Door m'n werkzaamheden op Refoweb had ik al afscheid genomen van het OSW forum en hoef ik me dus nu niet meer door de toegangscommissie te worstelen.
Afgezien daarvan, denk ik dat het OSW forum de touwtjes nu dermate strak aan gaat halen, dat het forum beperkt wordt tot een select clubje mensen uit de rechterflank van de gereformeerde gezindte. Daar is het OSW forum ook oorspronkelijk voor opgezet en in dat licht bezien is het wel begrijpelijk dat men deze stappen neemt.
Maar zelf vind ik het wel een beetje jammer dat het zo gaat. Ijzer kun je het beste slijpen met ijzer vind ik zelf: diepgaande gesprekken over wat de Bijbel ons te zeggen heeft, zou het doel van een christelijk forum moeten zijn. Dat daarbij soms tegengeluiden klinken (mits dit met mate gebeurt en de discussie daardoor niet overschreeuwd raakt), is daarbij niet altijd zo erg: het helpt om scherp de kernzaken te formuleren. Ik hoop dan ook dat de OSW mods daar in hun toelatingsbeleid rekening mee houden, want een forum waarin men het voor 99% met elkaar eens is, loopt de kans om enkel te discussieren over het ene procent waarover nog blijkbaar discussie mogelijk is. En dan is er de kans dat men het vergeet om over de rijkdom van die 99% te hebben. Ik zeg niet dat het zo zal gaan, maar dat is wel een reeel gevaar dat ik zie.
Maar ik zit nu het verschil in visie tussen Refoweb en OSW op te schrijven, zie ik.

Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)