Ik ben ook van de partij!

Misschien sta ik in een stand tijdens de pauze, kunnen jullie mijn hand schudden.
Moderator: Moderafo's
parsifal schreef:
Zoek ook eens op internet naar de teksten van iemand als Keith Green of kijk naar de teksten op www.caedmonscall.net
Napoleon schreef:parsifal schreef:
Zoek ook eens op internet naar de teksten van iemand als Keith Green of kijk naar de teksten op www.caedmonscall.net
de teksten van Keith Green: http://www.dave-ruffino.com/christian/keith/Keith_Green_main.html
meschianza schreef:Napoleon schreef:parsifal schreef:
de teksten van Keith Green: http://www.dave-ruffino.com/christian/keith/Keith_Green_main.html
Dat is toch die man die met zijn familie is verongelukt? ZIjn teksten zijn prachtig, heel inspirerend.
Omega schreef:Zonder de oprechtheid van veel Jongerendagbezoekers in twijfel te willen trekken, toch even het volgende.
Omega schreef:Een zekere popartiest meneer Smith, die zaterdagavond ook in Rotterdam nog een optreden heeft, wordt op diverse evangelische sites, waaronder Ronduit, bejubeld en aanbeden als het summum van christelijk genot.
Omega schreef:Zaterdag zal, als hij het podium betreedt, het publiek als één man opstaan en dit relikwie toejuichen. De adoratie kent dan geen grenzen. Honderden jongeren zullen na afloop achter de coulissen proberen gillend en vechtend een handtekening van hem te krijgen. Ik vrees dat de teleurstelling vele malen groter is bij zijn afwezigheid dan indien zou blijken dat de Heilige Geest het laat afweten. Kies dan heden wie gij dienen zult: Michael Smith en zijn soortgenoten of Jezus Christus. Zaterdag weten we meer.
chaja schreef:Gelukkig zullen aanstaande zaterdag én de Heilige Geest én Michaël w. Smith aanwezig zijn. Gelukkig is onze God zo groot dat geen mens aan Hem kan tippen. Gelukkig is daarom het probleem minder groot dan je wel wil beweren. Het zal daar gaan om God, niet om Michael w. Smith, of de tieners nu zullen gillen bij zijn binnenkomst of niet.
Als de Heilige Geest niet aanwezig zou zijn, zouden al die jongeren heel erg teleurgesteld zijn met 'slechts' een optreden van een gospelartiest. Dan zouden ze waarschijnlijk heel ander soort artiesten verlangen. En dan zouden ze die artiesten 'aanbidden' omdat die artiesten niet wijzen op God.
Chaja
Verdiep je alsjeblieft in deze man, lees z'n boeken, lees z'n songteksten, kijk z'n DVD, alsjeblieft!!!
Als de Heilige Geest niet aanwezig zou zijn, zouden al die jongeren heel erg teleurgesteld zijn met 'slechts' een optreden van een gospelartiest. Dan zouden ze waarschijnlijk heel ander soort artiesten verlangen. En dan zouden ze die artiesten 'aanbidden' omdat die artiesten niet wijzen op God.
Waarom, Omega? Waarom nou weer?
Omega schreef:Verdiep je alsjeblieft in deze man, lees z'n boeken, lees z'n songteksten, kijk z'n DVD, alsjeblieft!!!Ik heb een beter idee: zaterdag zal ik in Gelredome aanwezig zijn. Daarna praten we verder.
Zaterdag zal Michael echt niet al z'n boeken gaan voorlezen, dus zul je ze toch echt zelf moeten lezen.
Ik citeer een stukje uit 'Laat zien waar je staat':
'Als je die avond in september 1979 door het raam van mijn flat in Nashville had gekeken, zou je gedacht hebben dat ik een zenuwinzinking had. Drie uur lang lag ik languit op de keukenvloer; ik zat er helemaal doorheen. Ik was emotioneel en geestelijk aan het eind van mijn Latijn. Ik was leeg en verward en had me nog nooit zo alleen gevoeld. Letterlijk trillend van wanhoop schreeuwde ik het uit om hulp. En God verscheen in mijn keuken. Hij bracht genezing en hoop en sindsdien ben ik nooit meer dezelfde geweest'
Voor de rest lees je het hele boek maar
Omega schreef:Als de Heilige Geest niet aanwezig zou zijn, zouden al die jongeren heel erg teleurgesteld zijn met 'slechts' een optreden van een gospelartiest. Dan zouden ze waarschijnlijk heel ander soort artiesten verlangen. En dan zouden ze die artiesten 'aanbidden' omdat die artiesten niet wijzen op God.
Als jongeren feest en plezier hebben rond een gospelartiest, wil dat nog niet zeggen dat dit veroorzaakt wordt door de Heilige Geest. Hoe is dat dan wel te constateren? Wel heel eenvoudig. Dan is er eerbied en ontzag voor Gods grootheid en macht en klapt men beleefd voor de artiest. Maar geen oorverdovend gejuich voor deze persoon, grenzeloze bewondering of hantekeningenjacht door groupies. Ik ben er van overtuigd dat mijn voorspellingen zaterdag zullen uitkomen. Zo is het tot nog toe ieder jaar geweest. Maar goed, na zaterdag praten we verder.Waarom, Omega? Waarom nou weer?Omega schreef:Niet uit lust tot plagen, maar uit oprechte bezorgdheid over de ontwikkelingen aldaar. Het verschil tussen Pinkpop en de EO-jongerendag wordt m.i. ieder jaar kleiner. Om dat alles goed te praten wordt er door de organisatoren een christelijk sausje overheen gegoten, zodat jongeren thuis t.o.v. hun ouders een argument hebben om af te zakken naar Arnhem. De stap van een EO-jongerendag naar een house- of rockparty is in ieder geval bijzonder klein.
Oprechte bezorgdheid????? Dan zul je het toch echt anders moeten brengen. Komt namelijk niet over, die 'oprechte bezorgdheid'.
Ik weet al precies wat jouw reactie na zaterdag zal zijn. Misschien moet je erover nadenken er met een andere attitude tegen aan te kijken!!!
Niet uit lust tot plagen, maar uit oprechte bezorgdheid over de ontwikkelingen aldaar. Het verschil tussen Pinkpop en de EO-jongerendag wordt m.i. ieder jaar kleiner. Om dat alles goed te praten wordt er door de organisatoren een christelijk sausje overheen gegoten, zodat jongeren thuis t.o.v. hun ouders een argument hebben om af te zakken naar Arnhem. De stap van een EO-jongerendag naar een house- of rockparty is in ieder geval bijzonder klein.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten