Hallo Elbert,
Ik denk dat ik voldoende stof heb aangegeven om vanuit datgene wat Christus uitlegt aangaande een zeker complot van de 2 Beesten, waarvan de basis in het Paradijs werd gelegd, door Satan, heb aangegeven. Elke Christen die door de wet en het getuigenis ook inzicht heeft in profetie zoals dat in Daniël en Openbaringen, in een gezamelijke aanvulling van elkaar uitgelegd wordt (Openbaring 12:17 en 19:10) moet duidelijk zijn dat de boodschap van Openbaring 14, welke Jezus in een drie-voudige oproep ernstig stelt, te begrijpen moet zijn.
Iemand vroeg nog iets over de Annyversary van de UN, wel hier is de link van dat evenement.:
http://www.un.org/un60/
and
http://www.un.org/english/
Hegeen plaats vond
op 25 juni. Ieder moet voor zich maar uitmaken en onderzoeken wat de UN bedoeld met haar plannen en vooruitzichten. Lekker stilletjes, achter de hoge velige muren van hun occulte fundamenten.
Ik vind het best, ben niet verantwoordelijk voor de beslissingen van anderen. Ik woon in België en ondervind hier op vele terreinen de werking van de Beesten aan den lijve.
Haar fundamenten lijken op die van de VN/UN. Komende vrijdag is er de dag van de wapenstilstand. Op 21 juni is het de dag van de Onafhankelijkheid. Alles wordt dan gevierd achter de (vooral) hoge muren van de Heilige stad Brussel. Waar geheime en vooral vrijmetselarij achtige clubjes die dagen dan uitbundig vieren. Misschien wel met Kardinaal Daneels in hun midden als punt van de aanbidding.
Ik heb, soms, met het zakenleven hier te maken. Ik verbaas me meer en meer over het feit dat het niet onmogelijk is, dat de zakenwereld zich inderdaad aan het voorbereiden is op een maatschappij waar het Merkteken en haar indentiteit aan de volkeren, de basis is van hun macht en een moderne vorm van slavernij. Wie dat niet ziet of ontdekt, zal zich geconfronteerd zien met Christus, die "komt als een dief in de nacht".
Inderdaad voor de één als een moment van herkenning en voor de ander als een strik voor een val.
Het volk kan het bekijken hier, geen uitbundige feesten en openlijke steunbetuiging aan de Regering. Wellicht een straf militaire parade a la France, in Brussel. Dat was het dan. Het is dan niet verwonderlijk dat dan sommige transportbedrijven een zwart handeltje vervoeren, opdat de chauffeur ook wat zwart kan bij verdienen. Wellicht dat deze zich dan eens per maand bij een onschuldig uitziend benzinestationnetje zijn zwarte premie kan ophalen. Kenmerken van het
Wat maakt het uit, het volk dom houden en hen een rad voor de ogen draaien. Niet voor niets rijzen in Brussel de eerste contouren van de nieuwe gebouwen waarvan het ontwerp de basiskenmerken van de toren van Babel dragen. We are constructing a New Babylon!
Laat ik besluiten met de volgende wijze raadgevingen van Christus uit Openbaringen 17:
Daniël en de Openbaringen:
Paulus zegt in Romeinen 8:1 het volgende;
1 Dus nu bestaat voor hen die in Christus Jezus zijn geen veroordeling meer.
2 Want de geestelijke wet van het leven in Christus Jezus heeft u vrijgemaakt van de wet van zonde en dood.
Zo nu is het duidelijk dat
Gods volk een Geestelijk Israël is en dat voor elke Christus
de wet het Geestelijk aspect is voor een leven in Christus. Dat houdt dan tevens in dat de gave der profetie dan ook deel is voor diegene die in Christus Hem hebben aanvaard, door de wet.
Want
alleen de mensen die de Geestelijke wet heben aanvaard en onderhouden, hebben de gave der profetie, of niet soms:
Openbaring 12:17
17 En
de draak werd toornig op de vrouw en ging heen om te strijden tegen de overigen van haar zaad,
die Gods geboden houden en de getuigenis van Jezus Christus hebben.
en
Openbaring 19:10
10 En ik viel neder voor zijne voeten om hem te aanbidden; en hij zeide tot mij: Zie toe, doe het niet, ik ben uw mededienstknecht, en die uwer broederen, die de getuigenis van Jezus hebben. Aanbid God! Want de getuigenis van Jezus is de geest der profetie.
Laten we nu dan eens kijken wat Openbaring 17 te vertellen heeft over de twee Beesten uit Openbaring 13. Waarvan ik stel ( en blijf doen) dat het de Kerk van Rome is als een vertegenwoordiger van alle religieuze stromingen in de wereld, die haar navolgen en haar indentiteit dragen (Merkteken) en de Burger wetgevende en onderhoudende macht (van dat eerste Beest) de USA. Zij immers regeert over alle volkeren.
Wat zegt nu Openbaring 17:
vers 18:
18 En de vrouw, die gij gezien hebt, is de grote stad, die de heerschappij heeft
over de koningen der aarde.
De onreine vrouw is dus de wereldkerk en haar leiding!
Om duidelijk te maken, als bewijsvoering, dat alleen de Geest Gods de maatstaf van het Hemels Koninkrijk is, laat God de Vader toe, dat alle volkeren op aarde, voor een korte tijd, deel hebben aan het Grote Babylon, zijn zijn dan verenigd. Openbaring 13 legt dat reeds uit:
12 En het oefent al de macht van het eerste dier in zijne tegenwoordigheid, en het maakt, dat de aarde en wie daarop wonen het eerste dier aanbidden, welks dodelijke wond geheeld werd.
Het mag duidelijk zijn Elbert, zij die zich door Gods Geest laten leiden, zij die Geestelijk geizen zich niets in de weg laten leggen om Christus, door dik en dun, na te volgen, zijn niet te vermurmen. Het is een toets, dat God toelaat dat elk mens de beproeving van zijn hart ervaart en daardoor een keuze zal maken.
De aard van het Grote Babylon, dat reeds gevallen is, is die van een onzedelijke vrouw die bereid is zichzelf te verkopen om over anderen te kunnen heersen.
Aangaande het onderhavige aspect van dit topic, de complottheorie, leert de Bijbel naast Openbaring 13 de bijzondere karakterkenmerken er van in Openbaring 18 waar e koningen der aarde zich moeten verantwoorden, in de eerste plaats de man die zich op de plaats van Christus waant, de Koning der Koningen van de wereld.:
1 Trots en hoogmoed
2 Materialisme en luxe
3 Overspel (complotten smeden dus)
4 Verleiding en Misleiding
5 Uiteindelijk vervolging voor hen die een "ander Rijk" nastreven
Openbaring 18 is namelijk het hoofdstuk waarin Jezus uitlegt dat hier de volledige val van de Kerk en Staat het Grote Babylon, plaats gevonden heeft. Het is het gevolg van het feit dat de mensen, door de aangegeven punten, vergeten zijn en geweigerd hebben de laatste oproep van Openbaring 14:6-12 te aanvaarden. Vooral de verzen 1-4 staan daarbij centraal. Het Overblijfsel, zij die wél achtr geslagen hebben op die oproep, het Overblijfsel leeft dan temidden van de afvalligen De negle die deze laatste ultieme boodschap bengt (feiten dus) vinden we in Jesaja 60:1
1 Waak op, word licht, want uw licht komt, en de heerlijkheid des Heren gaat over u op.
2 Want zie,
duisternis bedekt het aardrijk, en donkerheid de volken; maar over u gaat de Heer op, en zijne heerlijkheid schijnt over u.
En dan nog maar te zwijgen over het feit dat bij deze ondergang ook het nationale Israël deelachtig. Niet leuk voor de Christenen voor Israël, maar het is niet ik die dat beweerd of zegt, echter zoals we kunnen lezen met eigen ogen, Christus zelf. Kijk maar:
10 En ik viel neder voor zijne voeten om hem te aanbidden; en hij zeide tot mij: Zie toe, doe het niet, ik ben uw mededienstknecht, en die uwer broederen, die de getuigenis van Jezus hebben. Aanbid God! Want de getuigenis van Jezus is de geest der profetie.
Misschien dat er voor velen een lampje gaat branden!
Enkele wijze verzen uit een Levene Schriftwoord voor elk menselijk hart:
-
Ook gaf Ik hun mijn Sabbatten als een teken tussen Mij en hen, opdat zij zouden weten, dat Ik, de Here, hen heilig. (Ezechiël 20:12)
Hoe anders kunnen wij dan nog geheiligd worden?
Geestelijk Israël:
Gedenk de Sabbatdag, dat gij
die heiligt (exodus 20:8)
Indien gij uw voet van de Sabbat afkert, van te doen uw lust op Mijn heilige dag; en indien gij de Sabbat noemt en verlustiging, opdat de Here geheiligd wordt, Die te eren is; en indien gij dien eert, dat gij uw wegen niet doet en uw eigen lust niet vindt, noch een woord daarvan spreekt; Dan zult gij uw verlustigen in de Here (Jesaja 58:13.14)
Dat het hier om het getuigenis van Christus gaat, kunnen we afleiden uit dit vers:
2
Zij zoeken Mij dagelijks, en willen mijne wegen weten,
als een volk, dat de gerechtigheid betracht en het recht zijns Gods niet verlaat; zij
vragen Mij naar recht, en hebben
lust om tot God te naderen.
Tot slot:
Een bewijs dat Christenen tot het Geestelijke ISraël behoren en alleen in Christus verlost kunnen worden en e gave der profetie kunnen ontvangen door die ene Geest:
En wie Zijn geboden bewaart, blijft in Hem en Hij in hem. En hieraan onderkennen wij, dat Hij in ons blijft; aan de Geest, die Hij ons gegeven heef". (1 Johannes 3:24)
Prettige avond nog een Gods zegen