THEMADIENST
HOMOFILIE
Kerk: cgk ermelo
Tijd: 9.30 uur
voorganger: ds. d. dunsbergen
voor meer gegevens over de kerk en het adres
www.cgk-ermelo.
Moderator: Moderafo's
Shito schreef::)
Op het moment dat je de Bijbel slechts als globale richtingaanwijzer wilt zien is er weinig over van die onfeilbaarheid van de Bijbel geloof ik...
(mooi initiatief trouwens zo'n dienst, ben benieuwd wat de inhoud van de preek wordt... een koude, een warme of een lauwe douche?)
André schreef:Flauwe opmerking vind ik Cisca, deze mensen mogen wel op internet waar jij op doelt, maar ze besteden de Zondag anders, om wat voor een persoonlijke reden ook.Cisca schreef:Ook nog op maandag Moppie, want niet iedereen mag op zondag op internet
aardmannetje schreef:waarom stelde hij deze vraag?
Shito schreef:In hoeverre kun je onafhankelijk zijn als je je afhankelijk van YHWH wil verklaren?
Shito schreef:Het is mogelijk, maar ik denk dat juist een relatie de verleiding groter zou maken.
Paulus' advies over single blijven lijkt me nog altijd de meest wijze oplossing, al is het een zware
sela schreef:en dan nog zullen er gedachten zijn. of gevoelens. onuitgesproken. en even zwaarwegend als een hele relatie..
scape schreef: En als dit nu wel een homo relatie is dan gaat het er om hoe God spreekt, mij leidt, tot ons spreekt, ons leidt. Dan heeft het niets met verleiding of lust te maken. We zijn samen en als persoon afhankelijk van God.
Shito schreef::)
Op het moment dat je de Bijbel slechts als globale richtingaanwijzer wilt zien is er weinig over van die onfeilbaarheid van de Bijbel geloof ik...
Zareb schreef:Dat advies geldt letterlijk genomen voor hetero’s en homo’s.
Het is echter maar de vraag of je dat advies vandaag de dag nog zomaar kan toepassen. Vergeet niet datPaulus dit schreef in de tijd dat er enorme christenvervolgingen waren. En dan kun je maar beter alleen zijn zonder de zorg voor en om een partner en of kinderen. Aan de andere kant geeft Paulus ook het advies datals je die gave van onthouding niet ontvangen hebt je beter een relatie kunt aangaan.
Misschien heb je gelijk, maar blijft er wel wat van de Bijbel over als je willekeurig allerlei verbods en gebodsbepalingen willekeurig weglaat of nog wel toepast? Of als je een eigen vooringenomen standpunt koste wat het kost aan de hand van de Bijbel wil rechtvaardigen? Dan blijft er van die onfeilbaarheid ook maar weinig over.
Shito schreef:Homofilie is daar een voorbeeld van, zoals eigenlijk alle seksuele wetten uit de Bijbel: de wereld praat ons aan dat het normaal is, dat het hoort, dat als er een god is, hij zelf die gevoelens in onze harten geeft.
Iets dat sowieso gebeurde "en de liefde komt later wel". Ik zou het geen verbetering noemen tbh, maar het schijnt wel te werken in veel gevallen.
Tja gelukkig heb ik dan kennelijk een andere Bijbel.Helaas als ik lees in de Bijbel zie ik het in feite op hetzelfde niveau staan als seksualiteit met dieren...
Shito schreef:[...]
Ik denk, en heb eerder (hier of elders) ook uitgesproken, dat de vervolging van christenen vandaag de dag juist erger is dan ooit tevoren. Geen fysieke onderdrukking, maar een psychologische. Homofilie is daar een voorbeeld van, zoals eigenlijk alle seksuele wetten uit de Bijbel: de wereld praat ons aan dat het normaal is, dat het hoort, dat als er een god is, hij zelf die gevoelens in onze harten geeft.
Dat je zegt dat het zowel voor homo's als hetero's geldt, absoluut! En er zijn veel hetero's die om wat voor reden dan ook dat advies voor kortere of lange tijd opvolgen. Ik heb eerder in de discussie al voorbeelden gegeven.
En dat je beter een relatie kunt aangaan, inderdaad. In Paulus' tijd betekende dat, al was je homo, dat je als man met een vrouw trouwde. Iets dat sowieso gebeurde "en de liefde komt later wel". Ik zou het geen verbetering noemen tbh, maar het schijnt wel te werken in veel gevallen.Misschien heb je gelijk, maar blijft er wel wat van de Bijbel over als je willekeurig allerlei verbods en gebodsbepalingen willekeurig weglaat of nog wel toepast? Of als je een eigen vooringenomen standpunt koste wat het kost aan de hand van de Bijbel wil rechtvaardigen? Dan blijft er van die onfeilbaarheid ook maar weinig over.
Ik heb al gezegd dat ik die hypocrise in "de kerk" net zo hard veroordeel, maar daar gaat dit topic niet over dus ga ik er geen complete posts aan wijdenmaar ik denk dat heel wat trouwe kerkgangers zich al blauw hebben geergerd aan die posts die ik er wel aan gewijd heb.
Het idee dat ik mijn eigen mening verdedig met de bijbel is niet juist. Persoonlijk zou ik homofilie alle steun geven ook op het gebied van seksualiteit. Helaas als ik lees in de Bijbel zie ik het in feite op hetzelfde niveau staan als seksualiteit met dieren...
Shito schreef:Helaas als ik lees in de Bijbel zie ik het in feite op hetzelfde niveau staan als seksualiteit met dieren...
Ik denk, en heb eerder (hier of elders) ook uitgesproken, dat de vervolging van christenen vandaag de dag juist erger is dan ooit tevoren. Geen fysieke onderdrukking, maar een psychologische. Homofilie is daar een voorbeeld van, zoals eigenlijk alle seksuele wetten uit de Bijbel: de wereld praat ons aan dat het normaal is, dat het hoort, dat als er een god is, hij zelf die gevoelens in onze harten geeft
Het idee dat ik mijn eigen mening verdedig met de bijbel is niet juist. Persoonlijk zou ik homofilie alle steun geven ook op het gebied van seksualiteit. Helaas als ik lees in de Bijbel zie ik het in feite op hetzelfde niveau staan als seksualiteit met dieren...
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 68 gasten