Gods plan met Israël

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 08 okt 2005 11:13

a gezellig Johannes! als je me komt ophalen. :mrgreen:

maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat er gepreekt werd uit de DL en de NGB. natuurlijk wordt er ook bij mij in de gemeente elke zondag zo'n beetje uit de HC gepreekt. mijn voorkeur gaat uit naar de vrije stof.

@ caprice: ik denk dat in de Ger. Gemeente idd meer aandacht is voor de 3 form. van enigheid onze ex dominee nu gg die haalde heel vaak de DL en de NGB aan. hij beweerde zelfs een keer dat de 3 form. van enigheid geinspireerd zijn door de Heilige Geest...

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 14 okt 2005 11:23

Dat laatste is een ketterij.

Over het topic-onderwerp is al vaker discussie gevoerd, zie bijv. http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=502697#502697 .

Ik ben zelf van mening dat er op grond van Romeinen 11 in het geheel niet gedacht moet worden aan een toekomstig herstel van Israël. Dat komt niet omdat ik een aanhanger ben van de vervangingsgedachte - dat ben ik namelijk niet - maar omdat ik Romeinen 11 zo nauwkeurig mogelijk heb geprobeerd te lezen.
En op grond daarvan kan ik niet anders dan concluderen dat wat Paulus bedoeld te zeggen, is dat heidenchristenen zich niet moeten verheffen boven de joden, omdat zijzelf Israël zijn binnengegaan. Daarom past geen hoogmoed, maar respect. Het is niet zo dat de God van Israël nu God van de heidenchristenen is geworden, nee, God heeft alle mensen, jood en heiden, onder ongehoorzaamheid besloten, opdat hij hen allen genadig zou zijn.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 okt 2005 11:44

Ik denk wel dat de mensen die dat geschreven hebben met de Geest begiftigd waren..maar het staat absoluut niet op een lijn met de Bijbel..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 14 okt 2005 12:55

Hallo Cicero,

Inderdaad, Als de griek, de heiden maar ook de Jood,zich Geestelijk in de Gerechtigheid van Christus laat bedouwen, behoren zij allen tot het Geestelijk Israël. Nogmaals Israël is slechts de naam van het volk, het is Gods volk alleen als het verbonden is in de Gerechtigheid (wet en geboden) in het Getuigenis van dat Geestelijk vol Israël. Op de een of andere manier moet het toch volgens de regels van dat Geestelijk Israël functioneren, anders kan het geen deel hebben aan het Hemels Koninkrijk.

Ik snap nog steeds niet (of juist wel) waarom zoveel Christenen de werking van de Heilige Geest uitsluiten van hun geloof, het maakt van het dode levenden.

Jezus leert duidelijk in Johannes 6:63 dat het Leven in Christus ook Geest is.
63 De Geest is het, die levend maakt; het vlees heeft geen nut.De woorden, die ik tot u spreek, zijn geest en leven
We handelen en praktiseren er immers naar volgens de wet en het getuigenis!

Als we er niet naar handelen dan hebben we er ook geen deel aan, maar we; aan een andere geest! Of niet........
Laatst gewijzigd door Schriftgeleerde op 14 okt 2005 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 14 okt 2005 13:10

Ik kan je reactie niet goed plaatsen. Hoe sluit dit bij de discussie aan?

Overigens vind ik de term 'geestelijk Israël' een beetje tricky. Het is mogelijk aan dat begrip een verkeerde inhoud te geven, nl. dat het 'vleselijk Israël' zeer minderwaardig is. Maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt.

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 14 okt 2005 14:40

Gewoon hé................Gods plan met Israël is gebaseerd op een Geestelijke relatie. En dat probeer ik telkens aan te tonen met verschillende bevestigende Bijbelpassages van Christus Zelf aan. (Geestelijk Israël = Leven = Het Konijkrijk door de Geest ervaren.)

Ik maak dat onderschiedt niet maar Christus; dat wat vleselijk is gaat verloren dat dat naar de Geest leeft, overwint. het Geestelijke Israël is dan het uitverkoren volk dat zich presenteert aan God. Door hun Geestelijke toestand zijn zij afgestemd met de eisen van de wet, die voorhet Hemels Koninkrijk nu eenmaal gelden. Ik heb dat niet bepaald, maar de Vader, de God en Vader van Christus. Christus zegt ook altijd dat Hij de Gerechtigheid van Zijn Vader aan ons voorhoudt, niet die van mensen (Matt 15) Het is zo simpel als wat, en we maken het ons zo moeilijk, althans ik denk datwe het ons moielijk laten maken.

Er naar te leven is een andere strijd overigens!

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 14 okt 2005 15:49

Oke, ik begrijp het, en ik ben het wel met je eens.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 okt 2005 15:51

Cicero schreef:Overigens vind ik de term 'geestelijk Israël' een beetje tricky. Het is mogelijk aan dat begrip een verkeerde inhoud te geven, nl. dat het 'vleselijk Israël' zeer minderwaardig is. Maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt.

Ben ik met je eens... Waar komt de term ''geestelijk Israel'' eigelijk voor in de Bijbel mbt Israel en de niet Joden? Is dit niet meer een term die door theologen is bedacht?
En die mi. makkelijk de vervangingsleergedachte de kerk in kan doen sluipen.

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 14 okt 2005 16:16

Het is Jezus zelf die Zijn volk het Geestelijke aspect van het Koninkrijk verkondigt:

Johannes 6:63

63 De Geest is het, die levend maakt; het vlees heeft geen nut. De woorden, die ik tot u spreek, zijn geest en leven.

Wat hebben jullie nu met Christus als je Zijn voorbeeld, door er naar te handelen en denken, niet wil navolgen. Het is ook bekend dat de Christenen van deze tijd verloren gaan omdat zij het Geestelijke aspect ( de grondwet dus) van het Hemels Koninkrijksteeds weigeren te accepteren als leefregels voor dat Koninkrijk, reeds aan te leren (Groeien in de Geestelijkheid van Christus= Door Mijn Geest.)

Niet de hoorders der wet maar de daders....

Christus was niet het voorbeeeld om het Geestelijk Israël af te wijzen, maar er naar te verwzijen!

Kijk dat iedereen op de forums hetmet elkaar eens is (ik noem dat rondjes draaien achter hoge muren) is mooi en menselijk, maar de vraag is willen we ons laten bedouwen met de reddende wet in het getuigenis voor een Eeuwige accordatie van hetgeen wat ons bind, niet wat tijdelijk is, maar eeuwig.

Met broederlijke groet

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 okt 2005 16:22

dat gaat niet over het geestelijke Israel. aan Israel denk ik aan het aardse Israel aan de Joden. als je in het geestelijk Israel zou geloven zou je kunnen zeggen Joden en niet Joden die 1 zijn in de Messias Jezus. dan denk ik dus niet eens aan de kerk, maar alleen aan de gelovigen.
en beste broeder wat is volgens jouw de grondwet van het Koninkrijk?
niet wat in de Thora staat?

verder valt het wel mee dat iedereen het op dit forum met elkaar eens is.
al wordt dat wel een beetje bewerktstelligt door die nieuwe regel maar goed....

een zusterlijke groet,

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 14 okt 2005 17:06

Beste Yeal,

verder valt het wel mee dat iedereen het op dit forum met elkaar eens is.
al wordt dat wel een beetje bewerktstelligt door die nieuwe regel maar goed....

Je moet eens heel goed nadenken over, wat menselijke regels eigenlijk betekenen, als Jezus ons de vrijheid van het gesprek, de overdenking en de keuze heeft gegeven. Op grond van de dode-letter zijn we het "allemaal" met elkaar eens. Op grond van voorschriften wordt dus onze persoonlijke denken in de kiem gesmoord. als je niet volgens de regel spreekt dan wordt je........ Spreken jullie nu volgens de macht van de Draak, die de Beesten hun macht en kracht heeft gegegven. (Openbaring 13) of als Christenen die door Rechtvaardiging, Heiliging en Verheerlijking groeien! Zie ik hier niet een profetie vervult?

Yael, Yael jonge....horende doof en ziende blind!

De Joden verloren hun Theocratie omdat zei de regeltjes van het Hemels Koninkrijk niet serieus te namen en er menselijke geboden en wetten op na hielden en Gods wet misbruikten zoals ook Satan doet, door er zelf mee te knoeien.
God wilde hen niet verliezen en wees steeds op een nieuw verbond, maar ook daarin weigerden zij de zedelijke norm van de wet van God te aanvaarden.

Gaan we dezelfde kant op? Wordt ik straks volgens diezelfde regeltjes gevangen gezet, uitgesloten of misschien zelfs vervolgd, zoals Christus aangeeft, aangaande de Geestelijke Joden die de wereldse wet van het Merkteken niet willen na volgen, maar reeds gered zijn door de Geestelijke regels van de wet en het getuigenis?

Christus is nog niet terugggekeerd, maar de Christenen beginnen elkaar al uit te sluiten, naar de gebrekkige maatstaven van hun christelijke wereld blijkbaar.

Inderdaad de Geestelijke Joden kunnen geen deel hebben aan de wereldwet, omdat hun Rijk -ook- niet van deze wereld is. Hun Rijk is Geestelijk, zoals dat ook voor Jezus gold en geldt, toen Hij op aarde was.
De laatste oproep aangaande die wet staat notabene in Openbaringen, door Christus persoonlijk aan Johannes gedicteerd. En nog presteren velen het, om mesen uit te sluiten op grond van menselijke regeltjes. Het Beeld van de Beesten in optima forma. (Openbaring 13 , 17 en 18)

Jezus stak ook altijd af tegen de wereldgezindheid vanwege de vermeende éénheid onder de volkeren. Hij werd voor gek verklaard, omdat Hij zich niet wilde verenigen met de wereldforums die het allemaal met elkaar eens waren, door dwang-maat-regels

Velen zullen de schellen van de ogen vallen, als Jezus hen persoonlijk zal wijzen op het feit dat ze Hem nooit hebben gekend, omdat ze geen daders maar klagers waren over de wet en het getuigenis, die hen zou moeten redden. Ze hebben de Genade (-tijd) op verkeerde wijze toegepast en verkondigt. Maar als de Wereldmachten zich spoedig zullen verenigen met hun geestelijk Koning in Rome (Openbaring 13 en 18) da zullen hun kerken van de Genade vallen. De oproep aan de Christengemeenten (Openbaring 1) is dan afgelopen. Zij die Geestelijk voorbereid zijn zien de profetie op die wijze in vervulling gaan, zij die niet Geestelijk voorbereid zijn zullen christus in Satan zien verschijnen.

Ik stel wat voor:

Stap in je auto en rijdt de stad in. Maar je Geestelijke wet nu eens op:denkt
Ik rijdt met een fiets! kijken wat er met je gebeurd!

Meneer de politie agent ik dacht dat ik in een fiets reed.
Kijk zo is het ook met God, of je volgt de regels van het Hemels Koninkrijk, in voorbereiding op je toekomstige leven daar.....of
je ontkent gewoonweg dat daar in dat Hemels Koninkrijk regels zijn.
Dan is het eenvoudig, je zou je re niet thuis voelen, maar smeken om de ongeestelijke wet en zijn gerechtigheid van Satan na te volgen.
Als je Gods wet afwijst dan maak je je zelf onwaardig voor het Hemels Koninkrijk. Je moet ook niet klagen als je zakt als een baksteen voor je sexamen Frans, als je er geen woord van in je Geest hebt geprent.
Je brabbelt nog evenveel Frans van de speelfilm als toen je er an begon. Toch heb je (Genade-) tijd gehad om de Franse taal voldoende te bestuderen, maar je wilde je Geest er niet op afstemmen!
Te licht bevonden! Voor het Frans een voor het Hemels Koninkrijk

Gegroet beste broeder

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 okt 2005 17:36

ik weet niet wat je allemaal in mijn woorden leest, maar je zegt dingen die ik totaal niet beoogt heb. :roll:

1. ik geef juist aan dat ik niet achter die regel sta. omdat ik van mening ben dat alleen instemmen met onfeilbaarheid van de Bijbel genoeg is.
wees maar niet bang ik denk echt wel na. daarin heb ik de leiding van de Heilige Geest nodig anders loop ik mijn eigen weg, en niet die van Gods Woord. ik ben God dankbaar dat Hij ook bepaalde personen op mijn weg brengt die me daarin helpen.
en die profetie vervuld? ik weet eerlijk gezegt niet waarom die profetie vervuld zou zijn? maar ok.

2. voor mij is er maar 1 Wet en dat is de Wet die God Zelf gaf aan het volk Israel op de berg Sinai. zie de eerste vijf boeken van de Bijbel.
Ik heb Jezus nooit 1 wanklank horen geven op de Wet zelf. wel op de mondelinge overlevering/wet en Hij ageerde er tegen dat de mondelinge overlevering/wet als goddelijk geinspireerd werd gezien net als de Wet die God aan Moses citeerde/gaf.
ik wijs die Wet helemaal niet af dat moge duidelijk zijn. en ik zie geen grond in de Bijbel om dat nu wel te doen in het Nieuwe Verbond. heb juist steeds meer aanwijzingen dat de Wet ook voor de niet Joden geld, maar dat is nog te prematuur om daarover in discussie te gaan. dus dat ben ik bij deze ook niet van plan, misschien in de toekomst.
verder probeer ik met Gods hulp weldegelijk niet alleen een hoorder maar ook een dader te zijn. tis nu eenmaal dat we makkelijk kunnen praten maar de praktijk bewijst of je echt een gelovige bent of niet.

daarbij vind ik het jammer dat je suggereert dat God het verbond met Israel blijvend verbroken heeft.

ik ben trouwens geen broeder maar een zuster. tis maar dat je het weet. :D Yael is overigens een meisjesnaam...

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 14 okt 2005 18:14

Hoi Yael,

Dank voor je reactie.

Je schreef o.a.:

wel op de mondelinge overlevering/wet en Hij ageerde er tegen dat de mondelinge overlevering/wet als goddelijk geinspireerd werd gezien net als de Wet die God aan Moses citeerde/gaf.

Accoord, dat is duidelijk!

Het punt waar ik naartoe wilde is, dat er de laatste tijd steeds meer mensen uitgesloten worden van discussie (waar dan ook), als zij andere visies, aangaande hun relatie met Christus, door de Heilige Geest willen uitten dan dat de "regelgeving" van de kerk of de jeugdkerk of zelfs, in sommige forumdiscussies beperkt door bijv. de 3 formulieren van Enigheid (notabene op grond van een gedachtegoed van 250 jaar geleden gebaseerd) . De discussie, de gedachtenwisseling wordt dan door de dode-letter geleid, in plaats van het Levende Schriftwoord.

Ik begrijp je standpunt wel! Maar als Jezus bezwaar maakte tegen het feit dat de dode/letter theorie over het algemeen meer gebezeigd werd, dan is het duidelijk dat Hij dus meer op het Geestelijke aspect wees.
Het gaat tenslotte om de wetsregels van een Hemels Koninkrijk.

En het is juist da Mozes wel met de Stenen tafelen )twee maak zelfs' van de berg kwam, maar dat deze regels nooit in het Geestelijk aspect werden aanvaard.

Ik weet van Messiaanse Joden ( 7e Dags adventisten kerk in Jeruzalem) dat zij de Stenen tafelen in de kerk hebben staan, in plaats van Christus aan het kruis. Zij onderhouden feitelijk dus nu Geestelijk dat wat Mozes bedoelde toen hij met die Stenen Tafelen van de Berg kwam. Als Adventisten erkennen zijn Christus, maar nu op grond het Geestelijke aspect van de boodschap die de Messias feitelijk bracht. En waar de Joden van het OT zich zo in mee vergisten! De Christelijke kerk van vandaag gaat diezelfde weg op. Vandaar het volgende interessante gebeuren;

Het is heel uniek. Ik vond op Internet een hele bijzondere geschiedenis van deze, eertijds Orthodoxe Jood. Hij liet zich dopen in de Jordaan en heeft dar enkele weken verteofd om God te vragen welke richting hij moets gaan. Nu is hij belast met de Bijbelstudies van de 7e Dags Adventisten voor de Sabbatschool. Hij begeleidt Orthodoxe Joden die Christus hebben aanvaard. Aan een hele bijzondere geschiedenis heeft Clifford Goldstein deel gehad, aangaande een Christen die 23 jaar uit de kerk weg bleef en door Clifford Goldstein weer terug kwam in de Kerk.

Clifford kon, op grond van zijn Orthodoxe- alsook zijn Messiaanse ervaringen terug, halen in de Kerk.

Dit is de link (engels)

http://www.adventistreview.org/2005-1514/story2.html

Een klein stukje tekst, over deze bijzondere geschiedenis en het werk van de Heilige Geest die werkt voor verzoening tussen het verleden en het heden en er voor zorgt dat muren die scheiden, in Christus'voorbeeld worden geslecht. En hiermee blijkt weer dat Gods geboden enw et nog steeds een Geestelijk karakter zijn voor de gelovige van vandaag als fundament van het Hemels Koninkrijk dat hij of zij in de toekomst in alle realiteit zal bewonen, waarvan de wet en het getuigenis van Christus, zoals ook de Messianse Joden vanuit hun Theocratische verleden, een Levend Schriftwoord (= Schriftwoord van het Hemels Koninkrijk) tot de werkelijkheid hebben gebracht

Return of the Prodigal Pastor

Graffiti in the Holy of Holies was the most commonsense approach to the pre-Advent judgment I had ever seen. I couldn't believe it. For more than 20 years I had wandered in the wilderness. And here, in this book, were all the answers I was seeking! I read the whole book that night and reread it on Friday. I'll never forget feeling the warmth of God's Spirit upon me and the change of attitude that accompanied the reading of that book. That night I gave my heart to Christ and determined to return to the Adventist Church.

On Monday I drove back to the Adventist Book Center and bought every book this Goldstein guy had written. The one I badly needed, The Remnant, is a book every member and former member needs to read; it should be required reading for every new Adventist believer. The book had a message that I, the hard-hearted, angry, backslidden preacher, needed to hear.

The Remnant (Het Overblijfsel) gaat over wat een /het Overblijfsel is en inhoudt zoals Christus aanduidt m.b.t. de Geestelijke aspecten van Zijn navolging.

"Wat Ik aan jullie gezegd heb is Geest en Leven (Johannes 6:63)

Laten we dat goed in onze oren knopen beste vrienden!

Voor zover Yael, een fijne Sabbat en een gezegende week!

Groet
Laatst gewijzigd door Schriftgeleerde op 14 okt 2005 18:35, 3 keer totaal gewijzigd.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 okt 2005 18:30

och refoweb heeft die regel gemaakt en de personen die er zo voor waren zie je jammer genoeg amper... :roll: (dit is idd een steekje onder water.)
maar goed daar is al een topic over geweest.

ik begrijp dat je tegen de doodletter theologie bent, tegen alleen maar filesofisch praten over God en de Bijbel enz.
maar wat is precies de nieuwe wetsregel van het Koninkrijk van God?
hoe kun je de wet van Mozes dan geestelijk zien? ik nu weet wel dat de Joodse feesten ook een diepere achtergrond hadden/hebben. dat ze heenwezen naar de toekomst naar de dingen die nog moe(s)ten gebeuren. een Joodse vriendin stuurde me deze link daarover: http://www.therefinersfire.org/jewish_holidays.htm

ik zal het verhaal 'ns lezen wat je gaf.

mijn kritiekpunt op de 7edag adventisten is dat jullie wel de Sjabbat vieren maar hoe kunnen jullie dan Israel geestelijk zien? heeft het aardse Israel dan niks meer te verwachten van God? in die zin denk ik dat de 7e dag adventisten de vervangingsgedachte aanhangen. en daar kan mi. geen zegen op rusten, of ik kan het ook zo zeggen je ontneemt jezelf veel.
ik wil toch wel even opmerken dat Jezus (Yeshua) JOODS is...
het is trouwens Yael :wink:

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 14 okt 2005 19:18

Hallo Yael,

Dank voor je snelle antwoord,

Je schreef o.a.

tegen alleen maar filesofisch praten over God en de Bijbel enz.
maar wat is precies de nieuwe wetsregel van het Koninkrijk van God?

Ik ben er niet tegen, als mensen in zo'n trant spreken, want ik kan en mag hun niet oordelen. Want ergo, de wereld spreekt zo de leiders de koningen iedereen die God niet kent, spreekt naar een andere wet. In Openbaring 13 wordt uitgebreid door de Messias aangeduidt dat de twee Beesten ( in strijd tegen het Lam) zo spreken en hun macht krijgen van de Draak!

De nieuwe wetsregel van het Koninkrijk van God is de LIEFDE welke vanuit de 10 geboden tot ons spreken. En in haar hart vinden we de Sabbatdag,het 4e gebod, de spil der geboden! Een dag voor alle mensen Jesaja 56 vers 6,7 en Marcus 2 vers 27 En dat is nogal logisch, want als we een gebod overtreden, overtreden we ze allemaal!

Als dus de wet van Satan de wereld bestuurt en maakt van wat deze is, dan moet de wet van God de Vader in ons hart regeren. Dat is namelijk precies wat Christus ons voorhield en dus ook ZIJN LIEFDE uitstraalde aan de zondige mensen op aarde. Hij volgde immers niet de tradities van vergane gloriën der wereld, maar van Zijn Vader en God. Hij droeg en draagt de wet van het Hemels Koninkrijk in Zijn hart, daardoor kon Hij Zijn Dienstwerk doen. Het maakte het onderscheidt duidelijk tussen de wet van Satan en de wet van de Schepper. Dus de wet van een Hemels Rijk een een aardse tragedie.

Als de Bisschop van Rome zich de Plaatsvervanger van Christus noemt, dan moeten wij beseffen dat hij ook alles bezit en heeft, wat op aarde aanwezig is. Een zondig mens kan ineens beslissen over alles wat zich op aarde bevindt want deze heeft dicht zich dezelfde autoriteit toe als Christus ( wie is dan de werkelijke god van deze man). Wel, de Bisschop van Rome is de feitelijke uitvoerder van de dwalingen van het Nationale Israël van het verleden en vandaag.

Vandaar dat de meeste Christenen ook in die trant spreken (evenals de meeste Joden van vandaag). Door menselijke wetten en geboden tot de maatstaf te maken van hun geloof en dus ook zichtbare gestalte geven, zoals de RK Catechismus aangeeft als "de Nieuwe Wet" en de "wetten van de kerk" als aanvulling, zo onderstrepen veel Christelijke kerken diezelfde leer. Uiteindelijk doen zij (in Geest) wat de wereldkerk van hen verlangt, omdat hun Geest niet op het Hemels Koninkrijk is gericht en de rechtvaardiging, heiligimg en verheerlijking dus neit verder reiken dan deze wereld. Hun wet eindigt bij Rome en Washington (Openbaring 13)

Mijn volk gaat ten onder, door gebrek aan kennis, leert Christus! Dode levenden! Wel met een kleine letter!

En misschien ga ik iets te ver in mijn overtuiging, maar zowel de RK kerk als de Christelijk kerken, die op dezelfde gronden het Geestelijke aspect van Christus achterwege laten en het als een "vervangingstheorie" verkondigen, vinden allebei hun oorsprong in de dwalingen van het Israël als nationaal volk van het OT als het NT. * feitelijk in het Paradijs toen de zonde werd gekend)

1947-1948 was een politiek doel! Satan had een nieuw brandpunt gecreërd in zijn wereld, om de Christelijke kerk af te leiden van het Geestelijke aspect en de oproep in Openbaring 14, van Christus zelf, om zich Geestelijk voor te bereiden. Immers Jezus Rijk is niet van deze wereld, dus het nationale Israël van heden heeft net zo weinig met de verlossing in Christus te maken, als ten tijde van het feit dat ze opgeheven werd toen Christus een einde maakte aan de Theocratie.

Ongehoorzaamheid aan Gods Hemelse Grondwet sluit mensen voor dat Hemelse Rijk uit.
En., natuurlijk,de LIEFDE staat centraal in de boodschap van Christus.
Maar laten we wel zijn, die LIEFDE die Christus weerspiegeld is gebaseerd op het navolgen van de wet. Jezus zoals Hij zich openbaard en presenteerd, is de weergave van de wet. Dat is de LIEFDE die Hij ook bedoeld voor Zijn disciipelen. Onderhouden van de regels is de LIEFDE die wij hebben voor onze Heiland en andersom dus ook.

Okay Yael:

Romeinen 1:5 en 16:26 Efeziërs 2:8-10

Het is een misverstand te denken dat de leer van de Rechtvardiging door geloof leidt tot de gedachte dat wij kunnen leven zoals wij willen!

Er moet dus een wet (-matigheid) in ons aanwezig worden dat in relatie staat tot de Rechtvaardiging. Of niet!

Gevolg: Wie geraakt is (geestelijk) door de Offerdood van Christus kan -dus- niet onverschillig staan tegenover de zonde!

Geestelijk moet er dus met deze mens wat gebeuren. Want door te zeggen en niet te doen (verschil tussen: hoorders en daders der wet dus)
vervuld hij of zij niet datgene wat tot die verandering en erkenning van -de- zonde- is of bewerkstelligd. Hij of zij blijven wie ze zijn alhoewel ze menen te zijn veranderd. Vergeet ook niet dat Christus exploeciet zo vaak wijst op onze noodzakelijke Geestelijke verandering en daar zo evenveel verbonden mee wil sluiten, omdat als Satan zich aan het einde als " christus" zal verschijnen, alleen de Christenen hem zullen navolfgen, die niet Geestelijk zijn afgestemd op Gods Liefde door Jezus: de Hemels Grond wet, de wet. Hiermee tonen zijn dan aan dat zij helemaal geen getuigenis van Christus zijn. Want Geest en Leven, gaan samen in een Getuigenis (wat het dan ook is) ?

Paulus verkondigde overal de gehoorzaamheid van het geloof! Dus Geloof gaat samen met gehoorzaamheid aan iets (doen en laten= Geestelijk) Okay?
...dan bedoelt Paulus dus ook een nieuw leven in de Geest van Christus de Heer.

Wij kunnen niet én onze eigen denken zo laten als het is, als we ons op Heilige Grond bevinden in het Hemels Koninkrijk, door de Heilige Geest én zeggen dat we slechts één Heer (Christus) navolgen.

Het is dus van belang dat wij, die in Christus zegen te zijn, de kracht van God moeten ontvangen (zoals ook Jezus diezelfde kracht van Zijn Vader en God onvangt)...ant in dat pzicht lere we dan EEN IN HEM te zijn!
Immers Ook Jezus beriep en beroept zich op de kracht die Hij van Zijn Vader en God ontvangt. Zo zal het namelijk in het Hemels Koninkrijk zo zijn. (God in ons midden)

Ware gehoorzaamheid is vanuit onszelf namelijk onmogelijk! Vandaar dat we een andere Geest moeten ontvangen en in die Geest moeten leren gaan leven (Rechtvaardiging, Heiliging, Verheerlijking -zie ook Efeziërs 2:10)

God schenkt de LIEFDE van Christus dus door Diens Gerechtigheid en de werken.

Ik ben de weg en de waarheid en het Leven (Johannes 14:6)....niemand komt tot de Vader dan door Mij (-n Geest)

Ik zal de door jouw aangeduide site eens bestuderen, erg interessant. Want Messiaanse Joden onderhouden de feesten en het ceremoniële gedachtengoed in ere.
In dat opzicht vervullen zij exact dat wat Christus dus ook bedoelde, met de feesten én hun voorbeeld voor de wereld. Ik denk ook wel dat daar een verschil in zit met de Heidenen die tot Christus zijn gekomen.

Echter allen hebben deel aan het Geestelijk Israël. En ik deel de mening met velen dat wellicht ook de Geestelijke Joden vanuit het volk dat Christus heeft aangenomen, uit de "heidense" achtergrond heel veel kunnen leren van de Joodse feesten en (dus nu geestelijke tradities) die zij vanuit dat OT in onze (NT) tijdperk kunnen laten zien. In dat opzicht is het duidelijk dat God de Joden van het OT niet heeft achtergelaten. Zij moeten, net zoals alle andere mensen Christus in Zijn LIEFDE aannemen, de wet in een Geestelijk perspectief (Begrip, handelen er naar en doen in voorbereiding op het Hemels Koninkrijk, niet op een verloren Groot Babylon). Het Hemels Jeruzalem is onze toekomst, niet het Jeruzalem van de grote stad Babylon (dat verloren is Openbaring 14)

Maar het blijft een feit dat Jezus in alle taal, stam, natie en volk slechts een Overblijfsel zal vinden, dat trouw is gebleven aan de beginselen van het Hemels Koninkrijk (Daniël was ook zo iemand vandaar dat Openbaringen en Daniël één boek vormen).

Afin Yael ik wens jou en alle anderen een fijne Sabbat of zondag toe en een gezegende week. Nogmaals, ik zal je aangeduide site eens aandachtig doorlezen, bedankt!

En voor de rest.....gewoon nuchter nadenken en je laten leiden door de Geest van Christus (God de Vader). Bidt voor openheid en inzicht. Geen mens kan dat voor één van ons invulling geven dan alleen Hij, en dat leidt tot verlossing.

Groet

Terug naar “Archief”