Moderator: Moderafo's
Dat bedacht ik me gisteravond ook ja..Arco schreef:Het zal best kloppen, maar ik zal er één uit nemen:
Debora, Richteren 4 en 5, zij was getrouwd en onderdanig aan haar man, maar zij was een profetes en deedt grote dingen. Toch was Barak die het leger aanvoerde en niet Debora.
Arco schreef:Het zal best kloppen, maar ik zal er één uit nemen:
Debora, Richteren 4 en 5, zij was getrouwd en onderdanig aan haar man, maar zij was een profetes en deedt grote dingen. Toch was Barak die het leger aanvoerde en niet Debora.
leclerc schreef:Arco schreef:Het zal best kloppen, maar ik zal er één uit nemen:
Volgens mij is de eerste vrouwelijke legeraanvoerder Jeanne d'Arc
En Barak voerde dat leger Fysiek aan maar deed wat Deborah hem had opgedragen.
11 Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid.
12 Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij.
13 Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva.
14 En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest.
15 Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten