verkering: Mag je vriend/vriendin met een ander uit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 okt 2005 20:48

Maar je moet toch ook je eigen dingen houden? Je gaat toch niet altijd op elkaars lip zitten? Dat lijkt me erg ongezond. Je kunt niet van de ander eisen dat hij/zij alleen vrienden van een bepaald geslacht heeft, dan sluit je namelijk de helft van de mensen uit. Als je het daar samen over eens bent is het natuurlijk best ;)

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 28 okt 2005 11:17

uh mijn mening weet je... maarja dit slaat volgens mij ok een btje op mij dit topic.. :?

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 28 okt 2005 18:40

Ik heb verder geen relationele ervaring, maar als ik van mijn vriend niet met andere jongens uit mocht gaan dan was het snel uit :)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 28 okt 2005 20:26

JialiKelly schreef:Ik heb verder geen relationele ervaring, maar als ik van mijn vriend niet met andere jongens uit mocht gaan dan was het snel uit :)

Mooi gesproken :D

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 28 okt 2005 21:17

Smurffie schreef:
JialiKelly schreef:Ik heb verder geen relationele ervaring, maar als ik van mijn vriend niet met andere jongens uit mocht gaan dan was het snel uit :)

Mooi gesproken :D
helemaal mee eens

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 28 okt 2005 21:59

Iedereen zijn eigen mening...
Maar kdenk dat je beter over zoiets een mening kan geven, als je kan spreken uit ervaring. Want kweet zeker dat je dan heel veel dingen van een andere kant bekijkt. Misschien denk je dan nog net zo, maar misschien veranderd dat wel...
Afbeelding

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 28 okt 2005 22:12

Nee sorry, ik wacht niet tot ik een relatie heb voor ik hier post ;)

Ik weet gewoon dat ik erg aan mijn vrijheid gehecht ben. En ik vind het sowieso onzin dat je opeens niet meer weg 'mag' met mensen waar je eerst wél mee wegging. De situatie verandert toch niet? Je voelt toch nog steeds niets voor elkaar? Anders had je wel een relatie met één van die vrienden begonnen.
Praise the One who left you

Broken down and paralyzed

Never taste of the fruit..

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 28 okt 2005 22:21

JialiKelly schreef:Nee sorry, ik wacht niet tot ik een relatie heb voor ik hier post ;)

Ik weet gewoon dat ik erg aan mijn vrijheid gehecht ben. En ik vind het sowieso onzin dat je opeens niet meer weg 'mag' met mensen waar je eerst wél mee wegging. De situatie verandert toch niet? Je voelt toch nog steeds niets voor elkaar? Anders had je wel een relatie met één van die vrienden begonnen.

ok
Afbeelding

leentje
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor leentje » 28 okt 2005 22:36

Het zou niet goed zijn als je vriend/vriendin niet meer met een hele goeie vriend of vriendin om mag gaan omdat hij of zij nu verkering heeft. Diegene heeft voor jou gekozen dus je hoeft je eigenlijk helemaal niet druk te maken. Ik kan me heel goed voorstellen dat je wel is jaloers bent, maar gun je vriend of vriendin ook de vrijheid om nog met zn vrienden om te gaan. Al is het soms misschien moeilijk maar probeer je vriend of vriendin niet zijn eigen vrienden in de steek te laten door jou.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 28 okt 2005 23:19

Het is inderdaad zo dat je mening heel erg kan veranderen als je eenmaal verkering hebt, vergeleken met voor dat.
En dat kan denkik zelfs veranderen als je een andere relatie hebt. verschild per persoon per situatie.

topkok

Berichtdoor topkok » 29 okt 2005 00:00

ik vind dat wel gewoon kunne je heb allebei tog gewoon je dinngetjes ik ga oook nog gewoon naar de stad met een vriendin van mij en die heeft ook verkering maar dat boeit mij niets en de rest ook niet volgens mij:D:d

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 okt 2005 00:39

Dippie schreef:

Iedereen zijn eigen mening...
Maar kdenk dat je beter over zoiets een mening kan geven, als je kan spreken uit ervaring. Want kweet zeker dat je dan heel veel dingen van een andere kant bekijkt. Misschien denk je dan nog net zo, maar misschien veranderd dat wel...

Ik heb iig wel genoeg ervaring en onderschrijf jk van harte. :)

DesertRose schreef:En dat kan denkik zelfs veranderen als je een andere relatie hebt. verschild per persoon per situatie.

Hm, in mijn geval niet. Ik vind dit een dermate essentieel punt dat hier geen compromis in mogelijk is. Zonder vrijheid en vertrouwen geen gezonde relatie.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 29 okt 2005 10:38

Mijn ex ging nooit met anderen op stap. Als mijn nieuwe vriend het zou doen zou ik er geen probleem mee hebben.

Je vertrouwt elkaar toch? Als je geen vertrouwen heb in elkaar dan kan je het maar beter uit maken.
Afbeelding

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 29 okt 2005 13:31

Stel je hebt bijv. een jaar verkering, je hebt al je vrienden laten vallen, omdat je partner niet wilde dat je omgang met hen had. En dan gaat het uit. Waar ben je dan? Nergens meer. Je vrienden hebben het waarschijnlijk helemaal gehad met je. En terecht.

Persoonlijk zeg ik dan: Doe in elk geval moeite om elkaars vrienden te leren kennen. En doe gezellig een avondje (nachtje) Scheveningen met zn allen ofzo 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 okt 2005 15:43

Smurffie schreef:Stel je hebt bijv. een jaar verkering, je hebt al je vrienden laten vallen, omdat je partner niet wilde dat je omgang met hen had. En dan gaat het uit. Waar ben je dan? Nergens meer. Je vrienden hebben het waarschijnlijk helemaal gehad met je. En terecht.

Persoonlijk zeg ik dan: Doe in elk geval moeite om elkaars vrienden te leren kennen. En doe gezellig een avondje (nachtje) Scheveningen met zn allen ofzo 8)

Zo is dat. En het met elkaar kennis laten maken van wederzijdse vrienden kan tot uitermate interessante verwikkelingen leiden, zo heb ik al een aantal keren mogen ondervinden. 8)

Overigens lijkt het me überhaupt nogal apart om alleen je vriend(in) te hebben en geen andere vrienden, afgezien van het probleem dat je krijgt als het uit gaat. Ik zou daar niet genoeg aan hebben.

Terug naar “Archief”