nieuw religie-forum beleid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 sep 2005 16:42

Ik heb zo'n beetje een nieuwe mening ontwikkeld: Ik geloof dat de originele bijbel het woord van God is, dus het Hebreeuws en het Grieks. Maar het is af en toe belabberd vertaald :-S

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 19 sep 2005 18:39

dat zie ik aan je onderschrift :P

Carl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Carl » 19 sep 2005 20:00

Lalage schreef:Ik heb zo'n beetje een nieuwe mening ontwikkeld: Ik geloof dat de originele bijbel het woord van God is, dus het Hebreeuws en het Grieks. Maar het is af en toe belabberd vertaald :-S

houdt dat in dat jij nu ook hebreeuws en grieks gaat leren?
1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 sep 2005 20:35

Carl schreef:
Lalage schreef:Ik heb zo'n beetje een nieuwe mening ontwikkeld: Ik geloof dat de originele bijbel het woord van God is, dus het Hebreeuws en het Grieks. Maar het is af en toe belabberd vertaald :-S

houdt dat in dat jij nu ook hebreeuws en grieks gaat leren?

misschien ooit ;)
Het is denk ik in ieder geval nuttig om verschillende vertalingen te vergelijken. Verder moet je de bijbel in z'n geheel zien, niet een vers eruit pikken, maar het in z'n context zien. Maar dat wisten we natuurlijk al ;)

Tha Knee L
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Tha Knee L » 19 sep 2005 23:56

maar als je grieks en hebreeuws gaat leren, welk dialect dan?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 20 sep 2005 07:22

Volgens mij zegt Cees Dekker het zo 'De Bijbel is het geinspireerde, onfeilbare Woord van God, maar onze uitleg is wel feilbaar'
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 20 sep 2005 07:29

volgens mij gaat dit inmiddels heel erg offtopic worden

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 20 sep 2005 08:19

Trouwens... ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maarre is het de bedoeling dat er nu een wildgroei onstaat in Algemeen? omdat een aantal personen niet mag posten in de rest van Religie?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 20 sep 2005 09:18

Raido schreef:Trouwens... ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maarre is het de bedoeling dat er nu een wildgroei onstaat in Algemeen? omdat een aantal personen niet mag posten in de rest van Religie?

Dat is in elk geval niet de bedoeling van de moderators. Maar we hebben in Religie-Algemeen nu eenmaal een aantal posters die relatief veel topics openen. Deze posters hebben daarin ook hun eigen verantwoordelijkheid: volgens mij snijdt een topic-opener zichzelf in de vingers als hij/zij een hele serie topics gaat openen. De discussies in die topics zullen dan niet al te diepgravend zijn, denk ik. Als je topics opent, zul je een afweging moeten maken tussen kwantiteit en kwaliteit.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 05 okt 2005 10:49

Om misverstanden te voorkomen, heet wat voorheen het forum Religie- Algemeen heette nu het Religie - Open forum. Het forum Kerken en Godsdiensten heet vanaf heden Religie- Algemeen. In dit laatste forum kan dus weer alles gepost worden wat niet in de andere fora terecht hoort mits je lid bent van de gebruikersgroep.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 05 okt 2005 10:54

'k Heb gezien, dat er in de Religiefora weer iets verandert is, het forum Algemeen is nu ook opgenomen in het gesloten deel, en er is een Open forum bijgekomen, allemaal leuk en aardig, maar, het lijkt me niet juist, dat topic's, die eerst in Algemeen (open) gestart zijn, nu verplaatst zijn naar het gesloten deel, zo worden er mensen halverwege een discussie uitgegooid.

*ergert zich groen en geel, dat komt maar heel weinig voor* 8)

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 05 okt 2005 11:00

Cisca schreef:'k Heb gezien, dat er in de Religiefora weer iets verandert is, het forum Algemeen is nu ook opgenomen in het gesloten deel, en er is een Open forum bijgekomen, allemaal leuk en aardig, maar, het lijkt me niet juist, dat topic's, die eerst in Algemeen (open) gestart zijn, nu verplaatst zijn naar het gesloten deel, zo worden er mensen halverwege een discussie uitgegooid.

*ergert zich groen en geel, dat komt maar heel weinig voor* 8)

Rustig maar, er is over nagedacht. de beginposts van de voormalig-open-maar-nu-besloten-discussies geven aanleiding te denken dat deze discussies in eerste instantie bedoeld zijn om over te discussieren vanuit de uitgangspunten van het besloten gedeelte. Mocht een topic opener het daar niet mee eens zijn, dan kun je het wel op het bordje van de mods neerleggen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Cisca

Berichtdoor Cisca » 05 okt 2005 11:58

Parsifal, dit lijkt me de omgekeerde wereld, als een topicstarter, die in gesloten fora kan posten, toch een topic opent, in een open forum, ga ik er vanuit, dat het bewust gebeurt.
Kijk ook eens naar de onderwerpen, heel algemeen toch, waar qua leer toch weinig gezeur over kan komen.
Als jullie dan zelf twijfelen, overleg dan eerst met de topicstarter, wat de bedoeling is, dan kan het altijd nog verplaatst worden.
Het komt er eigenlijk op neer, dat degenen die in de gesloten fora kunnen posten, geen topics meer starten in een open forum, dan wordt het toch verplaatst, het open forum heeft alleen nog topic's van Carl, die in feite allemaal op hetzelfde neerkomen, en op den duur geen echte discussie meer oplevert.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 05 okt 2005 12:22

ja ik heb de verandering ook gezien en gezien dat mijn topic verplaatst is en dat wil ik juist niet ik vind het prettig als iedereen de mogelijkheid heeft om te reageren ook degene die niet kunnen/willen instemmen met de regels. die meningen zijn ook waardevol vind ik.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 okt 2005 12:23

Yael schreef:ja ik heb de verandering ook gezien en gezien dat mijn topic verplaatst is en dat wil ik juist niet ik vind het prettig als iedereen de mogelijkheid heeft om te reageren ook degene die niet kunnen/willen instemmen met de regels. die meningen zijn ook waardevol vind ik.
Je bedoeld, ik wil graag dat salty kan reageren op mijn topic ;-)

Terug naar “Archief”