beledigd en bespot worden?

De realiteit is dat we in een zondige wereld leven en dat we ieder moment van de dag zonde doen. Er is geen mens die goed doet. Zelfs niet één. Dat beweert althans de bijbel. Dat maakt bescheiden, lijkt me.

Debutler schreef:
Compliment... hm... Aangezien je me niet kent en zeker niet begrijpt is het echt wel een beledigng!

Ja, ik heb inmiddels gemerkt dat je graag christenen beledigd, of ze nu wel of niet behoudend zijn.

Kutyo schreef:
Er zijn zoveel fijne feesten waar respectabele dj's muziek draaien die zo puur is en waar mensen komen die zorgen voor een gemoedelijke sfeer en een fijn samenzijn. Er zijn zoveel fijne underground-party's waar hippe muziek geselecteerd wordt op inhoud. Er is zoveel meer dan de gore oppervlakte die hier omschreven wordt door enkelen, de house-party's en hellraiser feesten waar josti-tosti juist van aangeeft die niet te bezoeken.

Corine vroeg er ook al naar (mooie reactie trouwens Corine), maar ik ben erg benieuwd naar die plaatsen. In de tijd dat ik disco's bezocht ben ik ze nooit tegen gekomen, maar er schijnt sindsdien veel verbeterd te zijn. Noem gerust wat locaties, dan ga ik eens kijken of je gelijk hebt.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 nov 2005 12:14

jostitosti schreef:hoe kom je erbij dat het niet mag? Omdat God daar niet geeerd wordt en omdat je daar alleen voor je eigen geneugten komt? Als dat zo is dan mag je alleen maar in de kerk komen en niets dan kerkliederen zingen. Dan mag je ook niet naar de supermarkt, restaurant of wat dan ook.....

Stel je dat vanuit je jezelf of vanuit een levend geloof met God???

naar een supremarkt meot je wel. Hoe kom je anders aan je boodschappen. Als ik naar een restourant ga zoek ik hoe ze zijn qua muziek e.d. Ik wil wel rustig kunnen bidden en eten in een restaurant

jostitosti schreef:helemaal mee eens. maar dat zegt verder niets over een houseparty. God geeft ook een grotere kick dan een boterham met hagelslag.... dat betekent niet dat het daarom fout is om van te genieten.

heb je gelijk in. alleen 1 groot verschil:
eten is je dagelijkse levensbehoefte!
Buiten een houseparty om kan je ook leven, anders ben je verslaafd!

jostitosti schreef:En waarom precies zou je daar niet gevonden willen worden? Zou de Heere Jezus je dan veroordelen? Je houdt toch van Hem? Ik denk dat Hij naar je hart kijkt en waar je mee bezig bent, niet waar je bent. Als je bezig bent je te bezatten dan lijkt het me niet prettig om daar gevonden te worden. Ben je echter bezig met het genieten van de muziek en creativiteit die God ons gegeven heeft dan lijkt me daar niets mis mee...

tuurlijk moet je je gaven en talenten gebruiken, maar dan wel tot eer van God en niet tot eer van jezelf. Uiteindelijk heb je ze van God gekregen en Hij wil dan ook dat je Hem er mee dient en alle eer en dankzegging er voor geeft.
Stel dat ik sta te feesten op een houseparty en God komt.. dan is dat toch het zelfde als waar ik ben of waar ik mee bezig ben?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 nov 2005 12:41

Omega schreef:Corine vroeg er ook al naar (mooie reactie trouwens Corine), maar ik ben erg benieuwd naar die plaatsen. In de tijd dat ik disco's bezocht ben ik ze nooit tegen gekomen, maar er schijnt sindsdien veel verbeterd te zijn. Noem gerust wat locaties, dan ga ik eens kijken of je gelijk hebt.

Ik zit zelf ook niet echt in die scene, maar weet wel dat er een hemelsbreed verschil is tussen de mainstream disco's waar de plaatselijke jeugd zich pleegt te vermaken en voornamelijk top40 gedraaid wordt (dit gaat overigens al niet meer over house dus) en clubs waar het veel meer om de muziek draait. Waar mensen komen omdat ze van die muziek houden en fijn een avond uit willen gaan ipv zich loos vol te gieten en dronken sletjes te scoren.

Een beetje vergelijkbaar met het verschil tussen een ordinaire feestkroeg en een smaakvol en gezellig cafe.

Voda

Berichtdoor Voda » 14 nov 2005 12:46

Mensen twas een HEER-lijke avond donderdag ! Ik heb genoten van het getuigenis van Gerard Grimbergen ! HEER-lijk ook dat we met zo'n grote groep jonge mensen eensgezind bij elkaar konden zijn ! Er gaat NIX boven een èchte ontmoeting is mijn overtuiging...!

De volgende avond is op 8 december zet het alvast in je agenda nemen jullie dan allemaal 1 extra persoon mee ?! deze avond wordt nog nader aangekondigd in dit topic...

:idea: TIP : -------> op 8 december is er een cassettebandje in de aanbieding van een onderwerp met de titel

"De boze buitenwereld" <----------------

door Koos de Jong. Globale samenvatting: "De boze buitenwereld zit in ons EIGEN hart en tussen onze EIGEN oren.....!"
Een prachtige lezing. Van harte aanbevolen, kosten 1 euro.

Alle overige informatie op de site van de jongerenavonden Doorn - Twello : http://jongerenavonden.filternet.nl/
Laatst gewijzigd door Voda op 14 nov 2005 13:00, 4 keer totaal gewijzigd.

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 14 nov 2005 12:46

omega schreef:Het lijkt me nogal een verschil of je ergens naar toe moet, of dat je er vrijwillig heen gaat. Om te kunnen eten en drinken zal dat voedsel toch ergens vandaan moeten komen.

je gaat ook vrijwillig naar de supermarkt.....je kan ook direct naar een christelijke boer gaan om christelijke aardappelen te halen.... het is maar net hoe radicaal je wilt zijn....

omega schreef:Ik heb trouwens nog geen antwoord gekregen op mijn vraag waar die christelijke disco staat. Ik ben nog steeds erg benieuwd.
wat versta je onder een christelijke disco?
Daarbij komt dat er bij een christelijke disco net zo veel mensen kunnen zijn die helemaal niet voor de eer van God komen maar voor iets anders (lust of roddel)....

omega schreef:Van mij mag je trouwens best een feestje bouwen in de disco, dat lijkt me je eigen verantwoordelijkheid. Maar je maakt mij niet wijs dat je op een plek waar zo'n beetje al Gods geboden worden overtreden, God kunt dienen.

in de hele wereld worden God geboden overtreden! Nogmaals: OVERAL! Dus ook op je werk, in de kerk, OVERAL! Mensen zijn zondig en zondigen overal! Als je dit als argument gebruikt dan kun je nergens God dienen.

omega schreef:Overigens is het helemaal niet interessant wat jij vindt of wat ik vind, maar de vraag is: wat zegt de bijbel?

De bijbel zegt dat je een getuige moet zijn aan de hele wereld. Getuige van Gods liefde. Van een afstand iets roepen over hel en verdoemenis getuigt niet echt van oprechte interesse in je doelgroep. Ik heb relatie met mijn medemens en zo kan ik ze laten zien hoe God een verschil maakt in mijn leven. Ik probeer me zo goed en zo kwaad als dat gaat aan de tien geboden te houden en uit de Bijbel lering te trekken. Dat jij denkt dat als ik naar een feest of discotheek ga, daar een compromis over sluit zegt meer over jou dan over mij denk ik....

Gerdien B schreef:Buiten een houseparty om kan je ook leven, anders ben je verslaafd!

onzin, naar een houseparty gaan betekent niet automatisch dat je verslaafd bent....

Gerdien B schreef:Stel dat ik sta te feesten op een houseparty en God komt.. dan is dat toch het zelfde als waar ik ben of waar ik mee bezig ben?

nee, want op een house party kun je wel of niet aan de geboden van God houden. Als je je op een house party komt om te genieten van Gods schepping (ik ben vaak verwonderd over de diversiteit van mensen) dan lijkt me daar niets mis mee. Geef je je op zo'n party echter over aan lust en overmatig drank gebruik, dan wordt het een ander verhaal.

Het gaat dus om je houding.

Ik draai het om. Als ik naar de kerk ga om God te danken voor wat Hij gemaakt heeft en de Heere Jezus komt terug, lijkt me daar niets mis mee. Maar mocht ik daar heen gaan met het idee om naar mijn mooie getrouwde buurvrouw te gluren, dan lijkt me het minder fijn als de Heere Jezus dan terug komt..... Toch zit ik in de kerk.
De plaats doet dus niet terzake, het gaat om je houding.....
I'm not a complete idiot, there are a few parts missing....

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 nov 2005 12:58

jostitosti schreef:je gaat ook vrijwillig naar de supermarkt.....je kan ook direct naar een christelijke boer gaan om christelijke aardappelen te halen.... het is maar net hoe radicaal je wilt zijn....

maar die heeft geen pak koffie voor me.

jostitosti schreef:wat versta je onder een christelijke disco?
Als jij mij een disco aanwijst waar het gaat tot en om de eer van God, dan ga ik met je mee!

jostitosti schreef:in de hele wereld worden God geboden overtreden! Nogmaals: OVERAL! Dus ook op je werk, in de kerk, OVERAL! Mensen zijn zondig en zondigen overal! Als je dit als argument gebruikt dan kun je nergens God dienen.

ja overal doen we het fout,, maar daarom hoef je het niet nog erger te maken dan het al is. Anders kunne we net zo goed gelijk de duivel gaan dienen: 'Ja God, voor U doen we toch alles fout!'
NEE, we moeten er naar streven, ook al lukt het niet, om heilig en rein voor God te leven!

jostitosti schreef:De bijbel zegt dat je een getuige moet zijn aan de hele wereld. Getuige van Gods liefde. Van een afstand iets roepen over hel en verdoemenis getuigt niet echt van oprechte interesse in je doelgroep. Ik heb relatie met mijn medemens en zo kan ik ze laten zien hoe God een verschil maakt in mijn leven. Ik probeer me zo goed en zo kwaad als dat gaat aan de tien geboden te houden en uit de Bijbel lering te trekken. Dat jij denkt dat als ik naar een feest of discotheek ga, daar een compromis over sluit zegt meer over jou dan over mij denk ik....

De Bijbel is Gods onfeilbaar woord en niet een boek om wijze lessen uit te halen.
Wil jij beweren dat ik geen relatie opbouw met anderen????
hoe kort zichtig!

jostitosti schreef:onzin, naar een houseparty gaan betekent niet automatisch dat je verslaafd bent....

wel als je niet zonder een houseparyt kunt leven!!!!
ff goed lezen!

jostitosti schreef:nee, want op een house party kun je wel of niet aan de geboden van God houden. Als je je op een house party komt om te genieten van Gods schepping (ik ben vaak verwonderd over de diversiteit van mensen) dan lijkt me daar niets mis mee. Geef je je op zo'n party echter over aan lust en overmatig drank gebruik, dan wordt het een ander verhaal.

Het gaat dus om je houding.

Ik draai het om. Als ik naar de kerk ga om God te danken voor wat Hij gemaakt heeft en de Heere Jezus komt terug, lijkt me daar niets mis mee. Maar mocht ik daar heen gaan met het idee om naar mijn mooie getrouwde buurvrouw te gluren, dan lijkt me het minder fijn als de Heere Jezus dan terug komt..... Ondanks dat je in de kerk zit. De plaats doet niet terzake het gaat om je houding.....

waarom ga dan naar een plek waar zoveel tegen God indruist(kleding, sex, alcohol) om van Gods schepping te genieten?

ga dan op een terrasje zitten te genieten van de mensen of ga het bos en en geniet van de natuur! verwonder je daar is hoe wonderlijk mooi God alles heeft gemaakt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 nov 2005 13:07

Gerdien, wil jij mij dan een terrasje wijzen waar het tot en om de eer van God gaat?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 nov 2005 13:08

Aragorn schreef:Gerdien, wil jij mij dan een terrasje wijzen waar het tot en om de eer van God gaat?

ga buiten zitten ebn dan heb je geen last van de muziek!
verder zit je daar dus waarom is dat niet tot eer van God als je wat drinkt en geniet van alle mensen!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 nov 2005 13:11

Precies. :) En zo kun je dus ook genieten van electronische muziek waar je van houdt.
Want dat God geloofd en geprezen wordt op een terrasje maak jij mij niet wijs, dus stel die voorwaarde dan ook niet aan andere gelegenheden.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 nov 2005 13:17

Aragorn schreef:Precies. :) En zo kun je dus ook genieten van electronische muziek waar je van houdt.
Want dat God geloofd en geprezen wordt op een terrasje maak jij mij niet wijs, dus stel die voorwaarde dan ook niet aan andere gelegenheden.

voor mij zit er een wel degelijk verschil tussen!!

of in een hal of wat dan ook gaan waar je oren drie dagen later nog piepen van de muziek (bijwijze van)
of op een rustig plekje waar je geniet van de meensen om je heen en waar geen herrie is.
Ik kan God loven en prijzen op het terrass. en kijk is goed... ik heb daar nog nooit een dronken iemand gezien... ik kom daar dan wel overdag!

Het doel van zo'n party is verzuipen, slikken, liefst ook nog snuiven en dan uit je dak gaan.
doel van een terras is even rustig zitten, wat drinken en weer verder gaan.

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 14 nov 2005 13:28

Aragorn schreef:Precies. :) En zo kun je dus ook genieten van electronische muziek waar je van houdt.

hihi, tja. . . het blijft verwarrend als iedereen met die houseparties op de proppen blijft komen. Maar scape zijn handelsmerk is juist muziek-ter-versterking-van-het-chillen-en-kletsen. En ik kan je zeggen dat er vaak serieuzere gesprekken zijn dan zomaar wat geneuzel.

Ik observeer veel, daar ik geen strees heb voor een volle dansvloer. De sfeer en warmte is mijn verantwoording. Ik kijk, heb mijn oren open en kan makkelijk contact maken, of mensen stappen op mij af.

Maar goed, ik doe dit niet om direct te evangeliseren. Ik wil alleen mijn wereld begrijpen en interactie. Daarnaast bgen ik het zat om op zoveel plekken lege hopeloze muziek te vinden, vandaar dat ik muziek wil delen met anderen. Ik mek dat ik door er te zijn, mijn geloof een plek kan geven en kan delen met anderen. Zou het geen verschil maken als er overal christenen zouden zijn? Zodat we zichtbaar zijn en er zijn voor de maatschappij? De afwezig van God. . . . zou er een verband zijn met de afwezigheid van christenen? vragen . . .

Ik wil niet beschuldigen, ik zou alleen een ieder willen bemoedigen om juist bewust, met God in deze wereld te durven staan.

vrede, scape

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 nov 2005 13:34

Helemaal mee eens dat christenen zich onder de anderen moeten begeven. Anders kunne we ook het geloof niet laten door schijnen naar anderen toe!

ik heb van de zomer me over laten halen om een week lang naar house en dat soort muziek te luisteren. Mijn conclsusie was heel simpel:
eens en nooooooooit weer!

waarom?
a. het is leeg, zit geen enkel diepgang in.
b. het trok mij bij God vandaan ipv dat ik naar God toe ging.

En dan kan je zeggen ik ben daar om God te laten zien aan anderen. Dat was toen ook mijn doel. Maar je maakt mij niet wijs dat je er binnen kan begeven zonder dat de muziek iets met je doet. De duivel weet echt wel hoe hij muziek moet maken die je pakt!
Ik was echt met de intensie: laatr ik niet tot me door dringen want ik wil God groot maken, maar toch gebeurd het!

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 14 nov 2005 13:46

Gerdien B. schreef:Helemaal mee eens dat christenen zich onder de anderen moeten begeven. Anders kunne we ook het geloof niet laten door schijnen naar anderen toe!

ik heb van de zomer me over laten halen om een week lang naar house en dat soort muziek te luisteren. Mijn conclsusie was heel simpel:
eens en nooooooooit weer!

dus omdat jij die muziek niet kan weerstaan mag de rest van de wereld er ook niet naar luisteren? Omdat jij die muziek niet kan weerstaan betekent gelijk dat het niet van God komt?

Gerdien B schreef:waarom?
a. het is leeg, zit geen enkel diepgang in.
b. het trok mij bij God vandaan ipv dat ik naar God toe ging.

ik heb precies het omgekeerde.... waarom heb jij wel gelijk en ik niet?

Gerdien B schreef:De Bijbel is Gods onfeilbaar woord en niet een boek om wijze lessen uit te halen.
Wil jij beweren dat ik geen relatie opbouw met anderen????
hoe kort zichtig!

dit heb ik nooit beweerd....hoe kortzichtig.... :?

Aragorn heeft me al geholpen mijn punt over terrasjes en houseparties te maken. Dat jij houdt van rust en ruimte, betekent niet dat dat voor iedereen zo is. Moet je voorstellen dat iedereen die een echte christen is dat leuk zou vinden. Dan wordt het overbevolkt op de rustige plekken.... weg rust....
I'm not a complete idiot, there are a few parts missing....

Voda

Berichtdoor Voda » 14 nov 2005 14:26

scape schreef:Maar goed, ik doe dit niet om direct te evangeliseren. Ik wil alleen mijn wereld begrijpen en interactie. Daarnaast bgen ik het zat om op zoveel plekken lege hopeloze muziek te vinden, vandaar dat ik muziek wil delen met anderen. Ik mek dat ik door er te zijn, mijn geloof een plek kan geven en kan delen met anderen. Zou het geen verschil maken als er overal christenen zouden zijn? Zodat we zichtbaar zijn en er zijn voor de maatschappij? De afwezig van God. . . . zou er een verband zijn met de afwezigheid van christenen? vragen . . .

Ik wil niet beschuldigen, ik zou alleen een ieder willen bemoedigen om juist bewust, met God in deze wereld te durven staan.

vrede, scape

Ik begrijp jou ! Je vragen deeel ik ! Als je weeet WIE de Heere Jezus voor jòu is en WIE Hij ook voor anderen wil zijn, en als je weeet dat die "houser" dezelfde genade nodig heeft als iedereen, dan krijg je ook compassie voor iedereen ! Door je in mensen te verplaatsen en deel uit te maken van hun belevingswereld ga je hen ook beter begrijpen en krijg je ìnzicht in datgene wat die mensen boeit en bezig houdt. Misschien krijg je ook inzicht in datgene waar wij als chrsitenen steken laten/lieten vallen en waar deze mensen in het verleden "afhaakten" uit de christelijke/kerkelijke wereld...!?

Je gedachte over de "afwezigheid" van God in relatie tot de afwezigheid van christenen vind ik voor de hand liggend. HOE zullen wìj christenen ànderen laten weten HOE HEER-lijk het is om de Heere te dienen als we ons niet in de belevingswereld van die ander verdiepen ? HOE zal de ander ons geloven als we niet de moeite nemen om ons te verplaatsen in hem/haar ? Zal de ander ons langs de zijlijn staan of onze totale afwezigheid niet terecht opvatten als dat wij ons beter voelen ? En verder: naar mijn idee moeten we niet langer toestaan dat de duivel regeert over datgene wat eigenlijk toebehoort aan God ! Die mensen die daar in zijn greep zijn hebben OOK een ziel !! We moeten de duivel aanpakken en met zijn eigen wapens bestrijden en op dìe manier in Naam van onze Koning net zolang knokken tot Zijn rijk zegeviert !

WÈL denk ik dat het je op die manier onder mensen begeven BEWUST moet gebeuren met het DOEL: direct of indirect te getuigen van de Hoop die in je leeft. Vanuit bewogenheid. Vanuit je overtuiging om aan anderen het goede nieuws te brengen. Dat kàn met woorden, maar ook met daden. Dus: voor je hier aan begint moet je wel iets te DELEN hebben. HOE zou ik het zout der aarde kunnen zijn als ik zelf niet zout ben ? Of nog anders: vooor je aan anderen wilt laten zien HOE fijn het is om christen te zijn, moet je wel eerst zèlf christen ZIJN !(= iemand met een persoonlijke/levende relatie met Christus..) Kortom: je moet zelf STERK in je geloofsschoenen staan denk ik en wèten Welke meeerwaarde je kunt "bieden" ! En je moet het doel voor ogen houden en deze gedachtengang niet gebruiken om stiekum legaal bij dergelijke gelegenheden aanwezig te kunnen zijn.

Niet iedereen zal dit kunnen: op die manier omgaan met de ander. Dat hoeft ook niet. Maar naar mijn idee moet je dit niet bij voorbaat uitsluiten. Volgens mij vergt iedere aktie van de duivel een tegenaktie van hen die de Heere dienen. Door evangeliseren direct. Door gebed. En door aanwezigheid op de dansvloer...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 nov 2005 14:54

Gerdien B. schreef:

voor mij zit er een wel degelijk verschil tussen!!

of in een hal of wat dan ook gaan waar je oren drie dagen later nog piepen van de muziek (bijwijze van)
of op een rustig plekje waar je geniet van de meensen om je heen en waar geen herrie is.
Ik kan God loven en prijzen op het terrass. en kijk is goed... ik heb daar nog nooit een dronken iemand gezien... ik kom daar dan wel overdag!

Dat is jouw ervaring, anderen zullen zich op terrasjes juist totaal niet in contact met God voelen als ze al die schaarsgeklede dames en al het andere leeghoofdige oppervlakkige consumentistische winkelpubliek aan hun oog voorbij zien trekken onder het genot van een biertje.

Het doel van zo'n party is verzuipen, slikken, liefst ook nog snuiven en dan uit je dak gaan.
doel van een terras is even rustig zitten, wat drinken en weer verder gaan.

Nu generaliseer je weer gruwelijk. Er zijn idd houseparties waarbij dat gebeurt, maar dat is niet het type waar ik zojuist op doelde. Daar is het doel gezellig uitgaan, in contact komen met medemensen, ontspannen en van muziek genieten.

Terug naar “Archief”