Kijk borderline is niet zomaar iets, het is niet wat je zomaar opgestempeld krijgt, die kenmerken zijn er niet voor niets. Een borderline persoonlijkheid is gewoon erg moeilijk, zelfs soms gevaarlijk voor jezelf en voor anderen.
* zwart-wit denken
* stemmingswisselingen
* impulsiviteit
* moeilijk contact kunnen leggen
* moeilijk alleen kunnen zijn
* woede uitbarstingen
* dreigen met zelfdoding, alsmede zelfverwonding, alcohol- en drugsmisbruik, eetstoornissen, gok- en koopverslaving, dissociatieve en psychotische verschijnselen.
Dat zijn de officiele symptomen van borderline, als jij op bent genomen in een leefgroep omdat je borderline zul je ook aan een aantal van die symptomen moeten voldoen (klinkt rot, niet zo bedoeld). Het zijn symptomen dat wil niet zeggen dat je ze ALLEMAAL en ALTIJD hebt..
Net als wat jij over christenen zegt, je geeft hun (als groep) een stempel, dat is niet goed, er zullen vast mensen zijn die christen zijn. Toch moet ik eerlijk zeggen dat ik zo minmogelijk probeer te vloeken en dat ik op meer plaatsten bid, dan alleen in de kerk. Aangezien ik onder het groepje christenen val, vervalt daarmee je standpunt dat alle christenen zo zijn.
Nogmaal, borderline ben je niet zomaar, niet alleen borderliners hebben woede uitbarstingen, het is echter wel een symptoom van een borderline persoonlijkheids stoornis.