Berichtdoor Jack » 26 jun 2003 15:05
Beste forum-ers,
Sorry als ik er plompverloren inval maar ik wil ook even graag reageren.
Het curatorium is met een bepaald doel ingesteld, namelijk het onderzoeken van leer, leven en roeping van hen die toegelaten willen worden tot de school. E.e.a. wordt zoveel mogelijk naar richtlijnen die Jakobus Koelman ooit hanteerde gedaan. Behoudens de normale zaken die worden onderzocht zoals al aangegeven, komt er nog iets specifieks bij.
Het curatorium wil graag godsvrucht "proeven" bij een kandidaat, of zijn verhaal kunnen "overnemen". Aangezien dit iets zeer subjectiefs is en ook veelal te maken heeft met karakters/geestelijke ligging e.d. zul je niet gauw de meerderheid verkrijgen TENZIJ je dezelfde ligging als de meesten van de curatoren hebt.
Het curatorium behoort m.i. een afspiegeling te zijn van de breedte van het kerkverband, ook hier gaat dit helaas mank want de broeders uit de zogenaamde "linkerhoek" zullen nooit in het curatorium zitting krijgen als het aan de huidige broeders ligt.
Al met al best een goed idee om e.e.a. eens nader te bezien zoals ds. Harinck stelt.
We kunnen overigens rustig stellen dat de "linkerflank" dominees die ik op dit forum voorbij zie komen de laatsten zullen zijn binnen het kerkverband, maar dat is een andere topic waard denk ik.
Met vriendelijke groet,