Israel verklaart oorlog aan Hamas

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Israel verklaart oorlog aan Hamas

Berichtdoor Cor » 12 jun 2003 19:01

Israel heeft Hamas de oorlog verklaart, na de aanslag gisteren in de Jaffastraat in Jeruzalem city.

Is dat nu olie op het vuur gooien of een slimme politieke zet?

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 12 jun 2003 19:05

Ze weten nu wel officieel wat ze al onofficieel wel wisten: Isreal gaat gewoon achter de leden aan. En ook achter allemaal. Het schept duidelijkheid. Of het slim is? Dat is moeilijk, komen er hierdoor meer aanslagen dan dat er zouden zijn als er niet zo iets wortd gezegt. Je kunt dat niet meten.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 jun 2003 19:21

Israel verziekt de boel: het ging beter, even niets aan de hand: wat doet israel? pangpangboemboem.... En dat is al meer gebeurt... jammer...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jun 2003 22:19

kurtyo schreef:Israel verziekt de boel: het ging beter, even niets aan de hand: wat doet israel? pangpangboemboem.... En dat is al meer gebeurt... jammer...

die indruk krijg ik ook.. het lijkt wel alsof ze het niet goed willen, want als het dus een tijdje goed gaat, dan vreten ze wat uit om er voor te zorgen dat het vuur dan weer oplaait en de palestijnen weer wat terug gaan doen, waarop het weer opnieuw begint

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 13 jun 2003 02:08

Zeer terecht. Hamas is een pure moordenaars-organisatie. Het vermoorden van onschuldige burgers voor hun kansloze missie... Iedere liquidatie van zo'n terrorist juich ik toe!

Laat ze die sheik Yassin pakken, de lijer!! (zal wel niet gebeuren ivm onlusten)

Michiel
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Israel vs Hamas

Berichtdoor Michiel » 13 jun 2003 07:21

Als je nu de afgelopen tijd even goed bekijkt:

Abbas en Sharon sluiten vredesplan....
Ze spreken af:
Sharon gaat nederzettingen sluiten.
Abbas gaat crimineel/terorristisch gedrag hard aanpakken.

1 dag na overleg: Sharon sluit aantal nederzettingen.
2e dag na overleg: Hamas doet bomaanslag...
Waarop Israel zegt.... Abbas doet blijkbaar helemaal niets....

DAN DOEN WIJ HET WEL!!

En als ik eerlijk ben, begrijp ik dat wel!
Het is met het conflict Hamas/Al-Aqsabrigade/Jihad-strijders tegenover Israel:

ETEN OF GEGETEN WORDEN!

Veel succes en steun aan Israel!!!

Michiel
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Israel vs Hamas

Berichtdoor Michiel » 13 jun 2003 07:44

Als je nu de afgelopen tijd even goed bekijkt:

Abbas en Sharon sluiten vredesplan....
Ze spreken af:
Sharon gaat nederzettingen sluiten.
Abbas gaat crimineel/terorristisch gedrag hard aanpakken.

1 dag na overleg: Sharon sluit aantal nederzettingen.
2e dag na overleg: Hamas doet bomaanslag...
Waarop Israel zegt.... Abbas doet blijkbaar helemaal niets....

DAN DOEN WIJ HET WEL!!

En als ik eerlijk ben, begrijp ik dat wel!
Het is met het conflict Hamas/Al-Aqsabrigade/Jihad-strijders tegenover Israel:

ETEN OF GEGETEN WORDEN!

Veel succes en steun aan Israel!!!

mini
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor mini » 13 jun 2003 08:53

Het is weer een vreselijk zooitje.

Israel krijgt vaak de schuld (vaak niet terecht), maar het is weer puur een "hij deed dit" en "hij deed dat" gedoetje. Iedereen is het zat. Maar geen van beiden maken er een einde aan. Jammer, jammer, jammer.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 13 jun 2003 08:57

Volgens mij wordt het nooit vrede in Israel, erg vind ik dat!! Waarom moet er nou alleen maar haat zijn!!

Wat ik ook niet begrijp is, het is het uitverkoren land/volk van God en dan is juist daar zoveel haat en nijd!!

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 13 jun 2003 10:36

Wat ik ook niet begrijp is, het is het uitverkoren land/volk van God en dan is juist daar zoveel haat en nijd!!

Israël is niet het uitverkoren volk, dat is een grote vergissing. Ze hebben zich misschien wel uitverkoren gevoeld door hun geloofservaringen maar dat is nog wat anders dan dat zijn werkelijk en rechtstreeks uitverkoren waren door God. Uitverkorenen voelen zich altijd wel wat beter dan anderen waardoor er veel ellende ontstaat.
Afbeelding

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 13 jun 2003 11:11

Inspector Morse schreef:Israël is niet het uitverkoren volk, dat is een grote vergissing. Ze hebben zich misschien wel uitverkoren gevoeld door hun geloofservaringen maar dat is nog wat anders dan dat zijn werkelijk en rechtstreeks uitverkoren waren door God. Uitverkorenen voelen zich altijd wel wat beter dan anderen waardoor er veel ellende ontstaat.

Dan moet jij maar eens de bijbel lezen dan kun je zien dat er maar één uitverkoren volk is, en dat zijn de Joden. Alle ontkenning baat niet, het is gewoon zo. Mensen die dit ontkennen zijn en/of anti-semiet en/of begrijpen de bijbel niet.

Het is juist heel begrijpelijk. Het is namelijk een religieuze kwestie, tussen God en satan(allah). In Israël zal het namelijk nooit meer vrede worden totdat de Joden erkennen dat Jezus ook hun Messias is. Daarvoor zullen zij altijd moeten blijven vechten voor hun eigen behoud.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 13 jun 2003 12:26

Inspector Morse schreef:

Israël is niet het uitverkoren volk, dat is een grote vergissing. Ze hebben zich misschien wel uitverkoren gevoeld door hun geloofservaringen maar dat is nog wat anders dan dat zijn werkelijk en rechtstreeks uitverkoren waren door God. Uitverkorenen voelen zich altijd wel wat beter dan anderen waardoor er veel ellende ontstaat.

Lees jij de bijbel maar eens goed door dan, Israel (de joden) zijn wel degelijk het uitverkoren volk van God!!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 13 jun 2003 12:38

ik geef niemand de schuld. Beiden hebben schuld! En Israel verziekt net zo veel als dat de Palestijnen doen. Natuurlijk is Hamas fout. Maar Israel ook... Iedereen ziekte over Irak dat de resoluties naast zich neerlegde. Maar wie doet er niet anders dan dingen naast zich neerleggen? Juist Sharon en zijn handlangers...

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 13 jun 2003 12:41

het doel van de hamas is om de joden uit te roeien in israel. vindt het dan logisch dat israel terugslaagt. beide kanten zitten fout. maar israel slaagt pas terug als ze zelf aangevallen worden (meestal)
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 13 jun 2003 12:45

Inspector Morse schreef:

Nee, voor jou niet, want je maakt je eigen geloof..!

Terug naar “Archief”