The One True Church
Jezus en Zijn Schriftwoord leert ons dit over de Heilige Geest:
Exodus 28:3
Geef hun die een wijs hart hebben en die van Mij een geest van wijsheid hebben gekregen, opdracht kleren te maken die hem zullen onderscheiden van anderen; om hem te heiligen, zodat hij voor Mij het priesterambt kan uitoefenen.
Mattheüs 28:19
Ga er daarom op uit om alle volken tot mijn discipelen te maken. Doop hen in de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest. Leer hen altijd te doen wat Ik u heb gezegd.
Markus 1:10
Direct toen Hij uit het water kwam, zag Jezus dat de hemel openscheurde en de Heilige Geest als een duif op Hem neerstreek
Markus 13:11
Maar als je voor het gerecht wordt gebracht, maak je dan geen zorgen over wat je moet zeggen. Zeg wat je op dat moment wordt ingegeven. Je hoeft zelf niet te spreken. De Heilige Geest zal het doen
Lukas 11:13
Dus, al ben je slecht, je geeft je kinderen toch wat zij nodig hebben. Hoeveel te meer zal je hemelse Vader de Heilige Geest geven aan wie Hem daarom vragen?"
Lukas 24:49
Luister: Ik zal de Heilige Geest sturen. Hij zal over jullie komen, zoals mijn Vader heeft beloofd. Blijf hier in de stad wachten tot jullie kracht uit de hemel hebben ontvangen."
Wat nu te doen met een aardse Priester en Koning die meent dat niet de Heilige Geest de Trooster, Leraar en Vermaner (en dus Jezus) is maar een wereldse kerk. Jezus is HELEMAAL NIET aanwezig hier in de wereld die is immers ten hemel gevaren, want juist daarom heeft Hij de Vader gevraagd de Heilige Geest te zenden. Als Kardinaal Simonis dus beweert dat, daar waar de Bisschop is is ook Jezus, dan vertelt deze Kerkvader een ONWAARHEID, wanrt dan zou deze Kerkvader de Heilige Geest moeten bedoelen, en dat doet deze niet want hijzedgt: De Bisschop (een zondig-mens dus)
Markus 13:11
Maar als je voor het gerecht wordt gebracht, maak je dan geen zorgen over wat je moet zeggen. Zeg wat je op dat moment wordt ingegeven. Je hoeft zelf niet te spreken. De Heilige Geest zal het doen
Veel werk aan de winkel voor de Bisschop van Rome. Terwijl Jezus naar de Hemel opvoer, omdat Hij, zelfs als Hoge Priester dat werk nooit alleen kon vervolmaken. Een zondig mens (zoals ook de Paus /Heilige Vader is) zou dat dan wel fixen. Lijkt me duidelijk in tegenspraak met de Bijbel en Jezus als Hoge Priester in de Hemel.
Vraag is nu: WELKE Drie-eenheid bedoelt dan de RK kerk als zij meent dat alleen haar kerk de enige ware is. Wie zijn dan de
"Heilige" Geest en wie is dan de Vader in dié wereldse Staatskerk met haar heidense fundamenten! Als de Paus de Koning en "Heilige Vader is (zoals hij beweert)
Does Catholicism still teach that it is the one true Church founded by Christ? Many think not, but there is no denying the church's official position:
"This is the sole Church of Christ, which in the Creed we profess to be one, holy, catholic and apostolic." Pg. 214, #811
Referring to the Catholic church, the Catechism pronounces:
"In fact, in this one and only Church of God..." Pg. 216, #817
"First, the Church is catholic because Christ is present in her. Where there is Christ Jesus, there is the Catholic Church." Pg. 220, #830
http://www.chick.com/reading/books/160/160cont.asp
Ik wens jullie -oprecht- veel (Bijbel-)studie plezier toe