ik vindt het argument of de Heere wel gediend wordt of dat er mensen bekeerd worden in een discotheek totaal de plank mis slaan. In de supermarkt, restaurant of trein wordt de Heere ook niet gedient en komen er ook geen mensen tot bekering en daar mag je wel gewoon aan deelnemen....
Dus vindt ik dat ik ook feestje mag vieren in een discotheek.
Het lijkt me nogal een verschil of je ergens naar toe moet, of dat je er vrijwillig heen gaat. Om te kunnen eten en drinken zal dat voedsel toch ergens vandaan moeten komen. Ik heb trouwens nog geen antwoord gekregen op mijn vraag waar die christelijke disco staat. Ik ben nog steeds erg benieuwd.
Van mij mag je trouwens best een feestje bouwen in de disco, dat lijkt me je eigen verantwoordelijkheid. Maar je maakt mij niet wijs dat je op een plek waar zo'n beetje al Gods geboden worden overtreden, God kunt dienen. Dan zou de bijbel volstrekt chizofreen zijn.
Overigens is het helemaal niet interessant wat jij vindt of wat ik vind, maar de vraag is: wat zegt de bijbel?
Josti schreef:
Dat God jou daar niet wil hebben omdat je daar het idee hebt dat je twee heren dient, betekent niet automatisch dat dat voor mij ook geldt.
Ik begrijp het even niet. Wil je nu zeggen dat Gods geboden niet voor iedereen gelden? Dat jij dispensatie hebt gekregen om Zijn wet na te leven? Ik kan je redenering volgen als het gaat om een grijs gebied, zoals het dragen van bepaalde kleding, hoedjes in de kerk, psalmen/gezangen, enz. Maar op dit terrein is de bijbel niet voor tweeërlei uitleg vatbaar.
Debutler schreef:
Jaja, christenen vermoorden! Cool! Nee, sorry. Maar waarom zijn zoveel christenen zo bang voor de realiteit? De realiteit zal je vrij maken! Als je bij de Heere Jezus hoort hoef je niet bang te zijn!!
Wanneer hoor je bij de Heere Jezus? Wanneer ben je Zijn volgeling? Volgens mij als je Hem liefhebt met heel je hart en heel je ziel. Waarom zou je dan Iemand die je liefhebt en die jou liefheeft pijn doen door Zijn geboden met voeten te treden? Als je weet dat in een disco al Zijn geboden veracht worden, ja zelfs met genoegen worden overtreden, dan wil en kun je daar toch niet meer zijn? Je gaat toch ook niet met plezier naar een plek waar je ouders beledigd en bespot worden?
De realiteit is dat we in een zondige wereld leven en dat we ieder moment van de dag zonde doen. Er is geen mens die goed doet. Zelfs niet één. Dat beweert althans de bijbel. Dat maakt bescheiden, lijkt me.
Debutler schreef:
Compliment... hm... Aangezien je me niet kent en zeker niet begrijpt is het echt wel een beledigng!
Ja, ik heb inmiddels gemerkt dat je graag christenen beledigd, of ze nu wel of niet behoudend zijn.
Kutyo schreef:
Er zijn zoveel fijne feesten waar respectabele dj's muziek draaien die zo puur is en waar mensen komen die zorgen voor een gemoedelijke sfeer en een fijn samenzijn. Er zijn zoveel fijne underground-party's waar hippe muziek geselecteerd wordt op inhoud. Er is zoveel meer dan de gore oppervlakte die hier omschreven wordt door enkelen, de house-party's en hellraiser feesten waar josti-tosti juist van aangeeft die niet te bezoeken.
Corine vroeg er ook al naar (mooie reactie trouwens Corine), maar ik ben erg benieuwd naar die plaatsen. In de tijd dat ik disco's bezocht ben ik ze nooit tegen gekomen, maar er schijnt sindsdien veel verbeterd te zijn. Noem gerust wat locaties, dan ga ik eens kijken of je gelijk hebt.