Ik hoop van ganser harte dat hier een mogelijkheid toe is. Hoe je het wendt of keert, de huidige situatie is natuurlijk ten hemel schreiend.
Graag meningen voor en tegen.
(en houd het aardig

Moderator: Moderafo's
johannes1 schreef:denk je dat er naar die scheuring en waar vele gemeentes nu nog last van hebben de tijd al is aangebroken om elkaar weer te zoeken? ik zou graag een betere samenwerking zien, maar ik begrijp dat dit nog erg teer is.
Optimatus schreef:En wat scheidt ons dan?
Optimatus schreef:In dit topic wil ik proberen na te gaan of er andere vormen van samenwerking dan een hereniging/vereniging tussen de beide kerkgenootschappen mogelijk zouden kunnen zijn.
Ik hoop van ganser harte dat hier een mogelijkheid toe is. Hoe je het wendt of keert, de huidige situatie is natuurlijk ten hemel schreiend.
(en houd het aardig)
Optimatus schreef:Korte tijd geleden uitte ik mijn grote teleurstelling over de toestanden die de vorming van de Protestantse Kerk in Nederland heeft veroorzaakt. Het is niet de bedoeling om fanatiek over en weer op elkaar in te gaan hakken in dit topic. In dit topic wil ik proberen na te gaan of er andere vormen van samenwerking dan een hereniging/vereniging tussen de beide kerkgenootschappen mogelijk zouden kunnen zijn.
(en houd het aardig)
wozz schreef:Optimatus schreef:En wat scheidt ons dan?
Nou, bijvoorbeeld dat HHK'ers zich uitsluitend kunnen vinden in de drie formulieren van enigheid? Niet in de andere belijdenissen die zijn opgenomen binnen de PKN. En zo zijn er natuurlijk nog een aantal punten over het (beruchte) homohuwelijk, het Avondmaal, etc.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 34 gasten