Belijdenis doen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ikke21
Majoor
Majoor

Belijdenis doen

Berichtdoor Ikke21 » 19 jun 2003 09:12

Mijn vraag is eigenlijk, wie er allemaal al belijdenis hebben gedaan, hoe oud je was en waarom je nou eigenlijk belijdenis gedaan hebt.....je hoort zoveel verschillende meningen daarover, dus ik was nieuwsgierig waarom jullie belijdenis hebben gedaan!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jun 2003 09:14

was hier niet al een thread over?

Ik was 20 toen ik belijdenis deed (vorig jaar Pinksteren) en ik deed dat, omdat ik wilde laten zien dat ik christen ben en ik wilde mijn doop bevestigen. Ik koos absoluut niet voor een kerk, want wat dat betreft zit ik nu vreselijk in de knoop (al maak ik me er ook niet al te druk om).

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 19 jun 2003 09:18

Wel over belijdenis doen, maar niet waarom iemand het gedaan heeft, tenminste dat kon ik zo snel niet vinden!!

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 19 jun 2003 09:23

Ik heb belijdenis gedaan op mijn 17e, want God maakte mij duidelijk dat ik voor Hem moest kiezen of voor de wereld en ik koos voor Hem en deed daarom belijdenis als uiting van deze keuze.

Jootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jootje » 19 jun 2003 09:38

Ik heb 2e paasdag dit jaar belijdenis gedaan, op mijn 22e. De reden hiervoor was dat ik mij aan een kerk wilde binden, dus lid wilde worden. En om duidelijk te maken dat ik voor deze kerk kies.
Een wijde blik verruimt het denken

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 jun 2003 09:41

ik ehb het nog neit gedaan en doe het ovorlopig ook niet.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jun 2003 09:42

paprikameisje2 schreef:ik ehb het nog neit gedaan en doe het ovorlopig ook niet.

Leg eens uit? Of heb je daar geen zin in.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 jun 2003 09:48

Lalage schreef:
paprikameisje2 schreef:ik ehb het nog neit gedaan en doe het ovorlopig ook niet.

zou een aardse keuze goed zijn voor de mesn?? dan vloek ik ook nog. Ik ben er mij heel bewust van dat ik leef als een heiden, maar het wil niet veranderen.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 19 jun 2003 09:48

Zelf heb ik ook nog geen belijdenis gedaan, maar we hopen dit jaar wel naar de belijdeniscath. te gaan en volgend jaar openbare belijdenis af te leggen.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 19 jun 2003 10:06

Ik zou heel graag mijn keuze om voor God te leven, adt ik deel wil nemen aan de goede strijd, aan de hele wereld kenbaar maken.

Maar in mijn kerk kies je vooral voor de kerkleer, dat je je daar toe aangetrokken voelt. Ik heb daar nog steeds moeite mee. Misschien dat ik toch belijdeniscategesatie ga volgen dit jaar.
Misschien krijg ik een antwoord.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 19 jun 2003 10:10

toen ik 18 was heb ik de keuze gemaakt dat God het waard was om gediend te worden en dit heb ik openlijk en persoonlijk beleden.
(en voor mijn gevoel niet of in ieder geval minder de kerkleer)
wat ik heel tof vond is dat mijn ouders in dezelfde kerk ook belijdenis gedaan hebben en dat je dus zo in de "rij van de geslachten' staat. Bij ons wordt in de vraag niet expliciet de kerk genoemd, maar de algemeen wereldwijde Kerk van Christus waarvan onze kerk een gestalte is.

tweetie

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Belijdenis doen

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 jun 2003 18:46

Ikke21 schreef:Mijn vraag is eigenlijk, wie er allemaal al belijdenis hebben gedaan, hoe oud je was en waarom je nou eigenlijk belijdenis gedaan hebt.....je hoort zoveel verschillende meningen daarover, dus ik was nieuwsgierig waarom jullie belijdenis hebben gedaan!!

ik heb belijdenis gedaan in 2002.. ik was toen 18..
Ik heb toen belijdenis gedaan, omdat ik toen bewust een keuze voor God gemaakt heb. Ik wilde graag mijn verdere leven, leven ter ere van God, Hem loven en prijzen en bij Hem horen.Ook om zelf ja te zeggen, waar mijn ouders eerst ja hebben gezegd bij de doop.
Wij moesten ook een eigen getuigenis voor lezen waarom wij belijdenis gingen doen,ik heb toen dit voorgelezen:

het is niet zo
dat ik vandaag U kies
nee, eerder al hebt U voor mij gekozen
iets waardevols gezien in al het waardeloze

het is niet zo
dat ik vandaag de stap
naar U wil doen, nee, U bent blijven hopen
door elke dag mij tegemoet te lopen

Het is gewoon niet mijn initiatief....
het eerst had U mij lief....

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 19 jun 2003 18:55

FF een zijvraag. Wat doe je met een vriendin die graag belijdenis van haar geloof wil doen, maar in een kerk zit waar vooral een belijdenis van de leer wordt afgelegt. Bovendien hangt er dan een sfeer en zo voelt ze dat ook, dat je dan ook voor de kerk kiest om daar te blijven. Nu is het zo dat we uit 2 verschillende kerken komen en dat het voor ons nog te vroeg is om voor een bepaalde kerk te kiezen. Ze durft daarom nu dus geen belijdenis te doen.

Hoe komen we uit deze kringgedachte en tot een oplossing? Want ik wil ook graag dat ze belijdenis doet.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 jun 2003 20:08

Kaw schreef:FF een zijvraag. Wat doe je met een vriendin die graag belijdenis van haar geloof wil doen, maar in een kerk zit waar vooral een belijdenis van de leer wordt afgelegt. Bovendien hangt er dan een sfeer en zo voelt ze dat ook, dat je dan ook voor de kerk kiest om daar te blijven. Nu is het zo dat we uit 2 verschillende kerken komen en dat het voor ons nog te vroeg is om voor een bepaalde kerk te kiezen. Ze durft daarom nu dus geen belijdenis te doen.

Hoe komen we uit deze kringgedachte en tot een oplossing? Want ik wil ook graag dat ze belijdenis doet.

dat is heel lastig kaw, ik zou ook niet weten hoe je dat zo kan oplossen. Je zegt met je belijdenis toch Ja tegen God en niet Ja tegen de kerk toch??

joepie

Berichtdoor joepie » 19 jun 2003 20:55

paprikameisje2 schreef:
Lalage schreef:

zou een aardse keuze goed zijn voor de mesn?? dan vloek ik ook nog. Ik ben er mij heel bewust van dat ik leef als een heiden, maar het wil niet veranderen.

Dat wil jij niet veranderen!
Want je kunt wachten tot je en ons weegt maar het zal nooit veranderen als jij daar zelf niet wat aan doet!
Kies voor het volgen van Christus en leg je leven in Zijn hand.
Geef je over en laat je leiden.

Terug naar “Archief”