Met liefde denken we aan.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 05 nov 2005 11:11

Gretl schreef:Ik denk terug aan de vader van mijn ex-vriend. Hij is 2 weken nadat onze verkering uitgegaan is overleden. Plotseling was hij er niet meer. Nog steeds (3 jaar later) heb ik het daar moeilijk mee. Ik heb hem niet in de kist gezien en ben ook niet op zijn begrafenis geweest. Dat maakt het allemaal zo moeilijk.
Bijna 4 jaar lang hadden we een goede band. Een band die steeds sterker werd. Opeens was het over!
Nooit heb ik zijn familie meer gesproken, terwijl we elkaar juist konden steunen. Wat was deze situatie moeilijk.
Inmiddels ben ik getrouwd. Ik ben erg gelukkig met mijn man. Heb het hele geval van mijn vorige relatie allang verwerkt. Behalve die nare gebeurtenis.

Pap.......ik mis je. Mag ik je toch pap blijven noemen? Wat had ik je graag willen vertellen hoe alles is gegaan en hoe het nu met ons gaat! Alles is verandert!

Ik hoop dat ik dit ooit een plakje mag geven......

Pfff wat moeilijk zeg! Sterkte ermee, en voorderest ook iedereen met alles.

Er zijn veel schrijnende gevallen.

Ik denk dan met liefde terug aan mn broer die nu alweer 12 jaar geleden op 19 jarige leeftijd is overleden.
En aan mn oma die enkele jaren later plotseling geheel onverwacht overleed.
Dat was erg moeilijk.
Ook denk ik terug aan het 7 maanden oude meisje, dochtertje van goede kennissen van me. Overleden aan hersenvliesontsteking, een paar maanden nadat mn broer is overleden.

Denk ook terug aan een maat van me, die vlak na zijn 21e verjaardag is verongelukt. En aan die andere die op 23 jarige leeftijd verongelukt is. En een collega van me, die naast me aan het werk was en verongelukte. 23 jaar oud. Ook alweer 11 jaar geleden.
En aan 4 oud klas en dorpsgenoten van me. 3 overleden aan kanker, en 1 verongelukt met zijn bromfiets.

Ik realiseer me nu weer hoeveel vrienden en bekenden er al weg gevallen zijn. Dan besef je ook weer een beetje hoe kort het leven kan zijn, of beter gezegd ís. Dat elke dag dat je leeft een wonder is.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 05 nov 2005 11:38

Mijn mooie lieve bijzondere oma die heeft gewacht met naar Huis gaan, toen ik halsoverdekop uit Curacao kwam, zodat ik precies een dag bij haar kon zijn en nog wat met haar praten en haar vasthouden.

In de lange periode dat ik enorm twijfelde een God en geloof en kerk, was zij degene die mij vast hield, niet door dreigementen of preken maar door heel eenvoudig te spreken wat God in haar leven gedaan had, waarbij haar ogen overstroomde van liefde.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 05 nov 2005 11:58

Markie schreef:
Gretl schreef:Ik denk terug aan de vader van mijn ex-vriend. Hij is 2 weken nadat onze verkering uitgegaan is overleden. Plotseling was hij er niet meer. Nog steeds (3 jaar later) heb ik het daar moeilijk mee. Ik heb hem niet in de kist gezien en ben ook niet op zijn begrafenis geweest. Dat maakt het allemaal zo moeilijk.
Bijna 4 jaar lang hadden we een goede band. Een band die steeds sterker werd. Opeens was het over!
Nooit heb ik zijn familie meer gesproken, terwijl we elkaar juist konden steunen. Wat was deze situatie moeilijk.
Inmiddels ben ik getrouwd. Ik ben erg gelukkig met mijn man. Heb het hele geval van mijn vorige relatie allang verwerkt. Behalve die nare gebeurtenis.

Pap.......ik mis je. Mag ik je toch pap blijven noemen? Wat had ik je graag willen vertellen hoe alles is gegaan en hoe het nu met ons gaat! Alles is verandert!

Ik hoop dat ik dit ooit een plakje mag geven......

Pfff wat moeilijk zeg! Sterkte ermee, en voorderest ook iedereen met alles.

Er zijn veel schrijnende gevallen.

Ik denk dan met liefde terug aan mn broer die nu alweer 12 jaar geleden op 19 jarige leeftijd is overleden.
En aan mn oma die enkele jaren later plotseling geheel onverwacht overleed.
Dat was erg moeilijk.
Ook denk ik terug aan het 7 maanden oude meisje, dochtertje van goede kennissen van me. Overleden aan hersenvliesontsteking, een paar maanden nadat mn broer is overleden.

Denk ook terug aan een maat van me, die vlak na zijn 21e verjaardag is verongelukt. En aan die andere die op 23 jarige leeftijd verongelukt is. En een collega van me, die naast me aan het werk was en verongelukte. 23 jaar oud. Ook alweer 11 jaar geleden.
En aan 4 oud klas en dorpsgenoten van me. 3 overleden aan kanker, en 1 verongelukt met zijn bromfiets.

Ik realiseer me nu weer hoeveel vrienden en bekenden er al weg gevallen zijn. Dan besef je ook weer een beetje hoe kort het leven kan zijn, of beter gezegd ís. Dat elke dag dat je leeft een wonder is.

wow!! en ik maar denken dat mijn leven al moeilijk is! echt super veel sterkte!!
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 05 nov 2005 18:51

een oud klasgenoot van me die verongelukt is :(
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 nov 2005 10:18

:arrow: aan een goede kennis van mijn ouders, die afgelopen donderdagnacht op 44-jarige leeftijd overleden is, totaal onverwacht. Zijn vrouw blijft met een kind achter.
:arrow: aan mijn opa, die in mei vorig jaar overleden is.
:arrow: aan mijn oma, met wie ik een heel goede band had en die 12 jaar geleden overleden is.
:arrow: aan een 19-jarige jongen bij ons uit de kerk die dit jaar door een ongeluk om het leven kwam.
:arrow: aan mijn opa die overleed toen ik anderhalf was en die ik eigenlijk nooit echt gekend heb. Uit de verhalen weet ik dat hij erg gek met zijn kleinkinderen was. Helaas heb ik dat nooit mogen ervaren...
:arrow: aan mijn oom, die 9 jaar geleden plotseling overleed op de leeftijd van 38 jaar.
:arrow: aan mijn neef die overleed toen hij, ik geloof, 20 was. Hij had het Syndroom van Down.
:arrow: aan de drie bewoners van het GVT waar ik invalkracht ben die overleden zijn in de twee en een half jaar dat ik er nu werk.

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 07 nov 2005 13:52

aan een klasgenootje je nu 5jaar geleden is overleden toen we in groep8 zaten. normaal denk ik er eigenlijk nooit meer aan.maar het kwam nu weer boven omdat de basisschool woensdag 100jaar bestaat..

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 11 nov 2005 17:22

aan mn buurvrouw, met wie we een hele fijne, goede band hadden --> vannacht overleden, 42 jr, 4 kinderen, na ruim een jaar gestreden te hebben tegen kanker. Ze mocht sterven in de wetenschap, nu bij God te zijn!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Rianne88
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rianne88 » 11 nov 2005 19:24

Linda...
Wees zelf de verandering die je in de wereld wil zien.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 nov 2005 00:20

Vanmiddag te horen gekregen van 3 lieve vriendinnen, dat een meisje dat onze wederzijdse vriendin was op de havo (2 jaar geleden) zeer plotseling vanmorgen is overleden, ze is 19 jaar geworden, laat familie en vriend achter...

Ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 14 nov 2005 00:42

Heb ik ook net gehoord ja! Erg zeg!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 14 nov 2005 07:44

meschianza schreef:Mijn mooie lieve bijzondere oma die heeft gewacht met naar Huis gaan, toen ik halsoverdekop uit Curacao kwam, zodat ik precies een dag bij haar kon zijn en nog wat met haar praten en haar vasthouden.

In de lange periode dat ik enorm twijfelde een God en geloof en kerk, was zij degene die mij vast hield, niet door dreigementen of preken maar door heel eenvoudig te spreken wat God in haar leven gedaan had, waarbij haar ogen overstroomde van liefde.

oh dat moet wel een heel bijzonder moment voor je geweest zijn ...sterkte want ook nu kan je dat nog gebruiken :!:

topkok

Berichtdoor topkok » 14 nov 2005 09:46

om te beginnen wens ik iedereen heel veel suc6 met alles wat iedereen meemaakt in zijn of haar leven!!!

bij liefde denk ik aan de zus van mn oma die op 95 jarige leeftijd overleed ik d8 k huil niet als zij sterft maar dan komt het heel dichtbij het was superzwaar en kheb ook gehuild en als ik heel eerlijk ben k mis dr afen toe ook nog wel, en nu komt het tog weer een beetje dichterbij omdat mn oma opdit moment heel veel achter uit gaat!! hierbij denk ik aan liefde!!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 14 nov 2005 11:16

MissF schreef:Vanmiddag te horen gekregen van 3 lieve vriendinnen, dat een meisje dat onze wederzijdse vriendin was op de havo (2 jaar geleden) zeer plotseling vanmorgen is overleden, ze is 19 jaar geworden, laat familie en vriend achter...

Ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij...

Ik hoorde het ook.
Heel de school is stil en gedempt.
Dit is echt afschuwelijk.
Zo jong nog.
Mijn klasgenootje zat bij haar op kamers.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 nov 2005 12:11

Hoor net waaraan ze is overleden... echt ongelooflijk

Vrijdag op zaterdagnacht wakker geworden met enorme hoofdpijn, tot overgevens toe. Naar het ziekenhuis en daar is gezegd dat er helemaal niks meer voor haar te doen was!!!
NIKS!
Vocht achter longen en hersenen, is in coma geraakt en zondagmorgen overleden...

Tjonge, en dan denk ik altijd maar dat jonge mensen niet zomaar kunnen overlijden... :cry:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 14 nov 2005 12:16

afschuwelijk :roll: :cry:
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

Terug naar “Archief”