Raido schreef:de anus is niet geschapen als ingang.
Dus zetpilletjes zijn ook niet-bijbels, en gelukkig kun je die moderne thermometers gewoon in je mond houden, of in je oor...

Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Ara, er zijn hier mensen die er vanuit gaan de God de aarde maakte, sinds dat wij gevallen zijn, zijn er echter wat dingen veranderd; die noemen ze de gebrokenheid van de schepping.Aragorn schreef:Ach, wat is tegennatuurlijk.. het komt bij dieren netzoveel voor. En als er dan ook nog staat dat de natuur ons leert dat lang haar den man een oneer is (wat zeker niet het geval is), dan kan ik moeilijk anders dan eea relativeren.
Dat kun je natuurlijk gebruik als argument, het is toch al niet meer zoals het was, je kunt je natuurlijk ook gewoon verzetten tegen de dingen die God niet zo gemaakt heeft. Ik vind het ook tegennatuurlijk, alleen al op het seksuele vlak; de anus is niet geschapen als ingang.
Wat bedoel je met 'in een relatie met een man en vrouw'? Bedoel je daarmee een huwelijk? Of ook een liefdesrelatie zonder dat men is getrouwd?
God verbiedt uitdrukkelijk homoseksualiteit (Rom. 1 : 26,27 etc.). Dat er gevoelens zijn, ok, dat komt dus voor. Maar in datzelfde hoofdstuk staat dat het tegen de natuur is
froske schreef:In dat hoofdstuk gaat het over mensen die hetero zijn en dan uit lust homosexuele daden doen. Lees anders eerst even terug in dit topic dan kun je ook wat uitleg lezen over de andere interpretaties van de teksten in de bijbel die over "homosexualiteit" gaan.
dat de mannen het natuulijk gebruik der vrouw (niet: hun vrouw) nalieten
mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende
Er staat niet dat die mannen (eerst) hetero waren.
Wat is trouwens het verschil? Als je eerst hetero bent en vervolgens andere lusten hebt of erbij krijgt, is dat slechter dan dat je nooit hetero-gevoelens hebt gehad?
Cisca schreef:Beter lezen Loezje, het geheel, en niet een paar losse teksten er uithalen![]()
Verder heeft Froske gelijk, lees deze discussie eens terug, dit is al meerdere keren ter sprake gekomen
MrSokkie schreef:froske schreef:
Dit noemt men ook wel bi-sexueel.
hoho, bi-fiel dan he! pas als de bi-fiele gevoelens in de praktijk worden gebracht mag je spreken van bi-sexualiteit. (even een in mijn ogen misplaatst nuance die in het kader van dit topic vaak wordt toegepast doordrijven.
Aragorn schreef:Hm, ik weet niet.. is een maagdelijke hetero ook heterofiel en geen heteroseksueel?
Want daarbuiten heb ik geen voorkeur voor mannen of vrouwen. (Of ben ik nu een heteroseksuele bifiel?)
De vraag is dan wat die gemeenschap zoals met een vrouw dan in wezen is en wat gemeenschap tussen mannen/vrouwen wel kan inhouden. (ik weet niet of ik het kan herleiden tot het niet kunnen hebben van 'anale gemeenschap' omdat daarmee sprake zou zijn van een overgave (die alleen is weggelegd voor de vrouw naar de man?))
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten