Moderator: Moderafo's
Fijn om te weten.Happy One schreef:Dat weet ik. Maar algemene verzoening wordt in de rechtse reformatorische kerken als een mogelijk nog grotere dwaling gezien. Ds Kersten spreekt in zijn verklaring van de HC over ' de gruwelleer der algemene verzoening '
.
caballero schreef:De verkiezing is voor degenen die behouden worden een troost. Voor degenen die verloren gaan een steen des aanstoots. Maar God is in Zijn verkiezing ook VRIJ-machtig. Hij doet met het heir des hemels hetgeen Hem behaagt. Hij is de grote Pottenbakker. Het ene vat maakt Hij ter ere en het andere ten onere. Wij kunnen God niet narekenen in Zijn verkiezing en verwerping.
caballero schreef:Ik denk dat wij te bekrompen zijn om het 'probleem' van verkiezing of 'vrije wil van de mens' uit de doekjes te doen. Als het niet van Gods verkiezing afhangt, en het hangt af van de keuze van de mens, dan zou God als het ware af moeten wachten of wij wel willen kiezen. En dan zou God blij moeten zijn met ons kiezen. Terwijl ik denk dat wij blij moeten zijn dat God kiest. Het is toch niet de wil des mans, noch degene die loopt, maar des ontfermenden Gods. Uit genade zijt gij zalig geworden. Genade is toch een gift en geen keuze!
En Hij is een verzoening voor onze zonden; en niet alleen voor de onze, maar ook voor de zonden der gehele wereld.
En Hij is een verzoening voor onze zonden; en niet alleen voor de onze, maar ook voor de zonden der gehele wereld.
- Jezus is de verzoening voor onze zonden
- Jezus is de verzoening voor de zonde van de wereld.
Dit is Jezus uitnodiging:
- Ik ben de verzoening van jou zonden.
- Kom naar mij toen en laat je met God verzoenen.
Hijwel, je bent absoluut niet volledig!!!!
Als eerste:- Jezus is de verzoening voor onze zonden
- Jezus is de verzoening voor de zonde van de wereld.
onze is in dit geval de apostel, die zichzelf en de andere apostelen en toentijds gelovigen bedoeld.
de wereld is de gehele wereld.
Verder stel je:
Dit is Jezus uitnodiging:
- Ik ben de verzoening van jou zonden.
- Kom naar mij toen en laat je met God verzoenen.
PeterD schreef:hijwel schreef:zeg mij maar wat er niet bijbels aan is.
![]()
Zeg ik dat?
Ah maar dat is natuurlijk gewoon een volledige waarheid in zich zelf. Wend je naar Mij toe en wordt behouden.. ik zal opstaan en tot mijn Vader gaan.. ik geloof dat Jezus de Zone Gods is.Je geeft aan dat Jezus de verzoening is voor onze zonden. En dat je maar naar Jezus toe moet gaan, om je met God te verzoenen. That's it.
Ik geloof dat het geloof in Jezus Christus, de Zoon van God synoniem staat voor zalig zijn.PeterD schreef:Raido schreef:Ah maar dat is natuurlijk gewoon een volledige waarheid in zich zelf. Wend je naar Mij toe en wordt behouden.. ik zal opstaan en tot mijn Vader gaan.. ik geloof dat Jezus de Zone Gods is.
Owkee, dus volgens jou is het geloof dat Jezus de Zoon van God is, voldoende om zalig te worden?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten