hm schreef:Maarreh... wat vinden jullie van dansen en springen?
gr. HM
ach...keertje in je kamer na hard leren kan geen kwaad...

Moderator: Moderafo's
hm schreef:Maarreh... wat vinden jullie van dansen en springen?
gr. HM
dE bAdEeND schreef:Als je ziet hoe gasten opgaan in die muziek...Neej, dat kan nooit goed zijn!
Je wilt zeker ook niet weten hoe ik op ga in muziek?!
Is dat het probeelm dan?!
Acire schreef:hhmmm uitgaan... I like it!!!
Dansen en spingen... (het eerste meer als het laatste), gewoon in een danscafee, niiiieeeet in een disco, doe ik niet omdat ik dan zo heel erg opga in de muziek, maar ik vind het gewoon heerlijk ontspannend.
Ik zeg niet dat er geen verkeerde kanten aanzitten, maar ik vind het niet hoofdzakelijk fout.
Zo ga ik nog wel naar feesten van de eigen faculteit (vrienden van me, en mensen die zich normaal kleden).
Daar was God ZEKER NIET, en waarom zou ik er dan wel zijn?
Acire schreef:hhmmm uitgaan... I like it!!!
Op donderdag avond... de studentenuitgaansavond in Ede, daar ben ik graag bij. Dansen en spingen... (het eerste meer als het laatste), gewoon in een danscafee, niiiieeeet in een disco, doe ik niet omdat ik dan zo heel erg opga in de muziek, maar ik vind het gewoon heerlijk ontspannend.
Ik zeg niet dat er geen verkeerde kanten aanzitten, maar ik vind het niet hoofdzakelijk fout.
OP zaterdag zou ik het niet doen, iig niet na 12en. Dan begint de dag van God, en is het je plicht met hem bezig te zijn.
johannes1 schreef:Zo ga ik nog wel naar feesten van de eigen faculteit (vrienden van me, en mensen die zich normaal kleden).
Daar was God ZEKER NIET, en waarom zou ik er dan wel zijn?
is God dan wel op die feesten waar jij gaat?
Wilko schreef:Behoren wij ons niet te bewaren voor de besmetting van deze wereld? Is onze wandel hetzelfde als de heidenen die wandelen in de ijdelheid van hun gemoed?
...
Voelen wij ons echt thuis in plekken waar heel duidelijk een andere sfeer heerst, niet uit God. Hebben wij niet matig en eerbaar en sober te leven?
...
Als je kunt kiezen tussen een kerkelijke vereniging of club of een avondje uitgaan, wat kiezen we dan, en wat nog dieper gaat: Wie zoeken we dan?
dE bAdEeND schreef:Misschien is dit onderwerp al eens langs gehuppeld, maar voor sommigen misschien wel goed. Anyway, ik wijs géén beschuldigde vinger uit naar iemand. Het enige wat ik wil is een discussie. Ik zie hier in mijn omgeving veel van m'n vrienden die eerst wel christelijk waren, steeds verder weg gaan van het geloof. Dit vind ik zo erg, zo'n onderwerp is dan belangrijk voor mij.
Hoe denk jij over uitgaan? Zoek je de gezelligheid op zaterdagavond op in disco's, café's, bij vrienden? Of blijf je gewoon thuis?
En waarom/waardoor ben jij overtuigd dat JOU keuze de beste is?
Op zaterdag avond ben ik niet in discotheken/café's te vinden. Meestal ben ik bij vrienden, of thuis omdat ik wat te doen heb. En ik denk dat uitgaan niet goed is. Ik denk dat discotheken toch een soort instrument van de duivel is, omdat deze gelegenheden je wel weg houden uit de kerk. Terwijl er in ps.122 staat dat je gereed moet staan om naar God's huis te gaan. Daar denk je niet bepaald aan in een disco, café! En nog erger; na een nacht door feesten ga je helemaal niet naar de kerk, maar "vergeet" je die!
Dan hoor ik nog wel eens: mijn (christelijke) vrienden gaan ook uit! Waarom zou ik niet uitgaan?
Dan heeft Paulus het altijd nog over de 2 wegen, als christen kun je niet over de weg van de wereld lopen. Mijn inziens heeft dat er ook mee te maken. Als christen kun je gewoon niet eindeloos de wereld achterna lopen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten