Night schreef:Klopt, mee eens..
De noodzakelijke dingen moeten gedaan worden.
Heel anders wordt het als een student een baantje in de gezondheidszorg kiest, want dan kan er lekker op zondag gewerkt worden en verdient het nog meer ook...
Heej... daarvoor heb ik mijn reactie geplaatst.
Ik vind idd ook dat je de zondag NIET moet gebruiken voor een bijbaan.
Zondag werken is m.i. gewoon nodig in de zorg. Maar laat dat vrnl. de fulltimers doen.
* Of de optie: Als je bijvoorbeeld 8 uur werkt per week (is 1/5 v.h. totaal). dan hoort daar 10 keer per jaar een zondag bij (en NIET de helft van je werktijd....)
Nou ja, ik werkte nooit op zondag (toen ik in een bejaardentehuis werkte). Behalve in de zomervakantie, maar dan werkte ik 20-40 uur per week, en dan 1 x in de twee weken een zondag... (keuken of receptie).
Maar nu een dilemma:
De opa van een collega ligt in het ziekenhuis, en ze wil er graag naar toe. Daarvoor wil ze haar werk ruilen. En ze belt JOU op. Of je wilt werken.
Halve zondag. Op de receptie (= soort portierstaak: kijken wie er binnen komen, als de deur op slot zou zitten, dan blijft het verzorgend personeel naar de deur rennen voor de bel, en dan moet er 1 extra werken... dus WEL noodzaak, zeker voor de zondag, dan is er veel bezoek. Andere zaken (geldzaken en post e.d.) worden niet op zondag gedaan.)
Je kunt zelfs naar de kerkradio luisteren. En je helpt iemand uit de brand. Voor 1 keer. Werk je WEL of NIET?
graag je reacties!
(op de sabbat is het geoorloofd goed te doen, op de zondag toch ook?)
ik zie het wel weer eens.
gr. HM