maar zou het dan beter worden? Ik bedoel zou je je daar prettiger bij voelen? Als je ziet hoe zijn ook tegen bepaalde zonden en afdwalingen tekeer gingen, dan moet je niet al te hard roepen. Het kan zijn dat die oudvaders dan ons ook wel eens in ons hempie zouden kunnen zetten...
Ik snap niet waar je op doelt. Sorry... Leg eens uit...
Maar als Paulus zich beroept op scheppingsorde en engelen, aangaande de vrouwenkwestie?
Wederom snap ik niet helemaal waar je op doelt...
Wat betreft de ambten is de huidige invulling van de ambten in beginsel aanwezig in de Bijbel, maar steunt vooral op de praktijk van de vroeg-christelijke kerk, die gesticht was door de apostelen.
Ik ben niet voor vrouwelijke predikanten (bijvoorbeeld). Maar in de Bijbel zijn er wel vrouwelijke diakenen... Waarom nu niet? Verder snap ik weer niet helemaal wat je nu wil zeggen...
maar dat wi lniet zeggen dat bepaalde grondwaarden verander zijn, als daar zijn: scheppingsorde, verhouding tot de niet-christenen, rechtvaardigmaking, doop en avondmaal etc.etc.
Dit heeft weinig te maken met de oudvaderen...
dat is inderdaad beschamend genoeg, maar wat wil je er eigenlijk mee zeggen?
Het kwam bij mij zo over als: 'wij als christenen doen dat niet, wij kijken niet naar andere vrouwen en wij zijn goed... ' vandaar deze reply.
en je bewondert alleen het (meer intieme) vrouwelijk schoon van je eigen vrouw.
Dus als je geen eigen vrouw hebt, mag je ongeremd lopen g..... op alle vrouwen?
Dat van een andere vrouw, waar je niet van houdt, heb je geen 'recht' op.
God heeft mensen mooi en goed geschapen waarom zouden we dan niet naar elkaar mogen kijken (enigszins bewonderend)... Dat is iets heel anders dan opgewonden worden van andere mensen (of dat nu mannen of vrouwen zijn). Raar voorbeeld: ik ben man, en hetero en heb een vriendin. Mijn vriendin zegt wel eens: 'wat een mooie man', ik wel eens:'wauw wat een mooie vrouw', zij: 'ja mooie vrouw', ik: 'dat is ook een mooie man'. waarom niet?
Wat natuurlijk onverlet laat dat je waardering kunt hebben voor het uiterlijk van een mooie vrouw die normaal gekleed is.
Als ik in een film of waar dan ook, een vrouw in bikini zie of een mooi gebouwde man, dan kan ik ook 'genieten'. In die zin dat ik denk: 'wat een mooie man/vrouw, die ziet er echt wel mooi uit'.