Even op de valreep nog wat laatste zaken bekijken, waaronder dus ook even het forum weer opgezeild en dan straks om 13.00 uur naar het stadhuis. En dan lees je dit:
Loezje schreef:Twee mannen of twee vrouwen die elkaar trouw beloven? In ons land is zo'n huwelijk inmiddels wettig; maar dat wil nog niet zeggen dat het is Gods ogen toelaatbaar is. God verbiedt uitdrukkelijk homoseksualiteit (Rom. 1 : 26,27 etc.). Dat er gevoelens zijn, ok, dat komt dus voor. Maar in datzelfde hoofdstuk staat dat het tegen de natuur is, m.a.w., het praktiseren klópt ook gewoon niet.
Eigenlijk best jammer dat dit topic weer terug valt in het welles-nietus verhaal. Maar goed. Je zou er bijna van gaan twijfelen.
Ik vind het dus iets heel anders dan dat hetero's zich tot elkaar aangetrokken voelen. Ok, ik ontken niet dat er tussen mensen van hetzelfde geslacht bepaalde gevoelens kunnen ontstaan, maar we moeten het niet normaal gaan vinden dat e.e.a. ook nog in praktijk wordt gebracht.
Waarmee je de liefde die ik voor mijn partner voel (en vice versa) dus bagatelliseert tot “een bepaald gevoel”.
Tenzij we ons natuurlijk niks meer van God en de Bijbel aantrekken.
In het topic homofilie en geloof schreef ik op 10-10-05
“Zondagmiddag hebben wij samen met onze predikant de tekst gekozen voor de zondagse viering op 13 nov. as waarin wij een zegen over onze relatie willen vragen. En onze predikant kwam met:
NÚMEROS 6:27
“Así ellos pronunciarán mi nombre sobre los israelitas, y yo los bendeciré.”
of in het Nederlands:
Numerie 6 : 27
"Alzo zullen zij Mijn Naam op de kinderen Israëls leggen; en Ik zal hen zegenen."
Voor mij, of beter voor ons, is Die Zegen genoeg.”
Wij zijn er van overtuigd dat dit de weg is die wij gaan mogen. In biddend vertrouwen, in de wetenschap dat Hij ons heeft samengebracht. Daarbij is dat burgerlijk huwelijk vandaag niets meer of minder dan een contract dat wij afsluiten uit zorg voor elkaar. O.K. het is best wel spannend en ik begin toch wat zenuwachtig te worden. Maar veel meer zie ik uit naar morgen, naar de viering samen met onze gemeente.
En nu stop ik, want de eerste familieleden beginnen binnen te druppelen.