Moderator: Moderafo's
Het oude volkje was er van overtuigd dat elk woord Israel na de komst van Yeshua de Messioch (:p) vervangen kon worden door de uitverkorenen.. 15 jaar geleden is daar van terug gekomen, er staan blijkbaar toch dingen in de Bijbel met betrekking tot het Israel van nusorry dat ik elke keer weer over Israel/vervangingsleer begin, maar dat interesseert me momenteel erg.
parsifal schreef:Lalage, ik heb het idee dat jouw probleem niet over een cultuurprobleem gaan maar eerder om een puur theologisch probleem. De uitspraak werd toen hij opgesteld werd waarschijnlijk net zo bedoeld als jij hem nu opvat.
Uiteraard, er is niks veranderd in de mis. Er staat een mooie onderbouwing bij dacht ik..Maar vind jij dat 't nu nog steeds geldt, dat de RK mis pure afgoderij is?
Raido schreef:Uiteraard, er is niks veranderd in de mis. Er staat een mooie onderbouwing bij dacht ik..Maar vind jij dat 't nu nog steeds geldt, dat de RK mis pure afgoderij is?
Ze vinden dus dat Jezus' offer aan het kruis niet genoeg was en offeren dus elke dag weer het lichaam van Hem tijdens de mis, ze verwachten dus min of meer van dat brood verlossing (hun geloven dat het veranderd in het lichaam van Christus; wij niet) onze visie is dus dat ze het brood 'aanbidden' en dat is afgoderij.
Lalage schreef:Raido schreef:Uiteraard, er is niks veranderd in de mis. Er staat een mooie onderbouwing bij dacht ik..Maar vind jij dat 't nu nog steeds geldt, dat de RK mis pure afgoderij is?
Ze vinden dus dat Jezus' offer aan het kruis niet genoeg was en offeren dus elke dag weer het lichaam van Hem tijdens de mis, ze verwachten dus min of meer van dat brood verlossing (hun geloven dat het veranderd in het lichaam van Christus; wij niet) onze visie is dus dat ze het brood 'aanbidden' en dat is afgoderij.
Hmz, ik luister liever naar hun eigen visie.
Raido schreef:Het oude volkje was er van overtuigd dat elk woord Israel na de komst van Yeshua de Messioch (:p) vervangen kon worden door de uitverkorenen.. 15 jaar geleden is daar van terug gekomen, er staan blijkbaar toch dingen in de Bijbel met betrekking tot het Israel van nusorry dat ik elke keer weer over Israel/vervangingsleer begin, maar dat interesseert me momenteel erg.
De vervangingsleer vind ik niet verkeerd, het is een onderdeel van onze manier van geloven en belijdenis, ik vind deze niet verkeerd (alhoewel ik zelf meer voorstander van de volwassendoop ben).
Raido schreef:Vervangingsleer : Israel <-> Uitverkorenen? of de vervanging van de verbonden? (volwassendoop etc?)de vervangingsleer moet uitgebannen worden heel simpel
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten