Sporen van de wederkomst van Jezus Christus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 09 nov 2005 15:39

Lange lap tekst.
Geen rekenschap van voorbije missers.
Vrolijk op het oude spoor verder.
Tja... :|
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 09 nov 2005 21:37

Hallo Elbert,

Ik denk dat ik voldoende stof heb aangegeven om vanuit datgene wat Christus uitlegt aangaande een zeker complot van de 2 Beesten, waarvan de basis in het Paradijs werd gelegd, door Satan, heb aangegeven. Elke Christen die door de wet en het getuigenis ook inzicht heeft in profetie zoals dat in Daniël en Openbaringen, in een gezamelijke aanvulling van elkaar uitgelegd wordt (Openbaring 12:17 en 19:10) moet duidelijk zijn dat de boodschap van Openbaring 14, welke Jezus in een drie-voudige oproep ernstig stelt, te begrijpen moet zijn.

Iemand vroeg nog iets over de Annyversary van de UN, wel hier is de link van dat evenement.:

http://www.un.org/un60/

and

http://www.un.org/english/

Hegeen plaats vond op 25 juni. Ieder moet voor zich maar uitmaken en onderzoeken wat de UN bedoeld met haar plannen en vooruitzichten. Lekker stilletjes, achter de hoge velige muren van hun occulte fundamenten.
Ik vind het best, ben niet verantwoordelijk voor de beslissingen van anderen. Ik woon in België en ondervind hier op vele terreinen de werking van de Beesten aan den lijve.
Haar fundamenten lijken op die van de VN/UN. Komende vrijdag is er de dag van de wapenstilstand. Op 21 juni is het de dag van de Onafhankelijkheid. Alles wordt dan gevierd achter de (vooral) hoge muren van de Heilige stad Brussel. Waar geheime en vooral vrijmetselarij achtige clubjes die dagen dan uitbundig vieren. Misschien wel met Kardinaal Daneels in hun midden als punt van de aanbidding.

Ik heb, soms, met het zakenleven hier te maken. Ik verbaas me meer en meer over het feit dat het niet onmogelijk is, dat de zakenwereld zich inderdaad aan het voorbereiden is op een maatschappij waar het Merkteken en haar indentiteit aan de volkeren, de basis is van hun macht en een moderne vorm van slavernij. Wie dat niet ziet of ontdekt, zal zich geconfronteerd zien met Christus, die "komt als een dief in de nacht".
Inderdaad voor de één als een moment van herkenning en voor de ander als een strik voor een val.

Het volk kan het bekijken hier, geen uitbundige feesten en openlijke steunbetuiging aan de Regering. Wellicht een straf militaire parade a la France, in Brussel. Dat was het dan. Het is dan niet verwonderlijk dat dan sommige transportbedrijven een zwart handeltje vervoeren, opdat de chauffeur ook wat zwart kan bij verdienen. Wellicht dat deze zich dan eens per maand bij een onschuldig uitziend benzinestationnetje zijn zwarte premie kan ophalen. Kenmerken van het

Wat maakt het uit, het volk dom houden en hen een rad voor de ogen draaien. Niet voor niets rijzen in Brussel de eerste contouren van de nieuwe gebouwen waarvan het ontwerp de basiskenmerken van de toren van Babel dragen. We are constructing a New Babylon!

Laat ik besluiten met de volgende wijze raadgevingen van Christus uit Openbaringen 17:

Daniël en de Openbaringen:

Paulus zegt in Romeinen 8:1 het volgende;

1 Dus nu bestaat voor hen die in Christus Jezus zijn geen veroordeling meer.
2 Want de geestelijke wet van het leven in Christus Jezus heeft u vrijgemaakt van de wet van zonde en dood.

Zo nu is het duidelijk dat Gods volk een Geestelijk Israël is en dat voor elke Christus de wet het Geestelijk aspect is voor een leven in Christus. Dat houdt dan tevens in dat de gave der profetie dan ook deel is voor diegene die in Christus Hem hebben aanvaard, door de wet.
Want alleen de mensen die de Geestelijke wet heben aanvaard en onderhouden, hebben de gave der profetie, of niet soms:

Openbaring 12:17

17 En de draak werd toornig op de vrouw en ging heen om te strijden tegen de overigen van haar zaad, die Gods geboden houden en de getuigenis van Jezus Christus hebben.

en Openbaring 19:10

10 En ik viel neder voor zijne voeten om hem te aanbidden; en hij zeide tot mij: Zie toe, doe het niet, ik ben uw mededienstknecht, en die uwer broederen, die de getuigenis van Jezus hebben. Aanbid God! Want de getuigenis van Jezus is de geest der profetie.

Laten we nu dan eens kijken wat Openbaring 17 te vertellen heeft over de twee Beesten uit Openbaring 13. Waarvan ik stel ( en blijf doen) dat het de Kerk van Rome is als een vertegenwoordiger van alle religieuze stromingen in de wereld, die haar navolgen en haar indentiteit dragen (Merkteken) en de Burger wetgevende en onderhoudende macht (van dat eerste Beest) de USA. Zij immers regeert over alle volkeren.

Wat zegt nu Openbaring 17:

vers 18:

18 En de vrouw, die gij gezien hebt, is de grote stad, die de heerschappij heeft over de koningen der aarde.

De onreine vrouw is dus de wereldkerk en haar leiding!

Om duidelijk te maken, als bewijsvoering, dat alleen de Geest Gods de maatstaf van het Hemels Koninkrijk is, laat God de Vader toe, dat alle volkeren op aarde, voor een korte tijd, deel hebben aan het Grote Babylon, zijn zijn dan verenigd. Openbaring 13 legt dat reeds uit:

12 En het oefent al de macht van het eerste dier in zijne tegenwoordigheid, en het maakt, dat de aarde en wie daarop wonen het eerste dier aanbidden, welks dodelijke wond geheeld werd.

Het mag duidelijk zijn Elbert, zij die zich door Gods Geest laten leiden, zij die Geestelijk geizen zich niets in de weg laten leggen om Christus, door dik en dun, na te volgen, zijn niet te vermurmen. Het is een toets, dat God toelaat dat elk mens de beproeving van zijn hart ervaart en daardoor een keuze zal maken.

De aard van het Grote Babylon, dat reeds gevallen is, is die van een onzedelijke vrouw die bereid is zichzelf te verkopen om over anderen te kunnen heersen.

Aangaande het onderhavige aspect van dit topic, de complottheorie, leert de Bijbel naast Openbaring 13 de bijzondere karakterkenmerken er van in Openbaring 18 waar e koningen der aarde zich moeten verantwoorden, in de eerste plaats de man die zich op de plaats van Christus waant, de Koning der Koningen van de wereld.:

1 Trots en hoogmoed
2 Materialisme en luxe
3 Overspel (complotten smeden dus)
4 Verleiding en Misleiding
5 Uiteindelijk vervolging voor hen die een "ander Rijk" nastreven

Openbaring 18 is namelijk het hoofdstuk waarin Jezus uitlegt dat hier de volledige val van de Kerk en Staat het Grote Babylon, plaats gevonden heeft. Het is het gevolg van het feit dat de mensen, door de aangegeven punten, vergeten zijn en geweigerd hebben de laatste oproep van Openbaring 14:6-12 te aanvaarden. Vooral de verzen 1-4 staan daarbij centraal. Het Overblijfsel, zij die wél achtr geslagen hebben op die oproep, het Overblijfsel leeft dan temidden van de afvalligen De negle die deze laatste ultieme boodschap bengt (feiten dus) vinden we in Jesaja 60:1

1 Waak op, word licht, want uw licht komt, en de heerlijkheid des Heren gaat over u op.
2 Want zie, duisternis bedekt het aardrijk, en donkerheid de volken; maar over u gaat de Heer op, en zijne heerlijkheid schijnt over u.

En dan nog maar te zwijgen over het feit dat bij deze ondergang ook het nationale Israël deelachtig. Niet leuk voor de Christenen voor Israël, maar het is niet ik die dat beweerd of zegt, echter zoals we kunnen lezen met eigen ogen, Christus zelf. Kijk maar:

10 En ik viel neder voor zijne voeten om hem te aanbidden; en hij zeide tot mij: Zie toe, doe het niet, ik ben uw mededienstknecht, en die uwer broederen, die de getuigenis van Jezus hebben. Aanbid God! Want de getuigenis van Jezus is de geest der profetie.

Misschien dat er voor velen een lampje gaat branden!

Enkele wijze verzen uit een Levene Schriftwoord voor elk menselijk hart:

-Ook gaf Ik hun mijn Sabbatten als een teken tussen Mij en hen, opdat zij zouden weten, dat Ik, de Here, hen heilig. (Ezechiël 20:12)

Hoe anders kunnen wij dan nog geheiligd worden?

Geestelijk Israël: Gedenk de Sabbatdag, dat gij die heiligt (exodus 20:8)

Indien gij uw voet van de Sabbat afkert, van te doen uw lust op Mijn heilige dag; en indien gij de Sabbat noemt en verlustiging, opdat de Here geheiligd wordt, Die te eren is; en indien gij dien eert, dat gij uw wegen niet doet en uw eigen lust niet vindt, noch een woord daarvan spreekt; Dan zult gij uw verlustigen in de Here (Jesaja 58:13.14)

Dat het hier om het getuigenis van Christus gaat, kunnen we afleiden uit dit vers:

2 Zij zoeken Mij dagelijks, en willen mijne wegen weten, als een volk, dat de gerechtigheid betracht en het recht zijns Gods niet verlaat; zij vragen Mij naar recht, en hebben lust om tot God te naderen.

Tot slot:

Een bewijs dat Christenen tot het Geestelijke ISraël behoren en alleen in Christus verlost kunnen worden en e gave der profetie kunnen ontvangen door die ene Geest:

En wie Zijn geboden bewaart, blijft in Hem en Hij in hem. En hieraan onderkennen wij, dat Hij in ons blijft; aan de Geest, die Hij ons gegeven heef". (1 Johannes 3:24)

Prettige avond nog een Gods zegen

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 10 nov 2005 00:56

Je herhaalt alleen je eigen standpunt, zonder argumenten. Je plakt wat bijbelteksten aan elkaar en hopla, weer een prachtige posting vol onsamenhangende complottheorieën. Je doet je nickname geen eer aan.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 nov 2005 08:49

Om het maar even op een iets ander sfeertje te gooien na de lasogenteksten van de semi-schriftgeleerde; er is in muziek ook best veel aandacht voor de eindtijd (niet allemaal even christelijk), ik denk bijvoorbeeld aan Saviour Machine, alhoewel dat meer een gezongen Openbaringen zijn ;-) en het album Century Child van Nightwish..

Ik vind beide bands er goed, en eerlijk, teksten waar je over na kunt denken, ookal is de laatste geen christelijke band, even wat stukjes uit een paar nummers van Century Child (The Child is het kind van de Antichrist op Aarde waar een gesprek mee wordt gevoerd). Alsjeblieft nu geen hel-en-verdoemenis-preken over hoe slecht Nightwish is, maar lees eens mee.

Remember, my child: Without innocence the cross is only iron,
hope is only an illusion & Ocean Soul's nothing but a name...

The Child bless thee & keep thee forever
Ik vind dat beangstigend, je ziet het ook in Openbaringen, de Antichrist doet zich voor als iets goeds, alle mensen zullen hem vertrouwen..

It's not the monsters under your bed
It is the Man next door
That makes you fear, makes you cry,
Makes you cry for the child
idem, het gevaar is niet waar je het verwacht.

I'm a priest for the poorest sacrifice
I'm but a raft in a sea of sorrow and greed
You bathed in my wine
Drank from my cup, mocked my rhyme
Your slit tongues licked my aching wounds

Put a stake through my heart!
And drag me into sunlight
So awake for your greed
As you're slaying the dreamer

Swansong for the Wish of Night
God it hurts, give a name to the pain
Our primrose path to hell is growing weed

Blame me, it's me
Coward, a good-for-nothing scapegoat
Dumb kid, living a dream
Romantic only on paper

Tell me why you took all that was mine!
Stay as you lay - don't lead me astray!

Wake up, mow the weed
You'd be nothing without me
Take my life if you have the heart to die

You bastards tainted my tool
Raped my words, played me a fool
Gather your precious glitter and leave me be
The Great Ones are all dead
And I'm tired, too

I truly hate you all!

Ik vind dat hier echt het gezicht van de Antichrist/Satan getoond wordt.

A saint blessed me, drank me deeply
Spitting out the misery in me
Still a sinner rapes 1000 saints
Sharing the the same hell with me

Eng, dubieus maar waar..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 10 nov 2005 11:04

Inderdaad Raido,

Je teksten spreken boekdelen. Wat opvalt is dat, alles wat van deze wereld is en veelal ook aangenaam (lijkt) gericht is op de persoonlijke macht. De overwinnar op de goede zaken. Goede zaken worden slecht, Slechte zaken worden -geleerd- als goed.

Echter ten aanzien van de Schriftgeleerdheid is deze niet afhankelijk van de mens. Profetie is iets dat door de Heilige Geest komt, niet door menselijk inzicht.

Waarom de profetie vaak niet te begrijpen is of te verstaan, legt Christus (dus niet ik) uit in Matheus 13

1 Op dien dag ging Jezus uit het huis, en zette zich neder aan de zee.
2 En veel volk vergaderde zich tot hem, zodat hij in een schip ging en zich nederzette; en al het volk stond aan den oever.
3 En hij sprak tot hen menigerlei door gelijkenissen, en zeide: Zie, een zaadzaaier ging uit om te zaaien.
4 En terwijl hij zaaide, viel een gedeelte bij den weg; toen kwamen de vogels en aten het op.
5 Een ander deel viel in steenachtigen grond, waar het niet veel aarde had; en het ging spoedig op, omdat het geen diepe aarde had;
6 maar toen de zon opging, verwelkte het, en omdat het geen wortel had, verdorde het.
7 Nog een ander deel viel onder de doornen; en de doornen wiesen op en verstikten het.
8 Maar een gedeelte viel in een goed land, en droeg vrucht, deels honderdvoudig, deels zestigvoudig, deels dertigvoudig.
9 Wie oren heeft om te horen, die hore!
10 En de jongeren traden tot hem en zeiden: Waarom spreekt gij tot hen door gelijkenissen?
11 En hij antwoordde en zeide tot hen: U is het gegeven de verborgenheden des hemelrijks te weten, maar dezen is het niet gegeven.
12 Want wie heeft, dien wordt gegeven, opdat hij overvloed hebben; maar wie niet heeft, van dien wordt ook genomen hetgeen hij heeft.
13 Daarom spreek ik tot hen door gelijkenissen; want met ziende ogen zien zij niet, en met horende oren horen zij niet en verstaan het niet.
14 En aan hen wordt vervuld de profetie van Jesaja, zeggende: "Met de oren zult gij het horen en niet verstaan, en met ziende ogen zult gij het zien en niet bemerken.
15 Want het hart dezes volks is verstokt en hunne oren horen niet wel, en hunne ogen sluimeren; dat zij niet wellicht met de ogen zien, en met de oren horen, en met het hart verstaan, en zich bekeren, en ik hen geneze".
16 Maar zalig zijn ùwe ogen, omdat zij zien, en ùwe oren, omdat zij horen.
17 Want voorwaar, ik zeg u: Vele profeten en rechtvaardigen hebben begeerd te zien hetgeen gij ziet, en hebben het niet gezien, en te horen hetgeen gij hoort, en hebben het niet gehoord.
18 Gijlieden dan, hoort de gelijkenis van den zaadzaaier.
19 Als iemand het woord van het rijk hoort en niet verstaat, dan komt de boze en rukt weg hetgeen gezaaid is in zijn hart; deze is het, die bij den weg gezaaid is.
20 Maar die in steenachtigen grond gezaaid is, is degeen, die het woord hoort, en het terstond met vreugde aanneemt;
21 doch hij heeft geen wortel in zich, maar hij is slechts voor een tijd en wanneer er verdrukking of vervolging ontstaat om des woords wil, ergert hij zich terstond.
22 En die onder de doornen gezaaid is, is degeen die het woord hoort; en de zorg dezer wereld en het bedrog des rijkdoms verstikt het woord, en het draagt geen vrucht.
23 Maar die in het goede land gezaaid is, is degeen, die het woord hoort en het verstaat, en dan ook vrucht voortbrengt; en het draagt deels honderdvoudig, deels zestigvoudig, deels dertigvoudig.
24 Hij stelde hun ene andere gelijkenis voor, en zeide: Het hemelrijk is gelijk een mens, die goed zaad in zijnen akker zaaide.
25 Doch terwijl de lieden sliepen, kwam zijn vijand en zaaide onkruid tussen de tarwe, en ging van daar.
26 Toen nu het kruid wies en vrucht voortbracht, vond men ook het onkruid.
27 Toen traden de knechten tot den huisvader en zeiden: Heer, hebt gij niet goed zaad in uwen akker gezaaid? Vanwaar heeft hij dan dit onkruid?
28 En hij zeide tot hen: Een vijandig mens heeft dit gedaan. Toen zeiden de knechten: Wilt gij dan dat wij heengaan en het uitwieden?
29 Maar hij zeide: Neen, opdat gij niet misschien de tarwe mede uittrekt, als gij het onkruid uitwiedt.
30 Laat ze beide te zamen wassen tot den oogst; en ten tijde van den oogst zal ik tot de maaiers zeggen: Vergadert eerst het onkruid en bindt het in bundels, opdat men het verbrande; maar vergadert de tarwe in mijne schuur.
31 Een andere gelijkenis stelde hij hun voor, en zeide: Het hemelrijk is gelijk een mostaardzaad, dat een mens nam en in zijnen akker zaaide:
32 hetwelk wel het kleinste is onder alle zaden, maar, als het opwast, het grootste is onder de moeskruiden, en een boom wordt, zodat de vogelen des hemels komen en wonen in zijne takken.
33 Ene andere gelijkenis sprak hij tot hen: Het hemelrijk is gelijk een zuurdeeg, hetwelk ene vrouw nam en vermengde onder drie maten meel, totdat het geheel gezuurd werd.
34 Dit alles sprak Jezus door gelijkenissen tot het volk, en zonder gelijkenissen sprak hij niet tot hen;
35 opdat vervuld werd hetgeen gezegd is door den profeet, zeggende: "lk wil mijnen mond opendoen in gelijkenissen, en wil uitspreken de verborgenheden van het begin der wereld."
36 Toen liet Jezus het volk van zich, en ging naar huis. En zijne jongeren traden tot hem, en zeiden: Verklaar ons deze gelijkenis van het onkruid op den akker.
37 Hij antwoordde en zeide tot hen: Die het goede zaad zaait is des Mensen Zoon;
38 de akker is de wereld; het goede zaad zijn de kinderen des rijks; het onkruid zijn de kinderen der boosheid;
39 de vijand, die het zaait, is de duivel; de oogst is het einde der wereld; de maaiers zijn de Engelen.
40 Gelijk men nu het onkruid uitwiedt en met vuur verbrandt, zo zal het ook zijn op het einde dezer wereld.
41 Des Mensen Zoon zal zijne Engelen zenden, en zij zullen vergaderen uit zijn rijk alle ergernissen, en degenen die onrecht doen,
42 en zij zullen ze in den gloeienden oven werpen: daar zal geween zijn en geknars der tanden.
43 Dan zullen de rechtvaardigen blinken als de zon in huns Vaders rijk. Wie oren heeft om te horen, die hore.
44 Wederom is het hemelrijk gelijk een verborgen schat in den akker, dien een mens vond en verborg; en van blijdschap daarover ging hij heen, en verkocht al wat hij had, en kocht dien akker.
45 Wederom is het hemelrijk gelijk een koopman, die schone parelen zocht.
46 En toen hij ééne kostelijke parel vond, ging hij heen en verkocht al wat hij had, en kocht die.
47 Wederom is het hemelrijk gelijk een net, dat in zee geworpen is, en waarmede men van allerlei soort vangt.
48 Als het nu vol is, trekken zij het op aan den oever, en zetten zich neder, en lezen het goede in een vat te zamen, maar het slechte werpen zij weg.
49 Zo zal het ook zijn op het einde der wereld: de Engelen zullen uitgaan en de bozen van de rechtvaardigen scheiden,
50 en zij zullen ze in den gloeienden oven werpen; daar zal geween zijn en geknars der tanden.
51 En Jezus zeide tot hen: Hebt gij dit alles verstaan? Zij zeiden: Ja, Heer.
52 Toen zeide hij tot hen: Daarom is ieder schriftgeleerde, die tot het hemelrijk onderwezen is, gelijk een huisvader, die uit zijnen schat nieuw en oud voortbrengt.
53 En het geschiedde, toen Jezus deze gelijkenissen geëindigd had, dat hij van daar ging.
54 En hij kwam in zijne vaderstad, en leerde hen in hunne synagoge, zodat zij zich ontzetten en zeiden: Hoe komt deze aan zulke wijsheid en zulke wonderkrachten?
55 Is hij niet des timmermans zoon? Heet zijne moeder niet Maria, en zijne broeders Jakobus en Joses en Simon en Judas?
56 En zijne zusters, zijn zij niet allen bij ons? Vanwaar komt hij dan aan dit alles?
57 En zij ergerden zich aan hem. Maar Jezus zeide tot hen: Een profeet geldt nergens minder dan in zijn vaderstad en in zijn huis.58 En hij deed aldaar niet vele tekenen vanwege hun ongeloof.

Profetieën komen altijd uit:

Nahum 1
1 Dit is de last aangaande Ninevé. Het boek der profetie van Nahum van Elkos.

Profetie is dus voor Gods volk, indien het naar de wet en het getuigenis leeft altijd zichtbaar:

16 Want wij zijn geen verdichte fabelen gevolgd, toen [color=brown]wij u de kracht en toekomst van onzen Heere Jezus Christus bekend gemaakt hebben; maar wijzelve hebben zijne majesteit gezien,17 toen hij van God, den Vader, ontving eer en heerlijkheid, door ene stem van de luisterrijke heerlijkheid, die tot hem geschiedde op deze vrijze: "Deze is mijn geliefde Zoon, in wien Ik mijn welbehagen heb."[/color]

Wat nog eens door Christus Zelf wordt bevestigd:

Als wij dus de Heilige Geest toelaten in ons leven, dan is het net zo goed mogelijk dat wij "waakzaam" kunnen worden, door hetgeen Raido bijvoorbeeld aangeeft. Hij zegt en ziet in die woorden van die songteksten een aanwijzing, dat daar niet zomaar een tekst staat, maar ziet daarin duidelijk een verwijzing naar de IK peroon, de mens centraal die, bovendien zich, op een bepaalde wijze, tegen gelovigen keert, op welke manier je dat ook ziet.
De Heilige Geest helpt en openbaart altijd vanuit onze persoonlijke achtergrond en karakter. Als dat niet zo was, dan zou niemand gered kunnen worden. Ook Jezus begaf zich altijd onder die mensen die Hem nodig hadden, zij die zich Gerechtvaardigd waanden, hadden Hem niet nodig.

Echter, kennis en inzicht (ook aangaande de profetie) is nog geen absolute basis om gered of verlost menen te zijn. Het hart (handelen en aanvaarden in Christus) is de basis voor onze redding.

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 12 nov 2005 07:51

Over sporen van Jezus'spoedige wederkomst gesproken:

Deze interresante informatie vond ik op Internet, toen ik bezig was met mijn verdere onderzoeken naar de achtergrond van de 60 verjaardag van de UN jongsleden op 25 juni 2005:

Hier die Übersetzung eines interessanten Dokumentes von Metropolitan, Sao Paulo[
Konferenz vom 26. Juni 1985, durch Papst Johannes Paul II.Art. 1: Niemand wird von nun an Zugang zum Postdienst haben, ohne die Nummer.

Art. 2: Niemand soll in irgendeinem Unternehmen oder einer Schule angestellt werden, außer er habe diese Nummer.

Art. 3: Kein Student soll in irgendeiner Schule registriert werden, ohne dass Student oder Eltern eine Nummer haben.

Art. 4: Jede Seele, die sich nicht nach diesem Sozialvertrag richtet, kann ohne diese Nummer weder kaufen oder verkaufen.

Art. 5: Niemand soll Nahrung verkaufen oder kaufen können, noch sollten sie Nahrung anpflanzen können, ohne dieser Nummer.

Art. 6: Niemand kann Geld anlegen noch Geld abheben, ohne dieser Nummer.

Art. 7: Wer die Artikel dieser Union nicht anerkennt oder ablehnt, soll streng mit dem Tod bestraft werden.

Art. 8: Wer die Nummer nicht hat, soll das Reisen untersagt werden.

Art. 9: Die ökumenischen Vereinigungen sollen entscheiden über die Genehmigung der Nummer.

Art.10: Import und Export soll gemäß der Nummer durchgeführt werden.

Art.11: Es soll ein internationales Geldsystem geben mit der Genehmigung dieser Nummer.

Art.12: Die Gemeinden sollen sich an einem Tag versammeln, dem Sonntag, gemäß der Nummer.

Art.13: Für Armut soll für ein besseres Leben in allen Ländern gesorgt werden, nach der Nummer.

Art.14: Niemandem soll erlaubt sein, zu jagen oder zu fischen ohne dieser Nummer.

Art.15: In allen Transportsystemen der Welt soll in Übereinstimmung mit dieser Nummer umgegangen werden.

Art.16: Niemandem soll erlaubt werden, ohne dieser Nummer ins Krankenhaus aufgenommen zu werden.

Dieser Plan wurde durch Papst Johannes Paul II. anlässlich der Konferenz vom 26.6.1985 in Kenia vorgelegt. Dieses Projekt wird wieder im September 1993 präsentiert werden.

- Ende des Übersetzungstextes -

Was ist die Nummer?

Lesen Sie Offenbarung 1-18!

Hier ein kleiner Vorgeschmack (Offb. 13, 16-18 ):

Und es macht (das zweite Tier, die USA wird dafür sorgen), dass die Kleinen und Großen, die Reichen und Armen, die Freien und Knechte - allesamt sich ein Malzeichen geben an ihre rechte Hand oder an ihre Stirn, dass niemand kaufen oder verkaufen kann, er habe denn das Malzeichen, nämlich den Namen des (ersten) Tieres oder die Zahl seines Namens. Hier ist Weisheit! Wer Verstand hat, der überlege die Zahl des (ersten) Tiers; denn es ist eines Menschen Zahl, und seine Zahl ist sechshundertsechsundsechzig.

Die Zahl 666 ist die Zahl des ersten Tieres, des Papsttums und des jeweils amtierenden Papstes!

Im September 1993 trafen sich, wie geplant, die Vertreter der Weltreligionen in Chicago (NZ vom 2.9.1993).

Diese 16 Artikel des Papstes sind die gemeinsame “globale Ethik”, auf die man sich verständigt hat. Sie erlaubt es allen Kirchen, ihre unterschiedlichen Lehren beizubehalten, wenn sie nur den Papst als das religiöse Oberhaupt der Welt und seine
“neue Weltordnung” anerkennen. Das wird selbst Buddhisten, Hinduisten, Moslems und sonstigen Gruppierungen, nicht schwer fallen.

Die USA wird als Vorreiter und Weltpolizist dafür sorgen, dass die neue Weltordnung des Papstes umgesetzt wird und mit gutem Beispiel durch die Einführung eines entsprechenden unbiblischen Sonntagsgesetzes (biblisch ist nur der Sabbat!), das fertig in der Schublade liegt, dem antichristlichen Bestreben Vorschub leisten. Die Europäische Union wird folgen.

In 1995 ermahnte der Papst die Jesuiten zur Treue, “… ohne Zögern und Zweideutigkeiten den Leitlinien ihres Gründers treu zu bleiben.” (NZ vom 6.1.1995) Was das bedeutet, wissen Sie jetzt. Der oberste Machthaber dieser Welt hat längst beschlossen, was seine “modernen Hitler” unter dem Deckmantel des Glaubens bald umsetzen werden.

Om over na te denken! (op zijn minst)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 nov 2005 12:18

Ja de discussie is nu wel doodgegooid.

Dank U
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 12 nov 2005 14:54

Hallo Raido,

Waarover moet je nu discusiëren als er geen reden tot discussie (meer) is. Wij Christenen willen zo graag discusiëren, waardoor we aan de werkelijke waarde van ons geloof voorbij gaan. Christus waarschuwt daarvoor. Als je meent dat de discussie is "doodgegooid" dan ben je het blijkbaar eens met Christus en hetgeen waar voor Hij waarschuwt. Besef Raido, dat wat ik heb aangegeven over de 13 punten van de Paus, dat deze voorgehouden zijn aan de Wereldkerken in Augustus 1985 te Kenya.

Hier in dit reisoverzicht van de Paus vindt je de aangegeven datums dat de Paus (Johannes dus) in Kenya is geweest, in aansluiting op die gedenkwaardige 26e juni 1985

http://www.usccb.org/pope/travels.htm

Ik hoop dat je begrijpt dat deze punten (ongeestelijke en onwaardig in het licht van Christus) omgezet zullen worden in politieke en burgerwetmatigheden, welke de USA deels al hebben uitgevaardigd.
Dat deze regelgeving dus doodslaat, mag zeker wel eens begrepen worden. Aangaande de UN en haar verjaardag alsook de daarin besloten nieuwe voorstellen t.a.v. de One World Order, komen we nog wel terug....ook al duurt dat een jaar!
Het zijn ernstige zaken die de profetie ons voor houdt. Neem ze ernstig en bidt de Heilige Geest om inzicht en begrip van deze zaken.
Laatst gewijzigd door Schriftgeleerde op 13 nov 2005 04:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2005 17:59

Mooie korte post, met toch genoeg inhoud er in. Moet je vaker doen! :) Sorry maar die enorme lange lappen tekst lezen heb ik geen zin in... maar zo te zien kan je het ook prima wat korter weergeven ;) Doe je trouwens al mee met Whatpulse? Volgens mij ben je wat dat betreft echt een goudmijntje ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jerryman

Berichtdoor Jerryman » 12 nov 2005 23:17

Marnix schreef:Mooie korte post, met toch genoeg inhoud er in. Moet je vaker doen! :) Sorry maar die enorme lange lappen tekst lezen heb ik geen zin in... maar zo te zien kan je het ook prima wat korter weergeven ;) Doe je trouwens al mee met Whatpulse? Volgens mij ben je wat dat betreft echt een goudmijntje ;)

Toch zou ik er even de tijd voor nemen Marnix... Het is een post met veel inhoud.

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 13 nov 2005 21:02

Cicero schreef:

Je herhaalt alleen je eigen standpunt, zonder argumenten. Je plakt wat bijbelteksten aan elkaar en hopla, weer een prachtige posting vol onsamenhangende complottheorieën. Je doet je nickname geen eer aan.

Toch blijkt, uit reacties via een persoonlijk bericht, dat sommigen slechts een half woord nodig hebben, om bepaalde zaken, vanuit hun eigen ervaringen, te kunnen doorgronden. Derhalve is je reactie, op deze wijze, niet geheel terecht. Mijn postings houden wel degelijk waardevolle aanwijzingen in, voor sommigen!

Overigens geen probleem met je reactie hoor!

En dat ze voor sommigen dan ook onsamenhangend schijnen, komt omdat deze lieden vaak het samenhangend verband er van niet in zien. Maar dat hebben ze van de Bijbel, als Levend Schriftwoord vaak evenmin Cicero!

Staaf je reactie eens, op grond van de door mij aangehaalde Bijbelverzen. Geef je reactie dan ook Bijbelse inhoud, als je er niets in ziet.! Toon of bewijs mij het tegendeel als er geen complottheorie in de wereld zou zijn. Overtuig jezelf eens daarvan. Lees eens een boek dat daar over gat, zoals dat van Jim Marrs
Regeren vanuit het duister
Buiten de werking van de Heilige Geest, kun je dan als, wellicht minder vaststaand in het geloof, ook zien en ervaren hoeveel, vaak en voortdurend de wereldse mens gewoonweg slachtoffer is van een complottheorie. Als zou hij of zij alleen maar tot levenslange armoede worden veroordeeld, omdat dde rijke zakenlieden en de regering van het Vaticaanhet er voor het zeggen hebben, zoals in Zuid-Amerika.

http://www.reformation.org/vietnam.html

met de subtitel:

The Religious Beginnings of an Unholy War
--------------------------------------------------------------------------------

The Shocking Story of the Catholic "Church's" Role in Starting the Vietnam War

Leer begrijpen dat Openbaring 14:1-10 wijst op een wereldse kerkstaat die geen kerk in Christus is of kan zijn! Leer begrijpen dat er slechts één hemels fundament is waar we als Christenen op kunnen steunen. Dat er gen wereldse of aardse fundamenten zijn die tot verlossing kunnen of zullen leiden. Dewet en het getuigenis van Christus, een andere deur is er gewoonweg niet, ook al discusiëren of zoeken wij ons een ongans.
Alls wat Christus ons leert en zegt is Geest en Leven (Johanns 6:63). Niet naar aardse maatstaven maar hemelse constitutie! (rijk)

Wat te zeggen van deze complottheorie die 1000 den mensen het leven heeft gekost. En dan nog maar te zwijgen van de complottheorie over Irak. Zo kunnen wij ons afvragen: Staat de échte Sadda wel terecht of is het een dubbel.
groet
Laatst gewijzigd door Schriftgeleerde op 14 nov 2005 07:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 14 nov 2005 04:42

Zit je in dezelfde gemeente als Boudewijn of bén je Boudewijn, Schriftgeleerde? 8)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 14 nov 2005 10:03

Schriftgeleerde schreef:
En dat ze voor sommigen dan ook onsamenhangend schijnen, komt omdat deze lieden vaak het samenhangend verband er van niet in zien. Maar dat hebben ze van de Bijbel, als Levend Schriftwoord vaak evenmin Cicero!

Staaf je reactie eens, op grond van de door mij aangehaalde Bijbelverzen. Geef je reactie dan ook Bijbelse inhoud, als je er niets in ziet.! Toon of bewijs mij het tegendeel als er geen complottheorie in de wereld zou zijn. Overtuig jezelf eens daarvan. Lees eens een boek dat daar over gat, zoals dat van Jim Marrs

Nou ik heb helemaal geen zin om alles na te trekken. Wel weet ik dat je bijna alle bijbelteksten uit het verband rukt. Maar ach, dat doet er voor jou natuurlijk niet toe, want ik ben natuurlijk verblind.

Trouwens zijn er wel complottheorieën in de wereld, alleen zijn deze onjuist.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 14 nov 2005 15:48

precies dat is als eerste al een groot verschil hoe we in deze discussie (of hoe je het uberhaupt wil noemen of zien) staan

ik vind complot theorieën een vorm van fictie, mensen zoeken en puzzelen wat knopen wat feiten en leugens aan elkaar maken daar een grappig verhaal van, vaak zelfs vermakelijk om te lezen.

de werkelijkheid kan zo zijn, maar sorry de meeste complottheorieën die ik hoor of gelezen heb, die staan er verder bij weg dan dat ze waar kunnen zijn.

Jij ziet per definitie als ik dit zo lees al die complot theorieën voor waar aan, hoe samengeraapt en onsamenhangend de stukjes ervan ook zijn.

Tuurlijk er zijn wel dingen waar we het mee eens worden, dat instanties met veel macht rare keuzes kunnnen maken en dingen verborgen kunnen houden.

En dat er occulte clubjes/verenigingen zijn die het liefst anti-christelijk zijn,

maar dat dit allemaal een samen werkend geheel is ?
nee dan moet ik toch lachen hoor :)

Ik ken ook iemand die bij zo'n vrijmetselarij clubje zit,
Als je mijn mening vraagt zijn veel ervan meer een soort van voortgezette exclusieve studentenvereniging waar ze gezellig een biertje drinken.

En nu is Brussel opeens de nieuwe Babylon,
afgelopen eeuwen dacht iedereen toch dat dat Rome was ?

:roll:

'schriftgeleerde' ik snap je bezorgdheid,
maar volgens mij zie jij spoken waar ze niet zijn
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 15 nov 2005 21:12

Hallo Spacy,

Overtuig je zelf:

Openbaring 13

1 (12-18 ) En ik stond op het zand der zee; (13-1) en ik zag een dier opkomen uit de zee, dat zeven hoofden en tien hoornen had, en op zijne hoornen tien kronen, en op zijne hoofden namen van godslastering.2 En het dier, hetwelk ik zag, was gelijk een luipaard, en zijne voeten waren als berenvoeten, en zijn mond was als de mond eens leeuws. En de draak gaf hem zijne kracht en zijnen troon en grote macht.3 En ik zag één van zijne hoofden, als ware het dodelijk gewond; maar zijne dodelijke wond werd genezen; [color=red]en de gehele aarde liep het dier in bewondering na.

4 En zij aanbaden den draak, omdat hij aan het dier die macht gegeven had; en zij aanbaden het dier, en zeiden: Wie is aan dit dier gelijk, en wie kan er tegen oorlogen?
5 En aan hetzelve werd een mond gegeven om grote woorden en godslasteringen te spreken, en aan hetzelve werd macht gegeven om dat te doen twee en veertig maanden lang.
6 En het opende zijnen mond tot lastering tegen God, om zijnen naam te lasteren en zijn heiligdom, en die in den hemel wonen.

7 En aan hetzelve werd gegeven te strijden tegen de heiligen, en hen te overwinnen; en aan hetzelve werd macht gegeven over alle geslachten en talen en volken.

8 En allen, die op de aarde wonen, zullen het aanbidden, wier namen niet geschreven zijn in het Boek des Levens van het Lam, dat geslacht is, van het begin der wereld af.
9 Heeft iemand oren, die hore!
10 Indien iemand gevangen neemt, hij wordt gevangen genomen; indien iemand met het zwaard doodt, hij moet zelf met het zwaard gedood worden. Hier is het geduld en het geloof der heiligen.

11 En ik zag een ander dier opkomen uit de aarde, en het had twee hoornen, aan die des Lams gelijk, en het sprak als een draak.

Hier is de essentie van het complot Spacy, dat de Draak in de gezamelijke kracht en macht van 2 Besten op aarde uitoefent, in onze tijd Spacy: 1e Beest= Geestelijk
2e Beest= burgerwetgevend vopor de gehele aarde (de USA)

let wel: door geweld en oorlog! Alhoewe het zegt namens God op te treden (het Lam)

En het doet het in opdracht van het Geestelijke Beest (= dus geen Lam) vers 12

12 En het oefent al de macht van het eerste dier in zijne tegenwoordigheid de RK kerk de paus houdt zich stilletjes op de achtergrond, net zoals Pilatus wast deze zijn handen in onschuld en laat (de duistere Jezuiten) het werk doen door anderen. Zijn (on-) geestelijke macht is namelijk niet van de Heilige Geest af te leiden. Vandaar dat de Draak een Macht zoekt die de ongeestelijk wet van schriftuurlijke en uitvoerende handen en voeten moet voorzien. En zoals je kunt lezen, doet dat 2e Beest dat in het bijzijn van het 1e Beest. Dat betekent dat het 1e Beest nauwkeurig er op let dat het 2e Beest ok exact doet wat haar wordt opgedragen. Jezus legt dus inderdaad uoit dat de wereld dus feitelijk Satan aanbidt, door de ongeestelijke macht van Rome.

Want Rome verloor de macht (geveinsd en misbruikt om de mensen op een dwaalspoor te brengen, Napolen was del van dat comp;lot evenals zijn broer die koning van Spanje was, in die tijd)

..., en het maakt, dat de aarde en wie daarop wonen het eerste dier aanbidden, welks dodelijke wond geheeld werd.
13 En het doet grote tekenen, zodat het zelfs vuur van den hemel doet neerdalen op de aarde voor de ogen der mensen;
14 en het verleidt degenen, die op de aarde wonen, door de tekenen, die aan hetzelve gegeven zijn te doen in de tegenwoordigheid van het dier, zeggende tot degenen, die op de aarde wonen, dat zij voor het dier, dat de wond van het zwaard heeft en weder levend werd, een beeld moeten maken.[color] Jezus wijdt er bovendien nog op dat de 2 Beesten zelf alles veroorzaken en dat zij dus feitelijk God helemaal niet nodig hebben. Zij doen alles in relatie met de Draak! Het is dus Mensenwerk wat er op aarde gebeurd, waar Jezus nog part of deel aan heeft. Als je dat nu nog niet begrijpt S[pacy, wat een mooi voorbeeld ben jijzelf dan van het feit dat je misleid bent door een complot, gesmeed door de Draak. Hoe belangrijk is nu Christus in jouw hart, als je Zjn waarschuwingen niet kunt begrijpen!

http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20EFW.PDF

15 En aan hetzelve werd gegeven, aan het beeld des diers adem te geven, opdat het beeld des diers zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld des diers niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.

16 En het maakte, dat aan allen, kleinen en groten, rijken en armen, vrijen en knechten, een merkteken gegeven werd aan hunne rechterhand of aan hunne voorhoofden, Dit is nu in volle gang, terwijl Christus oordeelt over de mensheid, bereidt de Draak een wereldomvattend systeem voor dat absolute gehoorzaamheid af zal dwingen. Hij bereid een Indentiteitssysteem voor dat de mens zal laten uitvoeren en handelen naar de maatstaf van economische afhankelijkheid.

De Indentiteit van de Christus vinden we alleen in de wet van een Hemelse constitutie. Wie dat nog steeds niet beseft, is slecht af!

De afhankelijkheid is de feitelijke essentie van wat er ook zich in het 3e Rijk afspeelde, namelijk: Door te werken kun je allerlei privileges krijgen. Arbeit macht noch immer frei, dus.

Zo zijn er landen waarbij de zorgsector je alleen dienstverleend, aan de hand van je aangetoonde, gewerkte uren over een jaar. Aan de hand van het aantal effectief gewerkte uren, ontvang je naverante zorg! Alles wat je niet hebt gewerkt, moet je zelf toeleggen! De contolre vindt plaats vanuit een soort Ministerie van Sociale Zorg, dat jaarlijks aan de zorgverzekeraar je aantal gewerkte uren doorgeeft. Wie te weinig heeft gewerkt, moet zelf toeleggen. Daarnaast moet een ieder normaal nog zelf bijbetalen op zorg en medicijnen. Een beetje ziekenhuis bed in zulke landen kost € 242 per dag! Vergis je niet in de economisch-religieuze heilstaat die het Grote Babylon heet!

17 en dat niemand kopen of verkopen kon dan die het merkteken, of den naam des diers, of het getal zijns naams had.

18 Hier is de wijsheid nodig. Wie verstand heeft, die berekene het getal des diers; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.[/color]

Voordat je antwoord geeft Spacy, eerst eens goed op je in laten werken wat hier staat en wie het openbaard! Vooral vers 18 eerste deel!

Openbaringen is weliswaar geschreven door Johannes op Patmos, maar de auteur is Christus zelf.

Veel succes en (Goddelijke-) wijsheid toegwenst

Terug naar “Archief”