EO jongerendag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 02 jun 2003 12:34

Even tussen die heftige discussie door:

Ik ben ook van de partij! :D :D
Misschien sta ik in een stand tijdens de pauze, kunnen jullie mijn hand schudden.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 02 jun 2003 12:37

parsifal schreef:
Zoek ook eens op internet naar de teksten van iemand als Keith Green of kijk naar de teksten op www.caedmonscall.net

de teksten van Keith Green: http://www.dave-ruffino.com/christian/keith/Keith_Green_main.html
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 02 jun 2003 12:41

Napoleon schreef:
parsifal schreef:
Zoek ook eens op internet naar de teksten van iemand als Keith Green of kijk naar de teksten op www.caedmonscall.net

de teksten van Keith Green: http://www.dave-ruffino.com/christian/keith/Keith_Green_main.html

Dat is toch die man die met zijn familie is verongelukt? ZIjn teksten zijn prachtig, heel inspirerend.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 02 jun 2003 12:49

Dat is hij inderdaad, Lees zijn biografie eens: "No Compromise".
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 02 jun 2003 12:50

meschianza schreef:
Napoleon schreef:
parsifal schreef:

Dat is toch die man die met zijn familie is verongelukt? ZIjn teksten zijn prachtig, heel inspirerend.

bijna zijn hele familie. hij is verongelukt met twee kinderen en enkele medewerkers van zijn gemeente, bij een vliegtuigongeluk. zijn (destijds zwangere) vrouw en jongste dochter waren niet in het vliegtuig.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 02 jun 2003 14:59

Welke stad Meschianza?

-mocht ik je de hand willen schudden :-) -
Het leven heeft mij dag aan dag
heel duidelijk laten blijken
de mooiste dingen die je ziet
die zie je zonder kijken

Ze blijven bij je bovendien
je hebt ze met je hart gezien

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 02 jun 2003 14:59

hm... staNd

die zie je zonder kijken

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 11 jun 2003 20:13

Zonder de oprechtheid van veel Jongerendagbezoekers in twijfel te willen trekken, toch even het volgende.

Een zekere popartiest meneer Smith, die zaterdagavond ook in Rotterdam nog een optreden heeft, wordt op diverse evangelische sites, waaronder Ronduit, bejubeld en aanbeden als het summum van christelijk genot. Zaterdag zal, als hij het podium betreedt, het publiek als één man opstaan en dit relikwie toejuichen. De adoratie kent dan geen grenzen. Honderden jongeren zullen na afloop achter de coulissen proberen gillend en vechtend een handtekening van hem te krijgen. Ik vrees dat de teleurstelling vele malen groter is bij zijn afwezigheid dan indien zou blijken dat de Heilige Geest het laat afweten. Kies dan heden wie gij dienen zult: Michael Smith en zijn soortgenoten of Jezus Christus. Zaterdag weten we meer.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Kate
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kate » 11 jun 2003 21:36

Omega schreef:Zonder de oprechtheid van veel Jongerendagbezoekers in twijfel te willen trekken, toch even het volgende.

Waarom zo cynisch?

Omega schreef:Een zekere popartiest meneer Smith, die zaterdagavond ook in Rotterdam nog een optreden heeft, wordt op diverse evangelische sites, waaronder Ronduit, bejubeld en aanbeden als het summum van christelijk genot.

Je bent verkeerd geinformeerd. Het concert is ook in Arnhem omdat na korte tijd alle kaarten voor Ahoy al waren uitverkocht.

Omega schreef:Zaterdag zal, als hij het podium betreedt, het publiek als één man opstaan en dit relikwie toejuichen. De adoratie kent dan geen grenzen. Honderden jongeren zullen na afloop achter de coulissen proberen gillend en vechtend een handtekening van hem te krijgen. Ik vrees dat de teleurstelling vele malen groter is bij zijn afwezigheid dan indien zou blijken dat de Heilige Geest het laat afweten. Kies dan heden wie gij dienen zult: Michael Smith en zijn soortgenoten of Jezus Christus. Zaterdag weten we meer.

Waarom, Omega? Waarom nou weer?
Verdiep je alsjeblieft in deze man, lees z'n boeken, lees z'n songteksten, kijk z'n DVD, alsjeblieft!!!

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 11 jun 2003 23:24

Gelukkig zullen aanstaande zaterdag én de Heilige Geest én Michaël w. Smith aanwezig zijn. Gelukkig is onze God zo groot dat geen mens aan Hem kan tippen. Gelukkig is daarom het probleem minder groot dan je wel wil beweren. Het zal daar gaan om God, niet om Michael w. Smith, of de tieners nu zullen gillen bij zijn binnenkomst of niet.
Als de Heilige Geest niet aanwezig zou zijn, zouden al die jongeren heel erg teleurgesteld zijn met 'slechts' een optreden van een gospelartiest. Dan zouden ze waarschijnlijk heel ander soort artiesten verlangen. En dan zouden ze die artiesten 'aanbidden' omdat die artiesten niet wijzen op God.

Chaja

die zie je zonder kijken

Else16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Else16 » 12 jun 2003 08:29

chaja schreef:Gelukkig zullen aanstaande zaterdag én de Heilige Geest én Michaël w. Smith aanwezig zijn. Gelukkig is onze God zo groot dat geen mens aan Hem kan tippen. Gelukkig is daarom het probleem minder groot dan je wel wil beweren. Het zal daar gaan om God, niet om Michael w. Smith, of de tieners nu zullen gillen bij zijn binnenkomst of niet.
Als de Heilige Geest niet aanwezig zou zijn, zouden al die jongeren heel erg teleurgesteld zijn met 'slechts' een optreden van een gospelartiest. Dan zouden ze waarschijnlijk heel ander soort artiesten verlangen. En dan zouden ze die artiesten 'aanbidden' omdat die artiesten niet wijzen op God.

Chaja

God is niet te vinden in eigen gemaakte godsdiensten. In eigen weten wat beter is... We kunnen eideloos discuseren, wie er wel en geen gelijk heeft. Maar ik wil wel zeggen dat deze tijd is te vergelijken in de tijd van Jeremia, hij waarschuwde het volk voor hun ongeloof tegenover God. Wij geloven niet meer in de Almachtige God en Vader die de Koning der koningen is! We beschouwen hem als onze Vriend... Kan dat?? Mogen wij iemand die Heilig is als onze Vriend beschouwen??? Is dat niet afdoen van de heiligheid van God??? Hebben wij ook niet uitgeroepen: "Kruis Hem"?

Wat ik me verder nog afvraag is dit?? Waarom gaan er zoveel jongeren naar de EO-jongerendag en gaan ze bijv. niet naar de bondsdag van de JBGG?? Omdat dat te zwaar is!!!! Ze horen daar niet dat Jezus hun Vriend is... Ze horen daar dat ze niet zo maar tot God bekeerd kunnen worden... Het thema van deze Bondsdag was Brood-nodig... Het thema van de EO-jongerendag aanstaande zaterdag is Experience God, anders gezegd Gods ervaring... klinkt goed... maar dan lees ik ook, als je een grappige, leuke ervaring met God hebt gehad mail ons daarover enz. Vergeten wij dan dat God heilig is?! Duizenden jongeren gaan naar EO-jongerendag om de muziek, waarom ga je naar de Bondsdag... eerlijk gezegd gaat natuurlijk ook niet iedereen daar voor het Woord daar naar toe, maar word op EO-jongerendag ook het Ware en zaligmakende Evangelie verkondigd???? Als jij zo in het reine kan komen met God, ga dan naar de EO-jongerendag, leef maar op de rand, maar vergeet niet dat de verleiding groot is om in de wereld te komen!!!! Bid of God je behouden wilt, en bewaren wil van alle kwaad, en of God je in waarheid mag leren bidden. Godservaringen krijg je niet zomaar, maar bid zonder ophouden!!! Het thema van de Bondsdag was Brood-Nodig... Jezus is het Levende Brood en Hij zegt: "Komt koopt, zonder geld..." Denk er eens over na!

Else

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 12 jun 2003 09:22

Verdiep je alsjeblieft in deze man, lees z'n boeken, lees z'n songteksten, kijk z'n DVD, alsjeblieft!!!

Ik heb een beter idee: zaterdag zal ik in Gelredome aanwezig zijn. Daarna praten we verder.

Als jongeren feest en plezier hebben rond een gospelartiest, wil dat nog niet zeggen dat dit veroorzaakt wordt door de Heilige Geest. Hoe is dat dan wel te constateren? Wel heel eenvoudig. Dan is er eerbied en ontzag voor Gods grootheid en macht en klapt men beleefd voor de artiest. Maar geen oorverdovend gejuich voor deze persoon, grenzeloze bewondering of hantekeningenjacht door groupies. Ik ben er van overtuigd dat mijn voorspellingen zaterdag zullen uitkomen. Zo is het tot nog toe ieder jaar geweest. Maar goed, na zaterdag praten we verder.

Niet uit lust tot plagen, maar uit oprechte bezorgdheid over de ontwikkelingen aldaar. Het verschil tussen Pinkpop en de EO-jongerendag wordt m.i. ieder jaar kleiner. Om dat alles goed te praten wordt er door de organisatoren een christelijk sausje overheen gegoten, zodat jongeren thuis t.o.v. hun ouders een argument hebben om af te zakken naar Arnhem. De stap van een EO-jongerendag naar een house- of rockparty is in ieder geval bijzonder klein.

Kate
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kate » 12 jun 2003 10:04

Omega schreef:

Ik heb een beter idee: zaterdag zal ik in Gelredome aanwezig zijn. Daarna praten we verder.

Zaterdag zal Michael echt niet al z'n boeken gaan voorlezen, dus zul je ze toch echt zelf moeten lezen.
Ik citeer een stukje uit 'Laat zien waar je staat':

'Als je die avond in september 1979 door het raam van mijn flat in Nashville had gekeken, zou je gedacht hebben dat ik een zenuwinzinking had. Drie uur lang lag ik languit op de keukenvloer; ik zat er helemaal doorheen. Ik was emotioneel en geestelijk aan het eind van mijn Latijn. Ik was leeg en verward en had me nog nooit zo alleen gevoeld. Letterlijk trillend van wanhoop schreeuwde ik het uit om hulp. En God verscheen in mijn keuken. Hij bracht genezing en hoop en sindsdien ben ik nooit meer dezelfde geweest'

Voor de rest lees je het hele boek maar :wink:

Omega schreef:Als de Heilige Geest niet aanwezig zou zijn, zouden al die jongeren heel erg teleurgesteld zijn met 'slechts' een optreden van een gospelartiest. Dan zouden ze waarschijnlijk heel ander soort artiesten verlangen. En dan zouden ze die artiesten 'aanbidden' omdat die artiesten niet wijzen op God.

Als jongeren feest en plezier hebben rond een gospelartiest, wil dat nog niet zeggen dat dit veroorzaakt wordt door de Heilige Geest. Hoe is dat dan wel te constateren? Wel heel eenvoudig. Dan is er eerbied en ontzag voor Gods grootheid en macht en klapt men beleefd voor de artiest. Maar geen oorverdovend gejuich voor deze persoon, grenzeloze bewondering of hantekeningenjacht door groupies. Ik ben er van overtuigd dat mijn voorspellingen zaterdag zullen uitkomen. Zo is het tot nog toe ieder jaar geweest. Maar goed, na zaterdag praten we verder.

Omega schreef:Niet uit lust tot plagen, maar uit oprechte bezorgdheid over de ontwikkelingen aldaar. Het verschil tussen Pinkpop en de EO-jongerendag wordt m.i. ieder jaar kleiner. Om dat alles goed te praten wordt er door de organisatoren een christelijk sausje overheen gegoten, zodat jongeren thuis t.o.v. hun ouders een argument hebben om af te zakken naar Arnhem. De stap van een EO-jongerendag naar een house- of rockparty is in ieder geval bijzonder klein.

Oprechte bezorgdheid????? Dan zul je het toch echt anders moeten brengen. Komt namelijk niet over, die 'oprechte bezorgdheid'.
Ik weet al precies wat jouw reactie na zaterdag zal zijn. Misschien moet je erover nadenken er met een andere attitude tegen aan te kijken!!!

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 12 jun 2003 15:15

Oprechte bezorgdheid????? Dan zul je het toch echt anders moeten brengen. Komt namelijk niet over, die 'oprechte bezorgdheid'.

Oprechte bezorgdheid zonder kritiek is onmogelijk, anders zou er van bezorgdheid zelfs geen sprake kunnen zijn. Maar inderdaad, je zult mij niet snel tegenkomen in de stroom schapen die kritiekloos alles naar binnen werken wat gospelartiesten hen voorschotelen. Het verbaast me wel erg dat predikanten en voorgangers met argwaan worden benaderd, terwijl we wezenloos achter gospelzangers aanrennen alsof het de rattenvangers van Hamelen zijn.

Ik weet al precies wat jouw reactie na zaterdag zal zijn. Misschien moet je erover nadenken er met een andere attitude tegen aan te kijken!!!

Ik merk dat je je nu al indekt. Ook dat verbaast me. De afgelopen weken kreeg ik steeds te horen van diverse EO-gangers dat "je er moet zijn geweest om te kunnen oordelen". Nu ga ik dat doen en dan opeens hoor ik andere geluiden. Indien jullie gelijk hebben, en het werkelijk allemaal om God en Zijn eer gaat, dan hoef je volgens mij niet bang te zijn voor mijn reactie achteraf.

Antiblob
Mineur
Mineur

.

Berichtdoor Antiblob » 12 jun 2003 15:52

Niet uit lust tot plagen, maar uit oprechte bezorgdheid over de ontwikkelingen aldaar. Het verschil tussen Pinkpop en de EO-jongerendag wordt m.i. ieder jaar kleiner. Om dat alles goed te praten wordt er door de organisatoren een christelijk sausje overheen gegoten, zodat jongeren thuis t.o.v. hun ouders een argument hebben om af te zakken naar Arnhem. De stap van een EO-jongerendag naar een house- of rockparty is in ieder geval bijzonder klein.

Ik ben zelf 3 x naar de jongerendag geweest (98,99,00). Ik ben het er niet mee eens dat de Jongerendag steeds meer op Pinkpop begint te lijken. De muziek van de bands is heftiger geworden, maar deze bands krijgen altijd nog maar 20 a 25 minuten optreden. Daartussen wordt een hoop verteld. Ik denk dat vooral daar de mensen bereikt kunnen worden. Een eerste kennismaking met het christendom.

Tijdens de optredens van de bands zullen de mensen die staan te springen bij zo'n podium niet dichter bij God brengen, denk ik. Ze zullen misschien wel een fijne tijd hebben, waar ze na afloop God zeker voor zullen kunnen danken. Handtekeningen vragen enzo vind ik zelf ook wat ver gaan. Je kunt best een idool hebben vind ik, als maar duidelijk voor je is, dat deze persoon net zo zwak is als jijzelf.

Terug naar “Archief”