Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:back to the topic... slaan jullie weleens een kerkdienst over? of zit je echt elke zondag twee keer in de kerk?
Lalage schreef:back to the topic... slaan jullie weleens een kerkdienst over? of zit je echt elke zondag twee keer in de kerk?
Night schreef:Wel is het zo dat s middags de kinders niet mee gaan en dat er dus opgepast moet worden.
Lalage schreef:Night schreef:Wel is het zo dat s middags de kinders niet mee gaan en dat er dus opgepast moet worden.
ideetje: kindercreche in de kerk, ouders passen om de beurt op. dan kunnen er meer ouders naar de kerk
Klaas schreef:Als ik het goed begrijp is twee diensten dus eigenlijk wel de norm. Als je dat niet 'haalt' is dat toch minder. Op de zondag dien je tijd te besteden aan zaken 'van boven' en 2 diensten schijnt dan het minimum te zijn.
Mag ik vragen waar die norm vandaan komt? Waarom is éém dienst eigenlijk een beetje onder de maat? Vindt God dat onder de maat (en hoe weet ik dat dan) of hebben wij dat er van gemaakt?
Trouwens, God heeft de zondag niet ingesteld als rustdag. Je kunt van alles zeggen over de zondag als vervanger van de Sabbath, maar God heeft dat in Zijn Woord in ieder geval niet opgenomen. De zondag als rustdag is een na-bijbelse ontwikkeling. Op zich hoeft er met zulke ontwikkelingen niets mis te zijn, maar laten we wel zorgvuldig zijn in wat we over God beweren...
Klaas
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten