Forum Om Sions wil gesloten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cisca

Berichtdoor Cisca » 26 sep 2005 08:15

Dat is ook de weg van de minste weerstand, en je onttrekken aan de verantwoordelijkheden :)

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 26 sep 2005 08:18

Misschien is het handig om deze topic opslot te doen?

Vindt het zelf persoonlijk niet echt prettig zo'n discussie over een ander forum te houden.

Ik snap je argument, maar als er op OSW zelf geen enkele discussie over mag/kan plaatsvinden dan moet het maar elders. Het gaat wat mij betreft over de toon van de discussie. De voorgaande pagina's snel gelezen hebbende vind ik die over het algemeen nog wel acceptabel eerlijk gezegd.

Ik hoop dan ook dat de OSW mods daar in hun toelatingsbeleid rekening mee houden, want een forum waarin men het voor 99% met elkaar eens is, loopt de kans om enkel te discussieren over het ene procent waarover nog blijkbaar discussie mogelijk is.

Inderdaad, om die reden vind ik het OSW-forum nu al een tikje saai. Dat zal er niet beter op worden ben ik bang. Maar als er een groep mensen is die wel onder deze voorwaarden plezier beleeft aan het forum is het natuurlijk best. Ik lees wel alleen af en toe een beetje mee!

liza
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor liza » 26 sep 2005 09:29

Ik voel me wat betreft het geloof meer thuis op OSW dan hier. Ik zal niet zo heel snel posten bij geloofszaken hier, maar wie weet.
Van het concert des levens
krijgt niemand een program.

Bezoek mijn weblog eens!!!!! http://lizaslife.web-log.nl

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 26 sep 2005 09:32

Liza, ik kan je niet beantwoorden op OSW.

refo
Mineur
Mineur

Berichtdoor refo » 26 sep 2005 09:34

Het hele probleem is dat het gekoppeld lijkt aan het blad 'Om Sions Wil'. Daar zit vermoed ik ook een redactie die wel eens wat vragen krijgt. Blijkbaar had die redactie steeds een onbegrensd vertrouwen in admin, maar blijkbaar is dat opgezegd. Ik zag trouwens dat ze met een nieuwe naam bezig zijn.

Inderdaad is OSW 'saai' voor niet osw-ers. Ze bediende een heel eigen doelgroep, maar had eigenlijk geen bestaansrecht op grond van haar eigen regels. Dat zie je nu. Niemand van de vertrouwde kern meldt zich aan (of komt door de procedure). Je ziet via 'wie is er online' wel wie er allemaal aan het hek zitten te rammelen....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 sep 2005 11:29

liza schreef:Ik voel me wat betreft het geloof meer thuis op OSW dan hier. Ik zal niet zo heel snel posten bij geloofszaken hier, maar wie weet.

dat is een kwestie van wennen. je bent nog maar net lid hier op refoweb.
Je bent gewend aan OSW. Ik had het overigens andersom. Moest ook enorm wennen aan osw (niet dat ik me daar helemaal thuis bij voel).

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 26 sep 2005 11:44

Ik heb wel begrip voor het OSW-beleid. In sommige discussies lopen meningen vaak zover uiteen, dat er never een uitkomst bereikt wordt. Dat is op zich niet erg - een gedachtewisseling tussen andersdenkenden kan ook heel interessant zijn - maar het doet de identiteit van het forum verbleken.

Overigens ben ik door de selectie. Yes :mrgreen: .

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 26 sep 2005 11:49

Ook ik dee wel mee met het OSW-forum, niet onder 'waarnemer' maar met een andere naam. Ik vond het OSW forum meer diepgang hebben dan het Refoweb. Maar wat gemaild hebbende met wat andere SOWforumleden begrijp ik wel dat er niet zoveel animo bestaat om zich opnieuw aan te melden.
Misschien is dat goed, gelijkgezinden met elkaar spreken. Maar het zal wel saai worden ben ik bang voor.

liza
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor liza » 26 sep 2005 11:50

Cicero schreef:Ik heb wel begrip voor het OSW-beleid. In sommige discussies lopen meningen vaak zover uiteen, dat er never een uitkomst bereikt wordt. Dat is op zich niet erg - een gedachtewisseling tussen andersdenkenden kan ook heel interessant zijn - maar het doet de identiteit van het forum verbleken.

Overigens ben ik door de selectie. Yes :mrgreen: .

Wie ben je dan op OSW??
Dan moet ik je kennen...........
Inderdaad lopen de meningen erg uiteen, maar respect voor elkaar is ook belangrijk.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 26 sep 2005 12:00

liza schreef:Je denkt toch niet dat het straks in de hemel het er zo aan toe gaat?

Hoi Liza,

stel dat de bijbel waar is: dan geloof ik dat het een enorm feest zal zijn in de hemel... En wat dat betreft hebben 'die pinksterachtigenen' het wellicht toch wat beter begrepen..

Haha, OSW, daar ben ik ooit nog eens vanaf gekickt! :mrgreen:

eppie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor eppie » 26 sep 2005 12:08

kurtyo schreef:

Wees daar maar trots op! Overigens ik als 'doorgewinterde' RTP'er, OSW'er en Refowebber [iets minder doorgewinterd bij de laatste] voel me nog steeds niet echt thuis op de laatste. Hier wordt op allerlei fora [het zijn er ook zo onoverzichtelijk veel] van alles door elkaar gekraaid, met name bij de geloofstopic's zit ik met m'n oren te flappperen [en die zijn groot hoor!] Dan denk ik REFOweb? Hoe zijn soms de moderatorregels hier.
Met vriendelijke groet, Eppie.

[Pred.5:1]

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 26 sep 2005 12:11

eppie schreef:
kurtyo schreef:

Wees daar maar trots op! Overigens ik als 'doorgewinterde' RTP'er, OSW'er en Refowebber [iets minder doorgewinterd bij de laatste] voel me nog steeds niet echt thuis op de laatste. Hier wordt op allerlei fora [het zijn er ook zo onoverzichtelijk veel] van alles door elkaar gekraaid, met name bij de geloofstopic's zit ik met m'n oren te flappperen [en die zijn groot hoor!] Dan denk ik REFOweb? Hoe zijn soms de moderatorregels hier.

Daar is sinds je vorige bezoek iets aan veranderd: zie hier.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 26 sep 2005 12:15

eppie schreef:
kurtyo schreef:

Ten eerste is er het een en ander veranderd waardoor je dissidenten (zoals mijn persoon) niet meer bij gelooftopics 'blasfemisch' bezig zult zien... En ik ben er niet trots op, ik vond het zelfs erg triest maar achteraf vooral ook lachwekkend... De reden: ik discussieerde over muziek, en mijn mening zal niet reformatorisch genoeg geweest zijn vrees ik.. :)

liza
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor liza » 26 sep 2005 12:52

kurtyo schreef:
eppie schreef:
kurtyo schreef:

Ten eerste is er het een en ander veranderd waardoor je dissidenten (zoals mijn persoon) niet meer bij gelooftopics 'blasfemisch' bezig zult zien... En ik ben er niet trots op, ik vond het zelfs erg triest maar achteraf vooral ook lachwekkend... De reden: ik discussieerde over muziek, en mijn mening zal niet reformatorisch genoeg geweest zijn vrees ik.. :)

Jou avatar zou er al niet doorkomen, maar eerlijk gezegd weet ik ook niet wat het voor moet stellen.

refo
Mineur
Mineur

Berichtdoor refo » 26 sep 2005 12:54

Als je klikt op 'vandaag gepost' bij OSW, zie je dat het nergens meer over gaat. Althans, vergeleken met voorheen.

Terug naar “Archief”