Vrede in Israel en de palestijnse gebieden, kolonisten weg

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 15 mei 2003 10:56

Ikke21 schreef:
Kena schreef:
Ikke21 schreef:sjonge........doe is rustig.....straks vallen jullie elkaar nog aan.

Dank je wel. Nu kunnen we niets meer verwijderen.

Strakke actie :lol:

I.M. Laten we maar onze postings dan bewerken. Neem je gelijk jouw eerste mee? Als je dan vervolgens wat genunceerder opsteld, ga ik serieus erop in.

ik zou niet weten waarom je niks meer kan verwijderen als ik een reaktie plaats. :shock:

Op dit forum is het zo ingesteld dat wanneer een posting onder jouw posting verschijnt, dat jij je vorige posting slechts kan bewerken ipv verwijderen. Alleen de mods kunnen dat nog doen.
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama

Rabbi Ephraim Epstein

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 15 mei 2003 11:05

Hoi I.M.

Ik stem op S.P.A. vanuit de Belgische ambassade. Dus Vlaams Blok is geen optie voor mij.

Wat ik al zei, ik postte naar Cybercourse dat het wat genunaceerder mag, maar dat ik wel eens ben met hem. Dit komt door persoonlijke ervaringen. Wat schreiend is, is dat de goede mensen onder de kwade moeten lijden.

Palestijns vraagstuk. Als Joodse en christen ben ik wel van mening dat de Palestijnen een stuk grond moeten hebben, maar ik heb net zo goed mijn ´voorwaarden´. Die luiden simpel: Egypte, Jordanië, Israël, enz. geven een kleine percentage van hun land aan hen weg. Niet alleen Israël, want dat is oneerlijk (lees de geschiedenis van het normadenvolk Palestijnen na).
Hypothetisch:
Vervolgens moet Israël stoppen geld in de Palestijnen te pompen. Ze hebben nu immers hun eigen regering en staat. Nu moeten ze zelf hun boontjes doppen en Israël eveneens.
Mocht Palestina (land van de Palestijnen) Israël aanvallen (wat ik echt verwacht), dan mag Israël overgaan op een oorlog.
Geen compromissen mbt Yerushalayim (Jeruzalem). Dat is en blijft van Israël.

CvI is minder zwart-wit als je denkt. Ik kan de reacties TEGEN hen wel voorstellen, echter dienen we de artikelen eerst te kennen en te doorgronden en hun acties daadwerkelijk te volgen alvorens we een oordeel aan deze mensen fellen. Ja, ik ben al jaren lid van hen vanuit mijn Christelijk-Joods zijn.

Hoe ik er verder overdenk is hier bekend.

Groetjes,
Kena.
Kena ™

Rabbi Ephraim Epstein

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 15 mei 2003 12:00

Nieuwe start, nieuwe kansen.

Ik stem op S.P.A. vanuit de Belgische ambassade.

Alvast bedankt voor je steun, een stem op SPa is ook ten voordele van mijn partij Spirit. Aan mijn voorgevel hangt er een grote vlag met Steve Stevaert en Bert Anicaux :shock:

Wat ik al zei, ik postte naar Cybercourse dat het wat genunaceerder mag, maar dat ik wel eens ben met hem.

Ik heb dan ook gereageerd naar jou zoals ik gewoonlijk doe naar Cybercurse. Keihard en ongenuanceerd maar met een knipoog. Je hebt nu duidelijk aangegeven niet op die manier te willen discusiëren. Ik zal daar rekening mee houden.

Dit komt door persoonlijke ervaringen. Wat schreiend is, is dat de goede mensen onder de kwade moeten lijden.

Je reageert dus vanuit de onderbuik, ik doe dat ook vaak. Bijgevolg komen we beiden uit op een verschillend standpunt.

Mijn ideaalbeeld van Israël is dat het een multiculturele samenleving zou worden waar de grote culturen in respect samen zouden leven. Helaas is dit onmogelijk door het fundamentalisme van beide kanten.

Aangezien dit onmogelijk is dringt zich een eigen Palestijnse staat op. Dit proces moeten de verenigde naties leiden en de bezette gebieden moeten worden teruggegeven. Uiteraard moeten de Palestijnen dan geen aanvallen meer uitvoeren op Israël.

Mijn christelijk unitarische en vrijzinnige opvattingen leren mij dat Jeruzalem gekoesterd moet worden als religieuze hoofdstad van verschillende godsdiensten. Hoe dit er institutioneel moet gaan uitzien weet ik nog niet.

Als Israël volledig gaat stoppen met steun aan de Palestijnen komt dit op lange termijn als een boemerang terug in het gezicht van de Joden. De Joden hebben niets aan een straatarme buur. Economisch gezien zal er samenwerking moeten komen tussen beide toekomstige staten.

Het grote probleem dat ik heb met CvI is dat ze de gedachte steunen dat Israël een uitverkoren volk is. Dat is mijns inziens een levensgevaarlijke gedachte die als ze verkeerd gebruikt wordt zal dienen als allibi voor begane wreedheden.

In mijn vriendenkring sta ik bekend als pro-joods! Ik heb ook grote bewondering voor de Joodse cultuur en geschiedenis!
Afbeelding

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 15 mei 2003 12:29

In verband met het Vlaams Blok, dit artikel stond vandaag in de Standaard:

Vlaams Blok zoekt stemmen bij Antwerpse joden
,,Militanten met revisionistische en anti-semitische ideeën zijn opzijgezet''
ANTWERPEN -- Het Vlaams Blok is een campagne gestart om binnen de joodse gemeenschap stemmen te ronselen. Met brieven aan Antwerpse joden beweert de partij zich nooit antisemitisch te hebben opgesteld, en evenmin geprobeerd te hebben in het gevlij te komen bij moslims. Dat in tegenstelling tot andere partijen.

Vlaams Blok-kandidaat Marc Joris opent zijn brief met een aanval op de VLD, partij die het binnen de joodse gemeenschap hard te verduren heeft, onder meer door de aanwezigheid van de senatoren Jean-Marie Dedecker en Vincent Van Quickenborne. Zij zijn volgens de joden te sterke sympathisanten van de Palestijnen.

De kandidaat-senator zegt in zijn brief dat het Blok wel militanten had met revisionistische en anti-semitische ideeën en uitspraken, maar zij zijn volgens hem opzijgezet.

VLD-verkiezingskandidaat Claude Marinower, een Antwerpse jood, weerlegde dinsdagavond formeel het opzijzetten van Blokkers met revisionistische ideeën. Op een vergadering met vertegenwoordigers van de joodse gemeenschap diepte de liberaal een lezersbrief op van Karel Dillen waarin hij zegt dat Roeland Raes nooit uit de partij werd gezet en nog actief is in het Vlaams Blok.

Marinower was samen met afscheidnemend politicus Fred Erdman (SP.A) te gast bij het Forum van Joodse Organisaties, om te waarschuwen voor de gevaren van extreem-rechts. De twee politici zeiden in Antwerpen ongerust te zijn over de manier waarop het Vlaams Blok de joodse gemeenschap tracht te verleiden, en sommige joden zelfs vaandrig zijn van het ideeëngoed van Filip Dewinter, onder meer via een joodse website met promotie voor het Vlaams Blok. Marc Joris wordt overigens in een aparte brief aanbevolen door een joodse vrouw.

De twee politici riepen de aanwezigen op hun joodse reflex wakker te schudden, zich niet laten te verleiden, en Antwerpen niet tot stad te maken waar de joden voor het eerst zouden collaboreren met het Blok. Marinower meldde de zaal dat hij zich tegen de komst van Van Quickenborne naar de VLD had afgezet.

De Arabisch-Europese Liga (AEL) van Abou Jahjah maakt vele joden in Antwerpen ongerust, en Erdman en Marinower weten dat het Vlaams Blok dat uitspeelt. Toch hebben ook zij geen goed oog in de AEL. ,,Dat Jahjah een voorbijgaand fenomeen is, geloof ik niet. Toen ik in de gemeenteraad in Antwerpen kwam, had het Vlaams Blok slechts twee vertegenwoordigers, nu twintig. Het was toen ook een voorbijgaand fenomeen'', zegt Erdman.

Afbeelding

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 15 mei 2003 15:06

Inspector Morse schreef:Nieuwe start, nieuwe kansen.

Zo is dat :mrgreen:

Alvast bedankt voor je steun, een stem op SPa is ook ten voordele van mijn partij Spirit. Aan mijn voorgevel hangt er een grote vlag met Steve Stevaert en Bert Anicaux :shock:

Steve komt erg sympathiek over.

Geen dank. Zij leken mij de beste partij voor België.

Ik heb dan ook gereageerd naar jou zoals ik gewoonlijk doe naar Cybercurse. Keihard en ongenuanceerd maar met een knipoog. Je hebt nu duidelijk aangegeven niet op die manier te willen discusiëren. Ik zal daar rekening mee houden.

Ok, dan houd ik rekening mee dat jij het niet zo bedoeld :mrgreen:

Je reageert dus vanuit de onderbuik, ik doe dat ook vaak. Bijgevolg komen we beiden uit op een verschillend standpunt.

Nee, lang niet altijd, want dan zou ik het zo druk hebben. Héél enkel keer wind ik me op. Meestal laat ik alles maar ff overwaaien.
Mijn ideaalbeeld van Israël is dat het een multiculturele samenleving zou worden waar de grote culturen in respect samen zouden leven. Helaas is dit onmogelijk door het fundamentalisme van beide kanten.

Maar wie is dan de staatshoofd? Een Israëliër, zoals hier in Nederland een Nederlander? Zo ja, ben ik het met je eens. Zo niet, dan vraag ik waarom niet.
Aangezien dit onmogelijk is dringt zich een eigen Palestijnse staat op. Dit proces moeten de verenigde naties leiden en de bezette gebieden moeten worden teruggegeven. Uiteraard moeten de Palestijnen dan geen aanvallen meer uitvoeren op Israël.

Mee eens, echter zie ik het niet als bezette gebied, maar toekomstig Palestina.
Mijn christelijk unitarische en vrijzinnige opvattingen leren mij dat Jeruzalem gekoesterd moet worden als religieuze hoofdstad van verschillende godsdiensten. Hoe dit er institutioneel moet gaan uitzien weet ik nog niet.

Nee, maar er kunnen gelukkig niet meerdere kapiteins op 1 schip gezet worden-
Als Israël volledig gaat stoppen met steun aan de Palestijnen komt dit op lange termijn als een boemerang terug in het gezicht van de Joden. De Joden hebben niets aan een straatarme buur. Economisch gezien zal er samenwerking moeten komen tussen beide toekomstige staten.

Ik zie dit niet zitten. Ik zal je vertellen waarom. Altijd moet Israël maar geven, geven, geven en dat doen ze al zoveel en dat is een feit waar vriend en vijand niet omheen kan. Ik zie juist een probleem wanneer Israël en de Palestijnen ´gebonden´ blijven. De Palestijnen zijn sowieso financieel afhankelijk van Israël, willen een eigen staat. Prima, maar ga zelf je boontjes doppen en willen we ook niets meer horen.-

Helaas zal het niet zo gaan. Wanneer de Palestijnen een eigen staat hebben (en dan ben ik ruim) durf ik bijna mijn Audi TT te verwedden dat hun Joden-haat nog steeds geuit zullen worden dmv aanslagen en dergelijke.

Weet je over wie ik echt mijn zorgen maak? De beleerde Palestijnen, christelijke Palestijnen en Joodse Palestijnen. Mijn hart gaat echt naar hen uit, want zij worden letterlijk tussen 2 vuren gezet.

BTW ik kan me soms ook groen en geel ergeren aan die imbiciele gedrag van sommige Israëlische militairen :wink:
Het grote probleem dat ik heb met CvI is dat ze de gedachte steunen dat Israël een uitverkoren volk is. Dat is mijns inziens een levensgevaarlijke gedachte die als ze verkeerd gebruikt wordt zal dienen als allibi voor begane wreedheden.

Die wreedheden staan los van hun uitverkorenheid. Wie uitverkoren is, bepaalt de Almachtige en Hij heeft al ZIjn keus gemaakt. Echter, ik ben wèl tot de conclusie gekomen uit de eerste hand dat die wreedheden schroomlijk overdreven worden door de media en daar schrik ik vreselijk van. Vandaar dat ik ongeacht wat een keer zelf daar naar toe vlieg en zelf een kijkje ga nemen. Ik ben die negatieve leugens over Israël meer dan zat.

Verder lijkt me ook handig dat de media ook de ontwikkelde Palestijnen aan het woord laten die geen jihad kennen.
In mijn vriendenkring sta ik bekend als pro-joods! Ik heb ook grote bewondering voor de Joodse cultuur en geschiedenis!

Oh, ik geloof je direct.

Ik denk dat we onze opnies niet gek veel schelen. Als Israël rechts is, ben ik middenrechts en als de Palestijnen links zijn, ben jij middenlinks.

Heb ik dat goed begrepen?

Groetjes en lfs,
Kena.
Kena ™

Rabbi Ephraim Epstein

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 15 mei 2003 15:10

Elke Jood die op Vlaams Blok gaat stemmen zal bedrogen uitkomen, omdat het eens tegen hen gespeeld zal worden.

Domdomdom :cry:
Kena ™

Rabbi Ephraim Epstein

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 21 mei 2003 13:26

Ik ben voor de staat Israel, laat daar geen twijfel over bestaan. Ik ben tegen bomaanslagen tegen burgers, laat daar ook geen twijfel over bestaan.

Wel ben ik van mening dat deze kolonisten in bezet gebied het geweld over zich afroepen. Het land zal best wel eens gekocht zijn van de oorspronkelijke eigenaar, het zal ook wel eens onteigend zijn.

Mijn voorstel om alle nederzettingen te ontruimen komt voort uit het idee dat daarmee een voor de palestijnen belangrijk obstakel wordt weggenomen. Nee, ik wil nu niets horen in de trant van "ja, maar de zelfmoordaanslagen gaan ook maar door". Daarmee blijf je in het cirkeltje ronddraaien waar we nu ook al inzitten. Iemand blaast zich op, israelische leger doet een inval, enkele palestijnen sterven, vervolgens worden die weer gewroken, nieuwe inval etc. etc. etc. Mijn idee is bedoeld om die cirkel te doorbreken.

De palestijnen wonen in gebied waar ze al generaties wonen. De kolonisten zijn pas na 1967 in bezet gebied komen wonen. Het lijkt me duidelijk wie het meeste recht heeft.

Kwesties als Sudan e.d. doen niet ter zake.

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 21 mei 2003 23:26

Hoeveel procent van ALLE aanslagen worden verijdeld?

Dat wil ìk horen :wink:
Kena ™

Rabbi Ephraim Epstein

Yaron E.
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Yaron E. » 21 jun 2003 16:33

FrankB schreef:De Westbank hoorde bij het toenmalige Tansjordanië en de Gazastrook bij Egypte. Dat weet ik ook wel. Alleen hebben die landen hun aanspraken erop laten vervallen en de gebieden aan de PA gegeven. Bezet zijn ze nog steeds, Israel heeft ze in 1967 veroverd en vervolgens tegen alle internationale wetten en regels in bij Israel gevoegd.

Wat die Kachbeweging betreft. Als je met een zwart uniform en een hakenkruis band om je arm gaat lopen is het fout maar als je bij een joodse club gaat die er een identiek gedachtegoed op na houdt is het ineens goed? Die Kachbeweging verschilt niets van de Ku Klux Klan, de Hamas, de Jihad of noem maar wat van de extremistiche clubs op.

Ik blijf erbij, die kolonisten hebben niets te zoeken op de Werstbank of de Gazastrook en al helemaal niet in Hebron. Als ze daar niet zouden zijn zouden ze er ook niet worden doodgeschoten.

beste vent,

zelf ben ik jaren lid geweest bij de Kach.

Heb zelfs in Chevron gedemonstreerd. lol

Dat je kach met nazi's durft te vergelijken is sick, zij pleiten niet voor genocide, uitroeiing of iets dergelijks sicks.

Praat niet over zaken waar je niets vanaf weet.

Yaron E.
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Yaron E. » 21 jun 2003 16:35

Kena schreef:Hoi I.M.
Palestijns vraagstuk. Als Joodse en christen ben ik wel van mening dat...

Ben je halachisch joods?

Yaron E.
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: Vrede in Israel en de palestijnse gebieden, kolonisten w

Berichtdoor Yaron E. » 21 jun 2003 16:36

reza schreef:
FrankB schreef:Om de vrede in Israel en de palestijnse gebieden dichterbij te brengen is volgens mij de meest belangrijke maatregel de totale ontruiming van alle joodse nederzettingen in bezet (palestijns) gebied. Al die kolonisten terug naar Israel.

Dus je pleit gewoon voor Etnische zuivering van Joden!!!!

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 21 jun 2003 16:38

Dat zegt hij niet. Hij zegt alleen dat de kolonisten niet op die plaatsen moeten gaan wonen. En als ze er nu al wonen dat ze op een wel toegestane plaats gaan wonen.

Yaron E.
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Yaron E. » 21 jun 2003 16:40

FrankB schreef:Ik blijf erbij, die kolonisten hebben niets te zoeken op de Werstbank of de Gazastrook en al helemaal niet in Hebron. Als ze daar niet zouden zijn zouden ze er ook niet worden doodgeschoten.

Sout toch op. In Chevron hebben 3000 jaar lang joden gewoond. Deze zijn uitgemoord door de nazi-achteroom van jasser arafRat rond 1929. In 1967 krijgt Israel deze heilige stad weer terug. Wie ben jij om te zeggen dat joden daar niet mogen wonen?

Kolonisten is een zeer subjectieve term. Waarom druk maken over 144 Joodse 'nederzettingen' en niets zeggen over de honderden Arabische 'nederzettingen'?

Yaron E.
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Yaron E. » 21 jun 2003 16:49

Kena schreef:Elke Jood die op Vlaams Blok gaat stemmen zal bedrogen uitkomen, omdat het eens tegen hen gespeeld zal worden.

Domdomdom :cry:

Net als een Jid die op de antisemitische SPA, VLD, Spirit of de onderdeur resist stemt.

Belgie is evenals Frankrijk zeer anti-joods.

Yaron E.
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: Vrede in Israel en de palestijnse gebieden, kolonisten w

Berichtdoor Yaron E. » 21 jun 2003 16:53

FrankB schreef:Vandaag is op de site van de volkskrant (buitenland) overigens nog een bizar (en eigenlijk ook hilarisch) stukje te lezen over de begrafenis van zo'n extremistische mafketel die eerder deze week door 2 palestijnen werd doodgeschoten. Iemand die Baruch Goldstein en de Kachbeweging aanhangt verdient eigenlijk ook niet beter dan te worden verwijderd uit de samenleving.

zucht...
Baruch Goldstein schoot op Hamas/Jihad aanhangers, nou so what? Dat doet het Tsahal ook. Daarbij was zijn actie niet een Kach-actie. Het ging buiten de Kach om. Het was een erg gesloten man heb ik gehoord. In zichzelf gekeerd.

Terug naar “Archief”