Inspector Morse schreef:Nieuwe start, nieuwe kansen.
Zo is dat
Alvast bedankt voor je steun, een stem op SPa is ook ten voordele van mijn partij Spirit. Aan mijn voorgevel hangt er een grote vlag met Steve Stevaert en Bert Anicaux
Steve komt erg sympathiek over.
Geen dank. Zij leken mij de beste partij voor België.
Ik heb dan ook gereageerd naar jou zoals ik gewoonlijk doe naar Cybercurse. Keihard en ongenuanceerd maar met een knipoog. Je hebt nu duidelijk aangegeven niet op die manier te willen discusiëren. Ik zal daar rekening mee houden.
Ok, dan houd ik rekening mee dat jij het niet zo bedoeld
Je reageert dus vanuit de onderbuik, ik doe dat ook vaak. Bijgevolg komen we beiden uit op een verschillend standpunt.
Nee, lang niet altijd, want dan zou ik het zo druk hebben. Héél enkel keer wind ik me op. Meestal laat ik alles maar ff overwaaien.
Mijn ideaalbeeld van Israël is dat het een multiculturele samenleving zou worden waar de grote culturen in respect samen zouden leven. Helaas is dit onmogelijk door het fundamentalisme van beide kanten.
Maar wie is dan de staatshoofd? Een Israëliër, zoals hier in Nederland een Nederlander? Zo ja, ben ik het met je eens. Zo niet, dan vraag ik waarom niet.
Aangezien dit onmogelijk is dringt zich een eigen Palestijnse staat op. Dit proces moeten de verenigde naties leiden en de bezette gebieden moeten worden teruggegeven. Uiteraard moeten de Palestijnen dan geen aanvallen meer uitvoeren op Israël.
Mee eens, echter zie ik het niet als bezette gebied, maar toekomstig Palestina.
Mijn christelijk unitarische en vrijzinnige opvattingen leren mij dat Jeruzalem gekoesterd moet worden als religieuze hoofdstad van verschillende godsdiensten. Hoe dit er institutioneel moet gaan uitzien weet ik nog niet.
Nee, maar er kunnen gelukkig niet meerdere kapiteins op 1 schip gezet worden-
Als Israël volledig gaat stoppen met steun aan de Palestijnen komt dit op lange termijn als een boemerang terug in het gezicht van de Joden. De Joden hebben niets aan een straatarme buur. Economisch gezien zal er samenwerking moeten komen tussen beide toekomstige staten.
Ik zie dit niet zitten. Ik zal je vertellen waarom. Altijd moet Israël maar geven, geven, geven en dat doen ze al zoveel en dat is een feit waar vriend en vijand niet omheen kan. Ik zie juist een probleem wanneer Israël en de Palestijnen ´gebonden´ blijven. De Palestijnen zijn sowieso financieel afhankelijk van Israël, willen een eigen staat. Prima, maar ga zelf je boontjes doppen en willen we ook niets meer horen.-
Helaas zal het niet zo gaan. Wanneer de Palestijnen een eigen staat hebben (en dan ben ik ruim) durf ik bijna mijn Audi TT te verwedden dat hun Joden-haat nog steeds geuit zullen worden dmv aanslagen en dergelijke.
Weet je over wie ik echt mijn zorgen maak? De beleerde Palestijnen, christelijke Palestijnen en Joodse Palestijnen. Mijn hart gaat echt naar hen uit, want zij worden letterlijk tussen 2 vuren gezet.
BTW ik kan me soms ook groen en geel ergeren aan die imbiciele gedrag van sommige Israëlische militairen
Het grote probleem dat ik heb met CvI is dat ze de gedachte steunen dat Israël een uitverkoren volk is. Dat is mijns inziens een levensgevaarlijke gedachte die als ze verkeerd gebruikt wordt zal dienen als allibi voor begane wreedheden.
Die wreedheden staan los van hun uitverkorenheid. Wie uitverkoren is, bepaalt de Almachtige en Hij heeft al ZIjn keus gemaakt. Echter, ik ben wèl tot de conclusie gekomen uit de eerste hand dat die wreedheden schroomlijk overdreven worden door de media en daar schrik ik vreselijk van. Vandaar dat ik ongeacht wat een keer zelf daar naar toe vlieg en zelf een kijkje ga nemen. Ik ben die negatieve leugens over Israël meer dan zat.
Verder lijkt me ook handig dat de media ook de ontwikkelde Palestijnen aan het woord laten die geen jihad kennen.
In mijn vriendenkring sta ik bekend als pro-joods! Ik heb ook grote bewondering voor de Joodse cultuur en geschiedenis!
Oh, ik geloof je direct.
Ik denk dat we onze opnies niet gek veel schelen. Als Israël rechts is, ben ik middenrechts en als de Palestijnen links zijn, ben jij middenlinks.
Heb ik dat goed begrepen?
Groetjes en lfs,
Kena.