Daar kun je bidden voor het eten. Doe je dat in een discotheek ook?
ik zou niet weten waarom niet??
Kom je ook tegen dat het gebeurd? Doe jij datzelf ook wel eens?
Exact, dat laatste was ook mijn vraag. Ik ken al deze argumenten voor discotheek en popmuziek. Ik heb ze namelijk vroeger zelf ook gebruikt. Misschien dat er nu veel verbeterd is en dat er in alle disco's een christelijke sfeer heerst. Zou best kunnen natuurlijk... Maar in mijn tijd werd er enorm gevloekt, gezopen, gebeurden er veel onzedelijke dingen, was er keiharde muziek met een door en door wereldse inhoud. Ik heb daar ook van genoten. Maar heb ik daar de Heere mee gediend? Ben ik daarmee een voorbeeld voor anderen geweest? Ik heb jarenlang geprobeerd mijn geweten te sussen met dezelfde argumenten als die ik hier lees, maar ik schaam me nu nog steeds als ik daar aan terug denk. Echt, het is onmogelijk om twee heren te dienen. Ik hoop dat je dat zelf ook zult ontdekken.
Als je trouwens in een supermarkt komt waar gevloekt wordt, dan wordt het tijd dat je ergens anders je boodschappen gaat doen of dat je er eens wat van zegt.
Zolang behoudende christenen het recht behouden om de popcultuur af te kraken en te beschrijven als een enge ziekte, zolang het toelaatbaar wordt gevonden dat een verstoord wereldbeeld gepreekt wordt vanaf de kansels mogen andere gelovigen daar weer kritiek op geven. Dus doen ze dat.
Je bedoelt met "behoudende christenen", waarschijnlijk gelovige christenen. Ik ken namelijk genoeg evangelische christenen die van popmuziek of tv-bezit niets moeten hebben. Waarom niet? Omdat ze weten dat het instrumenten van de Satan zijn en daar dus uit de buurt willen blijven. Omdat ze hun eigen hart kennen en weten hoe groot de verleiding is.
Ik woon vlakbij de Arena en als ik zie hoe de rokende en Heineken drizuipende sport fanaten tekeer gaan kan ik ook heel moeilijk gaan doen over het feit dat je op die jongeren avond in Doorn gewoon kunt roken en Heineken kunt drinken.
Nu ben ik pas eenmaal naar Doorn geweest, maar ik heb daar geen jongeren zich te buiten zien gaan aan drank. Maar misschien ben ik wel op een verkeerde avond geweest... De bijbel verbiedt drank overigens niet. Wel het misbruik daarvan.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...