Waarom behoort een christen nee te zeggen tegen homeopathie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 28 sep 2005 14:11

IK ben een jaar ziek geweest enmet electro acupunctuur zijn ze er wel achter gekomen welke ziekte ik had, toen heb ik medicijnen gehad en toen werd ik langzaam weer beter!! :D :D :D :D

Ontmasker!

Berichtdoor Ontmasker! » 28 sep 2005 14:27

Raido schreef:Met energie worden vaak allerlei vage dingen bedoeld, in die vage dingen geloof ik gewoon botweg niet (ik geloof niet in aura's, stralenkransen, aardstralen of leylijnen). Ik geloof wel dat je door middel van naalden, drukpunten en andere alternatieve geneeswijzen beter kunt worden..

Je wordt beter doordat die naald iets in je spieren stimuleerd, niet doordat een of andere goeroe zijn astrokrachten op jou heeft gebotvierd. (ik zou persoonlijk al niet naar zo'n goeroe gaan, maar naar gewoon een arts die ook acupunker is).

Wichelroede lopen (aardstralen) blijkt anders ook te werken! Net als alternatieve geneeswijzes. Waarom geloof je het een wel en het ander niet?

Nogsteeds vraag ik me dan af wat er wordt gestimuleerd?
Waarom moet er dan net geprikt worden in energiebanen. Acupunctuurbeoefenaars prikken niet in spieren of zenuwen. Ze hebben plattegronden van energiebanen die niet overeenkomen met spieren. Ik kan me niet voorstellen dat ze mikken op energiebanen en per ongeluk net die spier raken die de klachten veroorzaakt... Dan helpt een keer lekker sporten of een reguliere massage m.i. veel beter!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 sep 2005 14:56

Wichelroede lopen (aardstralen) blijkt anders ook te werken! Net als alternatieve geneeswijzes. Waarom geloof je het een wel en het ander niet?
Het werkt niet. Alleen goedgelovige vrouwtjes en mannetjes denken allerlei dingen te voelen, dan draaien ze het stopcontact om en voila het is over. Ook een kastje onder je bed doe wonderen, a somma van 600 euro komt iemand je huis schoon-wichelen.

Pyschologisch..

Nogsteeds vraag ik me dan af wat er wordt gestimuleerd?
Bij mijn kennisje werd er geprikt ter hoogte van de nek en op haar rug, daar zitten spieren en zenuwen, door die te prikkelen tot iets anders dan wat ze tot op heden deden (verkrampt achtige rughouding) ontspan je, doordat je ontspannen bent slaap je beter doordat je beter slaapt ben je minder depressief.

Waarom moet er dan net geprikt worden in energiebanen.
die dingen die oplichten in het donker?

Acupunctuurbeoefenaars prikken niet in spieren of zenuwen. Ze hebben plattegronden van energiebanen die niet overeenkomen met spieren. Ik kan me niet voorstellen dat ze mikken op energiebanen en per ongeluk net die spier raken die de klachten veroorzaakt... Dan helpt een keer lekker sporten of een reguliere massage m.i. veel beter!
Sporten gaat niet zo makkelijk met iets in je rug, sommige dingen werken bij de een gewoon beter dan bij de ander, er zit een groot psychologisch aspect in, maar tja ...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 sep 2005 21:53

MrSokkie schreef:
Raido schreef:Ik geloof niet dat het verkeerd is, maar alleen meditatie is niet genoeg ;-) Maar btw, ik hoor moderators aankomen die gaan snoeien

We dwalen idd een beetje af, maar als iemand er een nieuw topic voor opent wil ik best wat dingetjes proberen uit te leggen.

PS: misschien wel zo eerlijk maar meteen even te melden dat ik zelf niet christelijk ben, maar dat mag de pret niet drukken, toch? Vraag anders Optimatus maar voor een goede karakter-referentie. :mrgreen:

Als MrSokkieoloog sta ik voor vragen open.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 28 sep 2005 22:30

MrSokkie schreef:PS: misschien wel zo eerlijk maar meteen even te melden dat ik zelf niet christelijk ben, maar dat mag de pret niet drukken, toch?

Precies, en je bent niet de enige hoor :wink:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 29 sep 2005 12:06

Raido schreef:
Cisca schreef:
MrSokkie schreef:PS: misschien wel zo eerlijk maar meteen even te melden dat ik zelf niet christelijk ben, maar dat mag de pret niet drukken, toch?

Precies, en je bent niet de enige hoor :wink:
Richt samen het Refoweb Heidenen Front op :wink:

Nou ja, heiden, heiden.. Dat wil ik dan ook weer niet zeggen Volgens mij heet dat tegenwoordig Astaru en is dat best een serieuze en groeiende vorm van geloof in West Europa. En, wie weet kan ik de opleidingskosten nog aftrekken van de belasting. :mrgreen:

En front beginnen om de boel hier van binnenuit uit te hollen is natuurlijk altijd een goed idee :wink: :mrgreen:

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 29 sep 2005 12:10

Ik weet niet of jullie het zelf doorhebben, maar het onderwerp homeopathie is niet meer te vinden in jullie laatste postings... On topic dus graag!
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 sep 2005 12:11

Nou ja, heiden, heiden.. Dat wil ik dan ook weer niet zeggen Volgens mij heet dat tegenwoordig Astaru en is dat best een serieuze en groeiende vorm van geloof in West Europa. En, wie weet kan ik de opleidingskosten nog aftrekken van de belasting.

Heiden volgens de Joodse wijze die ook door het Christendom is overgenomen : gewoon alle ongelovigen zijn heidenen. Inderdaad Asatru is het oude odinisme met wat andere dingetjes er in, imho gewoon Neo-Paganisme.. Asatru betekend volgens mij 'De Oude Manier/Weg', ook binnen deze godsdiensten komen dus healing, sjamanisme en Reiki voor, ik zou toch liever dan een andere Heelmeester zoeken.
Laatst gewijzigd door Raido op 29 sep 2005 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 29 sep 2005 12:12

mystery schreef:Ik weet niet of jullie het zelf doorhebben, maar het onderwerp homeopathie is niet meer te vinden in jullie laatste postings... On topic dus graag!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 29 sep 2005 12:17

Je valt in herhaling mystery! :mrgreen:

Is altijd een erg grappige discussie, die over homeopathie... TK gelooft het allemaal wel.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 29 sep 2005 12:28

TheKeimpe schreef:Je valt in herhaling mystery! :mrgreen:

Is altijd een erg grappige discussie, die over homeopathie... TK gelooft het allemaal wel.

das voor extra duidelijkheid :wink:

Wat geloof je allemaal wel?

babousjka

Berichtdoor babousjka » 29 sep 2005 21:07

marina87 schreef:IK ben een jaar ziek geweest enmet electro acupunctuur zijn ze er wel achter gekomen welke ziekte ik had, toen heb ik medicijnen gehad en toen werd ik langzaam weer beter!! :D :D :D :D

marina,zou ik wat meer mogen weten over hoe ze je ziekte ontdekt hebben? het zou misschien een methode zijn voor een goede vriendin van me.groetjes,babousjka :oops:

Ontmasker!

Berichtdoor Ontmasker! » 30 sep 2005 08:06

Ik heb een serieuze vraag (beetje prikkelend bedoeld om de discussie nieuw leven in te blazen):

Ik begrijp niet zo goed waarom juist niet christenen reageren op dit topic en zeggen dat het voor hen niet leeft.
Betekent dat dat de christenen niet de moeite nemen, omdat ze het met de topic-opener eens zijn?
Of betekent dat dat de christenen het er niet over willen hebben, omdat ze bang zijn met dingen geconfronteerd te worden die ze niet leuk vinden. Vanuit het standpunt: Liever van hun kwaal af en zich inlaten met occulte geneeswijzes, dan genezing zoeken bij God...

En nog een vraag: Waarom doen sommige christenen alsof het feit dat ze genezen zijn bewijs is dat het "goed" (niet occult) is? In de bijbel staat toch duidelijk dat de duivel zich voordoet als een engel des lichts.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 sep 2005 08:10

Liever van hun kwaal af en zich inlaten met occulte geneeswijzes, dan genezing zoeken bij God...
Ik denk dat iedereen het met je eens is dat je niet je heil moet zoeken in occulte geneeswijzes, alleen vind bijna iedereen grote kunz om dit te betrekking op alles wat nu homeopathie heet.

En dat over die niet-christenen... volgens mij reageerde er hier maar een: MrSokkie

babousjka

Berichtdoor babousjka » 30 sep 2005 08:38

Raido schreef:
Liever van hun kwaal af en zich inlaten met occulte geneeswijzes, dan genezing zoeken bij God...
Ik denk dat iedereen het met je eens is dat je niet je heil moet zoeken in occulte geneeswijzes, alleen vind bijna iedereen grote kunz om dit te betrekking op alles wat nu homeopathie heet.

En dat over die niet-christenen... volgens mij reageerde er hier maar een: MrSokkie

ik sluit mij graag hierbij aan

Terug naar “Archief”