Forum Om Sions wil gesloten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 24 sep 2005 18:43

maar dat is jouw persoonlijke opvatting toch?
ik ga soms met evangelische vrienden naar praise avond enz. of naar een kerkdienst. wel anders dan ik gewend ben, maar je voelt toch meer verbondenheid met elkaar. in mijn gemeente heb ik meer een individu gevoel geen samenhorigheidsgevoel.. (ligt vast aan mij maar goed :mrgreen: )

we gaan offtopic

liza
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor liza » 24 sep 2005 18:48

Ik word er heel angstig van......

Ja OSW is weer open gelukkig!!! Maar ik kan wel begrijpen dat het niet meevalt voor de mods.
Van het concert des levens
krijgt niemand een program.

Bezoek mijn weblog eens!!!!! http://lizaslife.web-log.nl

Cisca

Berichtdoor Cisca » 24 sep 2005 18:56

In feite gaat het er toch om, of je geloofd of niet, de uiterlijke vorm is toch eigenlijk helemaal niet belangrijk?

liza
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor liza » 24 sep 2005 19:01

Nou dat ben ik niet met je eens, want de uitleving is ook heel belangrijk. Je denkt toch niet dat het straks in de hemel het er zo aan toe gaat?

Geloof is belangrijk. Ik wil er best een keer met je over doorpraten, maar moet nu weg.
Van het concert des levens

krijgt niemand een program.

Bezoek mijn weblog eens!!!!! http://lizaslife.web-log.nl

Cisca

Berichtdoor Cisca » 24 sep 2005 19:04

Oh, oké, ik geloof helemaal niet, misschien handig, dat je dat vast weet :wink:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 24 sep 2005 19:11

liza schreef:Nou dat ben ik niet met je eens, want de uitleving is ook heel belangrijk. Je denkt toch niet dat het straks in de hemel het er zo aan toe gaat?

Tja hoe het in de hemel zal zijn laten we maar aan God over. De 1 houdt wel van praise avonden en aanverwante dingen en de ander niet. Daarom wil nog niet zeggen dat het verkeerd is.... volgens mij kijkt God naar je hart of dat naar Hem uitgaat. lekker boeiend of je dan van de ger gem bent of van een evo gemeente...

Geloof is belangrijk.

Inderdaad zonder persoonlijke relatie met de Heere Jezus kun je nog zoveel praten over.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 24 sep 2005 21:21

Door m'n werkzaamheden op Refoweb had ik al afscheid genomen van het OSW forum en hoef ik me dus nu niet meer door de toegangscommissie te worstelen. ;)

Afgezien daarvan, denk ik dat het OSW forum de touwtjes nu dermate strak aan gaat halen, dat het forum beperkt wordt tot een select clubje mensen uit de rechterflank van de gereformeerde gezindte. Daar is het OSW forum ook oorspronkelijk voor opgezet en in dat licht bezien is het wel begrijpelijk dat men deze stappen neemt.
Maar zelf vind ik het wel een beetje jammer dat het zo gaat. Ijzer kun je het beste slijpen met ijzer vind ik zelf: diepgaande gesprekken over wat de Bijbel ons te zeggen heeft, zou het doel van een christelijk forum moeten zijn. Dat daarbij soms tegengeluiden klinken (mits dit met mate gebeurt en de discussie daardoor niet overschreeuwd raakt), is daarbij niet altijd zo erg: het helpt om scherp de kernzaken te formuleren. Ik hoop dan ook dat de OSW mods daar in hun toelatingsbeleid rekening mee houden, want een forum waarin men het voor 99% met elkaar eens is, loopt de kans om enkel te discussieren over het ene procent waarover nog blijkbaar discussie mogelijk is. En dan is er de kans dat men het vergeet om over de rijkdom van die 99% te hebben. Ik zeg niet dat het zo zal gaan, maar dat is wel een reeel gevaar dat ik zie.

Maar ik zit nu het verschil in visie tussen Refoweb en OSW op te schrijven, zie ik. :wink:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 sep 2005 21:55

liza schreef:Handen omhoog bedoel je? Nou een beetje Pinksterbewegingachtig en daar staan ze niet achter op osw. Ik ook niet trouwens.

en toch is het bijbels ;) maar in geen enkele gemeente verplicht, uiteraard.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 24 sep 2005 21:57

Lalage schreef:
liza schreef:Handen omhoog bedoel je? Nou een beetje Pinksterbewegingachtig en daar staan ze niet achter op osw. Ik ook niet trouwens.

en toch is het bijbels ;) maar in geen enkele gemeente verplicht, uiteraard.

Mochten er mensen zijn die over specifiek dit onderwerp willen doorpraten dan stel ik voor daarover even een nieuw topic te maken in Religie Algemeen. Dan kunnen we dit topic een beetje afbakenen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 sep 2005 22:06

Misschien is het handig om deze topic opslot te doen?

Vindt het zelf persoonlijk niet echt prettig zo'n discussie over een ander forum te houden.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 24 sep 2005 22:38

mensen zeg nu alleen dingen die je ook recht in het gezicht van de OSWadmin zou zeggen. Zij moeten zo af en toe ook moeilijke beslissingen nemen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 sep 2005 23:00

Cisca schreef:In feite gaat het er toch om, of je geloofd of niet, de uiterlijke vorm is toch eigenlijk helemaal niet belangrijk?

Het mag er ook best een beetje verzorgd uitzien, vind ik.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 24 sep 2005 23:04

Dat bedoel ik ook niet, dat weet je wel, maar is het nu zo erg, om actief te reageren, is het echt alleen maar goed, als je dociel zit te luisteren.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 26 sep 2005 07:34

Humm... Door sommige wordt opgemerkt dat OSW er een beetje pinksterachtig uit ging zien. Was dat enkel om dat topic "elkaar zegenen"? Was trouwens afgelopen zondag in de kerk waar men alleen langzaam en niet-ritmisch zingt. Raadt eens welke dominee er een toespraak mocht houden om de mensen te groeten uit broedergemeente X? Juist, een pinkstergemeentedominee. Alle oecumene kan. Als het maar niet bij je broers of zusters is, maar bij je verre naaste. Blegh.

OSW moet:
A. Accepteren dat er mensen zijn die dingen zeggen die buiten de uiterst smalle bandbreedte valt van de beoogte achterban.
B. Het forum sluiten.

Keuze tussen A of B. Er is naar mijn mening geen C.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 26 sep 2005 08:14

[SECRET]
Laatst gewijzigd door Kaw op 26 sep 2005 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”