wij naar de paus of de paus naar ons

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 19 jun 2003 13:30

Boudewijn, ben jij soms die "broeder in christus" waar Dennis het zo vaak over heeft. Jullie hebben dezelfde achterlijke denkbeelden.

joris

Berichtdoor joris » 19 jun 2003 14:02

hoho, niet te hard Frank. de traditionele kerken lezen te weinig in de bijbel en de natuur en geschiedenis. Ik bedoel: uit onmacht vertellen wij elkaar vaak dat je de bijbel niet t''e lettelrijk moet nemen. Daar komth et vaak op neer in een prediking.

Boudwijn,

misschien is het slim als je hier eens verteld wie Jezus voor je is? De kern van het evangelie, als die overeenkomt met dat wat wij geloven is de rest misschien makkelijker te volgen.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 19 jun 2003 14:04

Beste Frank B

Bedankt vor je reactie. Toch ben je iemand die zelf weinig kaas gegeten heeft van het Evangelie, want met de toon die jij nu uit naar een zekere Dennis en mij, zul je zelf geoordeeld worden. Dus dom he! Dus als je niet zo dom wil zijn als Dennis en ik, dan help ik je aan de raad en oplossing van Jezus zelf:\\

Job 15
6 Daardoor veroordeel jij jezelf en niet ik; de woorden die je spreekt, getuigen tegen je.

Maar laat ik je adviseren eens m.b.t. het onderewerp:

@@wij naar de paus of de paus naar ons@@, deze site te bezoeken, en lees dan eens excact door wat daar keurig volgens het boekje vertelt wordt over de macht van Rome in de wereld. Kom dan eens terug en zeg me dan wie zo dom was: Dennis, Boudewijn of jijzelf.

http://www.chick.com/reading/books/160/160cont.asp

Als je al die hoofdstukken hebt gelezen, dan zal je visie aangaande de reddende woorden van Jezus, je -hopelijk- werkelijk aanspreken en prober je je ook niet om jezelf boven Hem te verheffen.

En als nu enkelen er niet tegen kunnen dat de Paus wel of niet naar ons toekomt, dan is er een tweeledige oplossing:

Of we doen niet mee!
Of we plaatsen die onderwep gewoon niet. Je moet nooit slapende honden wakker maken, 1-0 voor Satan

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 19 jun 2003 14:12

Een klein voorproefje voor diegenen die menen dat de de RK kerk slechts een waarlijk Christelijke kerk is, terwijl Jezus aangeeft dat Hij het hoofd van de Kerk is. Ik wist niet dat, daar waar de Bisschop is, is Jezus (Kardinaal Simonis) -alleen- de RK kerk was.

The One True Church

Does Catholicism still teach that it is the one true Church founded by Christ? Many think not, but there is no denying the church's official position:

"This is the sole Church of Christ, which in the Creed we profess to be one, holy, catholic and apostolic." Pg. 214, #811

Referring to the Catholic church, the Catechism pronounces:

"In fact, in this one and only Church of God..." Pg. 216, #817
"First, the Church is catholic because Christ is present in her. Where there is Christ Jesus, there is the Catholic Church." Pg. 220, #830

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 19 jun 2003 14:45

The One True Church

Jezus en Zijn Schriftwoord leert ons dit over de Heilige Geest:

Exodus 28:3
Geef hun die een wijs hart hebben en die van Mij een geest van wijsheid hebben gekregen, opdracht kleren te maken die hem zullen onderscheiden van anderen; om hem te heiligen, zodat hij voor Mij het priesterambt kan uitoefenen.

Mattheüs 28:19
Ga er daarom op uit om alle volken tot mijn discipelen te maken. Doop hen in de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest. Leer hen altijd te doen wat Ik u heb gezegd.

Markus 1:10
Direct toen Hij uit het water kwam, zag Jezus dat de hemel openscheurde en de Heilige Geest als een duif op Hem neerstreek

Markus 13:11
Maar als je voor het gerecht wordt gebracht, maak je dan geen zorgen over wat je moet zeggen. Zeg wat je op dat moment wordt ingegeven. Je hoeft zelf niet te spreken. De Heilige Geest zal het doen

Lukas 11:13
Dus, al ben je slecht, je geeft je kinderen toch wat zij nodig hebben. Hoeveel te meer zal je hemelse Vader de Heilige Geest geven aan wie Hem daarom vragen?"

Lukas 24:49
Luister: Ik zal de Heilige Geest sturen. Hij zal over jullie komen, zoals mijn Vader heeft beloofd. Blijf hier in de stad wachten tot jullie kracht uit de hemel hebben ontvangen."

Wat nu te doen met een aardse Priester en Koning die meent dat niet de Heilige Geest de Trooster, Leraar en Vermaner (en dus Jezus) is maar een wereldse kerk. Jezus is HELEMAAL NIET aanwezig hier in de wereld die is immers ten hemel gevaren, want juist daarom heeft Hij de Vader gevraagd de Heilige Geest te zenden. Als Kardinaal Simonis dus beweert dat, daar waar de Bisschop is is ook Jezus, dan vertelt deze Kerkvader een ONWAARHEID, wanrt dan zou deze Kerkvader de Heilige Geest moeten bedoelen, en dat doet deze niet want hijzedgt: De Bisschop (een zondig-mens dus)

Markus 13:11
Maar als je voor het gerecht wordt gebracht, maak je dan geen zorgen over wat je moet zeggen. Zeg wat je op dat moment wordt ingegeven. Je hoeft zelf niet te spreken. De Heilige Geest zal het doen

Veel werk aan de winkel voor de Bisschop van Rome. Terwijl Jezus naar de Hemel opvoer, omdat Hij, zelfs als Hoge Priester dat werk nooit alleen kon vervolmaken. Een zondig mens (zoals ook de Paus /Heilige Vader is) zou dat dan wel fixen. Lijkt me duidelijk in tegenspraak met de Bijbel en Jezus als Hoge Priester in de Hemel.

Vraag is nu: WELKE Drie-eenheid bedoelt dan de RK kerk als zij meent dat alleen haar kerk de enige ware is. Wie zijn dan de
"Heilige" Geest en wie is dan de Vader in dié wereldse Staatskerk met haar heidense fundamenten! Als de Paus de Koning en "Heilige Vader is (zoals hij beweert)

Does Catholicism still teach that it is the one true Church founded by Christ? Many think not, but there is no denying the church's official position:

"This is the sole Church of Christ, which in the Creed we profess to be one, holy, catholic and apostolic." Pg. 214, #811

Referring to the Catholic church, the Catechism pronounces:

"In fact, in this one and only Church of God..." Pg. 216, #817
"First, the Church is catholic because Christ is present in her. Where there is Christ Jesus, there is the Catholic Church." Pg. 220, #830

http://www.chick.com/reading/books/160/160cont.asp

Ik wens jullie -oprecht- veel (Bijbel-)studie plezier toe

Kate
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kate » 19 jun 2003 15:31

Boudewijn,
Zou je antwoord willen geven op de vraag van Joris? Ben ik nl ook wel benieuwd naar.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 20 jun 2003 07:22

Boudewijn, jou Jezus zal nooit of te nimmer de mijne worden. In ieder geval bedankt dat je mijn vraag zo duidelijk met "ja" hebt beantwoord. Nu moet je nog even de vraag van Joris beantwoorden.

Joris, mijn inziens moet je de bijbel inderdaad niet te letterlijk nemen. Het gaat om de boodschap IN de bijbel, niet om de letterlijke verhalen erin. Als je de boodschap uit de bijbel niet kunt vertalen naar/toepassen in de huidige tijd dan heb je mijn inziens niets van die boodschap begrepen. En ik ben malloten als Dennis en deze Boudewijn zat die denken dat ze alles kunnen roepen omdat zij intolerante fundamentalistische christenen zijn.

Boudewijn, als je "echte mede strijders in jou soort christus" wilt ontmoeten, kijk eens op www.kkk.com. Ik denk dat jou soort daar heel wat "waarheden" zal vinden.

Wat betreft jou vertaling van Vaticaan Boudewijn. Deze naam stamt al uit de Romeinse tijd en was gewoon de naam van een van de delen van Rome. Je kunt wel van alles gaan zoeken achter een naam en daar conclusies aan verbinden maar die zijn daarom nog niet waar, ook al worden ze door een gestoorde christenfundamentalist verspreid. Van de week is Adolf Hitler verdronken in Peru. Als een maffe christen beweert dat dit dezelfde persoon is als die in 1945 zelfmoord in Berlijn zou hebben gepleegd (maar dat dus niet heeft gedaan en in werkelijkheid naar Zuid-Amerika is gevlucht) geloof je dat ook zeker?

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 jun 2003 11:19

Hallo FrankB,

Je schreef:

@@Joris, mijn inziens moet je de bijbel inderdaad niet te letterlijk nemen. Het gaat om de boodschap IN de bijbel, niet om de letterlijke verhalen erin. Als je de boodschap uit de bijbel niet kunt vertalen naar/toepassen in de huidige tijd dan heb je mijn inziens niets van die boodschap begrepen. En ik ben malloten als Dennis en deze Boudewijn zat die denken dat ze alles kunnen roepen omdat zij intolerante fundamentalistische christenen zijn. @@

Jesaja 14:32
Welk antwoord heeft men de boden van het volk te geven? Dit: God heeft Jeruzalem een hecht fundament gegeven en Hij heeft Zich voorgenomen de armen van Zijn volk binnen haar muren een veilige schuilplaats te geven.

1 Timoteus 6:3
Misschien gaan sommigen er tegen in, maar vergeet niet dat dit het zuivere, gezonde onderwijs van onze Here Jezus Christus is; het is het fundament voor een leven dat Gods goedkeuring heeft

Je benadrukt: @@intolerante fundamentalistische christenen @@

Ik wist niet dat jij Jezus, ons voorbeeld en Hij die gisteren, vandaag en morgen Dezelfde is, als de grondlegger van een het inrolorante fundamentalistisch Koninkrijk. Welk fundament streef jij na:
een Hoop Zand?

14:32
Welk antwoord heeft men de boden van het volk te geven? Dit: God heeft Jeruzalem een hecht fundament gegeven en Hij heeft Zich voorgenomen de armen van Zijn volk binnen haar muren een veilige schuilplaats te geven.

Het Jeruzalem waarober hier gesproken wordt is feitelijk het Hemelse Jeruzalem dat gebouwd is op grond van een Geestelijk Israël. Dus van daar dat God kan zeggen dat het onaantastbaar is, in feite. Het ligt er maar aan hoe standvastig de inwoners er van zijn, als ze de Gerechtigheid van Jezus als leiddraad van hun leven maken.

Jesaja 28:

17 Ik zal met het meetsnoer en het paslood van de rechtvaardigheid het fundament dat u maakte, controleren. Het ziet er wel goed uit, maar het is nog te zwak om een hagelstorm te weerstaan. De vijand zal als een watervloed komen aanstormen en het wegvagen en u zult verdrinken.

Kijk FranB, zover is het blijkbaar al met jouw Geestelijke toestand; de vijand heeft jouw fundametn al aardig weggevaagd. De vijand heft je al aardig in de greep.

Op de vraag van Joris zal ik nog in gaan!

Het gaat er niet om FrankB om je dwars te zitten, maar het gaat er juist om, je in te laten zien, dat er en strijd plaats vindt op deze wereld, tussen de Koning van het Grote Babylon en de Koning van het Hemelse Jeruzalem. Als we dus niet standvastig blijven m.b.t. de Geestelijke grondwet, maar in de Hemel reeds tot een werkelijke grondwet, dan nemen we langzaam maar zeker de Geestelijke gesteldheid aan van deze wereld, een andere Koning namelijk die van het Grote Babylon.

Ik geef steeds en alleen maar weer wat de Bijbel ons leert! En omdat, inderdaad datgene, wat in de Bijbel staat, niet letterlijk genomen kan worden (zoals Joris meent) ALS (of omdat we) in Profetisch opzicht te kort schieten; stellen we Jezus in een onjuist daglicht en DAARDOOR wordt Jezus NIET GEZIEN EN GEHOORD. Zoals Jezus zegt:

Ziende blind en horende doof!

En dat komt dan gewoon omdat we op een andere Geest zijn afgestemd.

Want: De Waarheid waartoe de Heilige Geest leidt, is in harmonie met de Bijbel (Jesaja 8:20) Du andersom moet dus de Bijbel voor ons gewoon te VERSTAAN zijn,als we de JUISTE (Heilige-) Geest IN ONS woont.
Welnu als we in de Gerechtigheid van Jezus (waaronder dus ook het onderhouden van de Sabbat onder valt) leven of proberen (na) te leven, dan zou er dus van "schelden" of extreme "misnoegen" of herkenning van het Beest en de werken van Satan door een ieder herkent moeten worden, in plaats dat het Beest juist wordt erkend. Want "schelden" "vloeken" en of onheus bejegenen, zoals jullie mij en Dennis doen, is beslist niet van een Geest die in Jezus woont. Want nergens worden mijn Bijbelse weergaven, ook op Bijbelse gronden weerlegt, waarin Jezus centraal staat.

Welnu als dus de Heilige Geest tot de harmonische relatie met het Schriftwoord leidt, hoe kan dan (bijv.) Joris dat ontlkennen: De Bijbel is niet letterlijk! JA, alleen als de Heilige Geest IN ons (kan en mag) wonen.

Als dan ook, volgens diezelfde Bijbel Gods volk (zoals sommige kerken van zichzelf zeggen dat ze daarin de "enige" zijn)Gods Overblijfsel de gave der Profetie heeft, dan verstaan zij ook de boodschappen in de Bijbel en dus ook Jezus laatste oproepen in Openbaring. Want de Bijjbel is door de Heilige Geest door mensen geschreven en Jezus staat persoonlijk aan de fundamenten van die Bijbel en Openbaringen in het bijzonder.

Vervulling van de profetie is een TOETS van de profetische gaven. Welnu, in de Bijbel staan toch haarfijn de profetische aspecten van een Geestelijke en Daadwerkelijke vervulling van hetgeen wat er in deze wereld gebeurde, gebeurt en zal gebeuren opgetekend.

Als Jezus spreekt over het feit dat deze wereld reeds verloeren is, dan is dat zo. Immers IEDEREEN VERWACHT dat de Here terugkomt.
Staat dat in de Bijbel of niet. Okay Joris: De B ijbel moeten we niet letterlijk nemen. Dus de wederkomst moeten we niet letterlijk nemen.
De Kruisiging van Jezus moeten we niet letterlijk nemen.

God kunnen we niet letterlijk nemen, want de Bijbel is niet letterlijk!
Toch zegt God:

De Bijbel IS DE BRON OM GERE TE KUNNEN WORDEN (2 Tim 3:16,17)

Joris wil niet -letterlijk- gerd worden!

Mijn geloofsgemeenschap wil dolgraag mee doen met het Willow Creek model om de kerken vol te krijgen. Prima idee! Maar wat hebben we straks aan volle kerken, als Jezus spreekt over een (Geestelijk) Overblijfsel, dat op de één of andere manier, mensen overtuigd van hun zonde en situatie in deze wereld, waardoor ze (ook) tot dat Overblijfsel zullen gaan behoren.

Dank zij de Bijbel en de Heilige Geest en het VOORBEELD van Jezus personlijk, zoals de Bijbel mij dat leert, ben ik in staat (geweest) tot aan mijn overlijden: Standvastig vast te houden aan het fundament dat steviger is dan het "zand der zee" waar Satan wacht om de laatste aanvallen op het Overblijfsel (alleen) uit te voeren, want de rest heeft hij, door misleiding en een valse profetie, al achter zich!

De Bijbel draagt Gods autoriteit, niet dat van de mens 2 Petrus 1:20,21

Wie dus Geestelijk niet ingesteld is op die Autoiriteit (welke Hemels is) zal altijd zijn ongenoegen over Jeszus uitspreken omdat men hun Meester aan Zijn stem niet (mer) herkent.

Onze handelingen moeten een bewijs zijn dat wij leven voor het Hemelse Koninkrijk en niet voor deze wereld (ROm.12:1,2 en 2 Kor. 7:1)
Wij moeten de dingen zoeken die in de Hemel zijn, niet die van deze wereld (Kol.3:1,2 en Matt 5:44 -Matt 6:31-33 of Romeinen 12:20)

Hoe moet ik reageren op mensen die ons onheus of vijandig behandelen (Kol. 3:13 en Matt 18:15-17)

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 20 jun 2003 11:24

Wat betreft de stad met 7 heuvels (om daar op terug te komen): Jeruzalem EN Babylon liggen ook op zeven heuvels :D Check deze link:
http://askelm.com/prophecy/p000201.htm, is wel interessant (ik zeg niet dat ik het er mee eens ben hoor)

Los daarvan: zeven is het getal van de volmaaktheid, heuvels liggen hoog, wat symbolisch is voor de verheven status van een stad. Logischerwijs zijn er dus vele steden die er prat op gaan dat ze op 7 heuvels liggen.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 jun 2003 11:35

Beste Gershwin,

In de Bijbel wordt de stad op de zeven heuvelen vergeleken met Satan en zijn troon. Net als Jezus een troon (Rijk + grondwet) in de Hemel heeft en Zijn stad daar ookmis (Hemels Jeruzalem) heeft ook Satan zijn troon opgericht op deze aarde, die een werkelijke religieuze status (moet hebben) heeft, zoals wij als Christenen, een geestelijke relatie moeten hebben met Jezus, om -in- Zijn Gerechtigheid te kunnen (en willen )groeien. ZO heeft ook Staan een Plaatsvervanger die echter meent Jezus in al zijn glorie te moeten voorstellen.

Dat nu Rome op 7 heuvelen is gebouwd en dat (volgens de Bijbel) daar nu het Vaticaan ligt (waarvan de naam nu eenmaal is die deze is, en welgevallig blijbaar is) betekent niet meer dan dat Satan zich boven God (heeft) verheven en ook zijn menselijke instelling. Want wie anders (dan Satan) laat juist zien dat hij boven God staat, door zich op 7 heuvelen te plaatsen, waarvan de mensen weten day het getal 7 een heilig (en Goddelijk) getal is. Maar zelfs dat willen velen niet zien. Wat ook de Sabbat is een heilige dag en is geheiligd door de Schepper zelf en dragt het Kenmerk van diens Zegel (7).

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 jun 2003 11:36

Beste Gershwin,

In de Bijbel wordt de stad op de zeven heuvelen vergeleken met Satan en zijn troon. Net als Jezus een troon (Rijk + grondwet) in de Hemel heeft en Zijn stad daar ookmis (Hemels Jeruzalem) heeft ook Satan zijn troon opgericht op deze aarde, die een werkelijke religieuze status (moet hebben) heeft, zoals wij als Christenen, een geestelijke relatie moeten hebben met Jezus, om -in- Zijn Gerechtigheid te kunnen (en willen )groeien. ZO heeft ook Staan een Plaatsvervanger die echter meent Jezus in al zijn glorie te moeten voorstellen.

Dat nu Rome op 7 heuvelen is gebouwd en dat (volgens de Bijbel) daar nu het Vaticaan ligt (waarvan de naam nu eenmaal is die deze is, en welgevallig blijbaar is) betekent niet meer dan dat Satan zich boven God (heeft) verheven en ook zijn menselijke instelling. Want wie anders (dan Satan) laat juist zien dat hij boven God staat, door zich op 7 heuvelen te plaatsen, waarvan de mensen weten dat het getal 7 een heilig (en Goddelijk) getal is. Maar, helaas, zelfs dat willen velen niet zien. Wat ook de Sabbat is een heilige dag en is geheiligd door de Schepper zelf en draagt het Kenmerk van diens Zegel (7).

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 20 jun 2003 11:43

En waarom kan die stad niet Jeruzalem, Babylon, Byzantium of Praag zijn, i.p.v. Rome?

Goodbye.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 jun 2003 11:45

Beste Kate en anderen, de vraag van Joris was:

Boudwijn,

misschien is het slim als je hier eens verteld wie Jezus voor je is? De kern van het evangelie, als die overeenkomt met dat wat wij geloven is de rest misschien makkelijker te volgen.

Hij is onze Heiland en Rechter (Rom.6:23 en Johan. 3:16 en 5:22)

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 20 jun 2003 11:52

kan je misschien is wat minder met bijbelteksten smijten? :x

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 20 jun 2003 11:52

De vraag was: wie is Jezus voor jou, niet: wie is Hij voor jullie :)
Ik herhaal: waarom niet Praag, Jezuzalem, Byzantium of Babel?

Goodbye.

Terug naar “Archief”