Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:ach, er zijn ook genoeg stellen die na 2 jaar verkering trouwen en dolgelukkig zijnMaar vaak zie je dat je op een gegeven moment van je roze wolkje afvalt en dan ff een zware tijd doormaakt. Gelukkig kom je daar vaak sterker uit. Bij de een gaat het anders dan bij de ander en er zijn helaas ook stellen die er pas na drie jaar achter komen dat ze toch niet bij elkaar passen. Of pas twee maanden voor hun voorgenomen huwelijk...
Dat klopt dat je de zelfde emoties kunt tegen komen, alleen tegenwoordig zie je geen rechtbank meer van binnen als je gaat scheiden.esra schreef:Lalage schreef:ach, er zijn ook genoeg stellen die na 2 jaar verkering trouwen en dolgelukkig zijnMaar vaak zie je dat je op een gegeven moment van je roze wolkje afvalt en dan ff een zware tijd doormaakt. Gelukkig kom je daar vaak sterker uit. Bij de een gaat het anders dan bij de ander en er zijn helaas ook stellen die er pas na drie jaar achter komen dat ze toch niet bij elkaar passen. Of pas twee maanden voor hun voorgenomen huwelijk...
het kan natuurlijk altijd. en samenwonen is dus ook geen test. want dan nog kan het uitgaan. ja maar, zeggen ze, dan is het makkelijker om uit elkaar te gaan. nee zeg ik, want zelfs al ben je niet getrouwd dan nog is het moeilijk om uit elkaar te gaan. je komt dezelfde emoties tegen, het enige verschil is dat je niet naar de rechtbank hoeft.
André schreef: (...) alleen tegenwoordig zie je geen rechtbank meer van binnen als je gaat scheiden.
Big Mac schreef:Als je eerst wil gaan samenwonen om te kijken of het wel werkt, vind ik zo vreemd. Wat wil je dan gaan testen? Hoe goed of slecht iemand in bed is. En zou je voor reden een relatie willen beeindigen, dat is van zotte.
Je hebt je verkeringstijd om uit te testen of het voor elkaar bent, ja of nee. Mocht het helemaal goed zitten, dan ga je trouwen ..... en niet eerst nog ff samenwonen.
*eikelreactie* dat weet je toch ook al voordat je gaat samenwonen*Als je eerst wil gaan samenwonen om te kijken of het wel werkt, vind ik zo vreemd. Wat wil je dan gaan testen? Hoe goed of slecht iemand in bed is. En zou je voor reden een relatie willen beeindigen, dat is van zotte.
Ah... vandaar dat ze in de tijd van de bijbel werden uitgehuwelijkt, daar werd niets getest. Ik denk dat het soms gewoon beter is om samen te wonen voor dat je gaat trouwen, maar zoals esra zegt: samenwonen zonder sex moet nog geboren worden..Je hebt je verkeringstijd om uit te testen of het voor elkaar bent, ja of nee. Mocht het helemaal goed zitten, dan ga je trouwen ..... en niet eerst nog ff samenwonen.
huh? trouwen is toch seks hebben met elkaar?Lalage schreef:Je zit echt niet de hele tijd op elkaars lip als je getrouwd bent hoor. Meestal heeft minstens een van de twee toch een baan en anders bestaan er nog 100 andere hobby's. Ik moet er niet aan denken om full-time met z'n tweeen thuis te zittenTerwijl we samen hele leuke vakanties hebben gehad (en ja, ook een die wat minder was).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten