Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Met energie worden vaak allerlei vage dingen bedoeld, in die vage dingen geloof ik gewoon botweg niet (ik geloof niet in aura's, stralenkransen, aardstralen of leylijnen). Ik geloof wel dat je door middel van naalden, drukpunten en andere alternatieve geneeswijzen beter kunt worden..
Je wordt beter doordat die naald iets in je spieren stimuleerd, niet doordat een of andere goeroe zijn astrokrachten op jou heeft gebotvierd. (ik zou persoonlijk al niet naar zo'n goeroe gaan, maar naar gewoon een arts die ook acupunker is).
Het werkt niet. Alleen goedgelovige vrouwtjes en mannetjes denken allerlei dingen te voelen, dan draaien ze het stopcontact om en voila het is over. Ook een kastje onder je bed doe wonderen, a somma van 600 euro komt iemand je huis schoon-wichelen.Wichelroede lopen (aardstralen) blijkt anders ook te werken! Net als alternatieve geneeswijzes. Waarom geloof je het een wel en het ander niet?
Bij mijn kennisje werd er geprikt ter hoogte van de nek en op haar rug, daar zitten spieren en zenuwen, door die te prikkelen tot iets anders dan wat ze tot op heden deden (verkrampt achtige rughouding) ontspan je, doordat je ontspannen bent slaap je beter doordat je beter slaapt ben je minder depressief.Nogsteeds vraag ik me dan af wat er wordt gestimuleerd?
die dingen die oplichten in het donker?Waarom moet er dan net geprikt worden in energiebanen.
Sporten gaat niet zo makkelijk met iets in je rug, sommige dingen werken bij de een gewoon beter dan bij de ander, er zit een groot psychologisch aspect in, maar tja ...Acupunctuurbeoefenaars prikken niet in spieren of zenuwen. Ze hebben plattegronden van energiebanen die niet overeenkomen met spieren. Ik kan me niet voorstellen dat ze mikken op energiebanen en per ongeluk net die spier raken die de klachten veroorzaakt... Dan helpt een keer lekker sporten of een reguliere massage m.i. veel beter!
MrSokkie schreef:Raido schreef:Ik geloof niet dat het verkeerd is, maar alleen meditatie is niet genoegMaar btw, ik hoor moderators aankomen die gaan snoeien
We dwalen idd een beetje af, maar als iemand er een nieuw topic voor opent wil ik best wat dingetjes proberen uit te leggen.
PS: misschien wel zo eerlijk maar meteen even te melden dat ik zelf niet christelijk ben, maar dat mag de pret niet drukken, toch? Vraag anders Optimatus maar voor een goede karakter-referentie.
Raido schreef:Richt samen het Refoweb Heidenen Front opCisca schreef:MrSokkie schreef:PS: misschien wel zo eerlijk maar meteen even te melden dat ik zelf niet christelijk ben, maar dat mag de pret niet drukken, toch?
Precies, en je bent niet de enige hoor
Nou ja, heiden, heiden.. Dat wil ik dan ook weer niet zeggen Volgens mij heet dat tegenwoordig Astaru en is dat best een serieuze en groeiende vorm van geloof in West Europa. En, wie weet kan ik de opleidingskosten nog aftrekken van de belasting.
TheKeimpe schreef:Je valt in herhaling mystery!![]()
Is altijd een erg grappige discussie, die over homeopathie... TK gelooft het allemaal wel.
marina87 schreef:IK ben een jaar ziek geweest enmet electro acupunctuur zijn ze er wel achter gekomen welke ziekte ik had, toen heb ik medicijnen gehad en toen werd ik langzaam weer beter!!![]()
![]()
![]()
Ik denk dat iedereen het met je eens is dat je niet je heil moet zoeken in occulte geneeswijzes, alleen vind bijna iedereen grote kunz om dit te betrekking op alles wat nu homeopathie heet.Liever van hun kwaal af en zich inlaten met occulte geneeswijzes, dan genezing zoeken bij God...
Raido schreef:Ik denk dat iedereen het met je eens is dat je niet je heil moet zoeken in occulte geneeswijzes, alleen vind bijna iedereen grote kunz om dit te betrekking op alles wat nu homeopathie heet.Liever van hun kwaal af en zich inlaten met occulte geneeswijzes, dan genezing zoeken bij God...
En dat over die niet-christenen... volgens mij reageerde er hier maar een: MrSokkie
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten