Hoi sokkie,
hier het nieuwe onderwerp aangemaakt. En het maakt me niet uit of je wel of niet christelijk ben. ieder mens is gelijk!
Moderator: Moderafo's
Over die houding, het is niet een gewone kleermakerszit, maar eentje met de voeten boven op je benen (vaak), waarom doe je dat?Pauline schreef:Raido schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Meditatie
precies wat ik zeg
Pauline schreef:ik denk dat een meditatie op verschillende manieren kan worden uitgelegd.
een bijbelstudie heet soms ook een meditatie.
voor mij staat het voor tot rust komen.
ik vind dat het mag. ik vind ook dat je mag gaan zitten 'o' roepen en in kleermakerszit mag zitten, omdat de houding er bij mij niet toe doet. zolang je dr ontspannen van word. ik zie het als lichaamsoefeningen.
alleen vind ik bij sommige niet de goede gedachtener achter zitten en daar ben ik het dan ook niet mee eens dat er word gedaan, zoals gaan mediteren om je hogere 'ik' te vinden, te doen of je zelf die rust creeert en daarmee alle sonder controle hebt, terwijl het niet jij, maar god is die die rust geeft.
god ben je niet zelf, en dat is soms wel zo bij sommige achtergronden van meditatie. boedhistisch of hindoeistisch.
en daar moet je mee oppassen.
maar het mediteren op zich heb ik geen problemen mee, op het moment dat je dezelfde dingen doet, maar ze wordnen ontspanningsoefeningen genoemd heeft half christelijk nederland er in ene keer minder moeite mee.
xxx
Ken je dat verhaal van Suske en Wiske en die zwevende monnikken?MrSokkie schreef:Poe, gisteren een uur gemediteerd in het meditatiecentrum hier in de buurt. Toen kreeg ik toch even iets te veel last van mijn rug om lekker door te kunnen gaan (normaal is het 2 uur). Balen.
Raido schreef:Ken je dat verhaal van Suske en Wiske en die zwevende monnikken?MrSokkie schreef:Poe, gisteren een uur gemediteerd in het meditatiecentrum hier in de buurt. Toen kreeg ik toch even iets te veel last van mijn rug om lekker door te kunnen gaan (normaal is het 2 uur). Balen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten