afslanken (gesplitst)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 sep 2005 20:26

essieee schreef:
trijntjejohanna schreef:kben tot nu toe 15 aangekomen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar een pond of 7 is er bijna af toch :wink: ..dan ook nog kilo's water enzo.......komt goed!

kben er inmiddels 17 kwijt... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: en dat in minder dan 2 weken :lol: :lol: :lol: :lol:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 sep 2005 21:23

Super TJ...bevallen soms?????? :mrgreen: :mrgreen:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 12 sep 2005 21:38

ik lijn niet, maar toch ben ik het laatste half jaar ongeveer 10 kilo afgevallen
Aan de ene kant wel lekker omdat ik graag een aantal kilo's kwijt wilden, maar aan de andere kant beangstigd het mij wel, want ik doe er totaal niets voor, erger nog ik snoep juist meer. Daarom vraag ik me af hoe het kan! Maar goed, nu ben ik wel op het gewicht dat ik wilde zijn, en zolang ik niet meer afval vind ik het wel best.
Maar ik zou niet snel gaan lijnen, en als ik het zou doen dan wel onder een goede begeleiding!!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

André

Berichtdoor André » 12 sep 2005 21:57

mw schreef:ik lijn niet, maar toch ben ik het laatste half jaar ongeveer 10 kilo afgevallen
Aan de ene kant wel lekker omdat ik graag een aantal kilo's kwijt wilden, maar aan de andere kant beangstigd het mij wel, want ik doe er totaal niets voor, erger nog ik snoep juist meer. Daarom vraag ik me af hoe het kan! Maar goed, nu ben ik wel op het gewicht dat ik wilde zijn, en zolang ik niet meer afval vind ik het wel best.
Maar ik zou niet snel gaan lijnen, en als ik het zou doen dan wel onder een goede begeleiding!!
Serieuse opmerking: Misschien heb je er wel eens voor gebeden?

verpleeg24
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verpleeg24 » 13 sep 2005 11:15

vraag: Lijnen jullie voor jezelf of voor een ander?

André

Berichtdoor André » 13 sep 2005 11:25

verpleeg24 schreef:vraag: Lijnen jullie voor jezelf of voor een ander?
Want?, als je voor een ander lijnt ben je niet tevreden met jezelf?

verpleeg24
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verpleeg24 » 13 sep 2005 11:40

ik vind als je voor jezelf lijnt is het goed. WAarom zou je het voor een ander doen. denk dat de mens te veel met zn uiterlijk bezig is. Asl je jezelf maar goed voelt dat is belangrijkste hoop dat dat niet aan het aantal kilo s ligt.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 13 sep 2005 14:32

mwah om het maar even psychologisch te zien...als anderen je te dik vinden dan ga je dat zelf ook vinden en lijn je toch voor jezelf omdat je dat beeld weg wilt hebben? of zie ik dat verkeerd.... :)
PaSaP Hoogh!!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 13 sep 2005 15:19

linde schreef:mwah om het maar even psychologisch te zien...als anderen je te dik vinden dan ga je dat zelf ook vinden en lijn je toch voor jezelf omdat je dat beeld weg wilt hebben? of zie ik dat verkeerd.... :)

ja tis maar net hoe je het bekijkt.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 sep 2005 15:50

puur voor mezelf. Als je voor een ander lijnt ben je lijkt me ook lang niet zo gemotiveerd.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 13 sep 2005 20:20

André schreef:
mw schreef:ik lijn niet, maar toch ben ik het laatste half jaar ongeveer 10 kilo afgevallen
Serieuse opmerking: Misschien heb je er wel eens voor gebeden?

neej nooit, want ik heb me leren accepteren zoals ik ben... (met een een paar kilo teveel)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 13 sep 2005 22:17

Persoonlijk denk ik dat je alleen moet lijnen om gezondheidsredenen.
Want, overgewicht of ondergewicht is ongezond.
Het is voor je hart en alles (knieeen, voeten) beter om op gewicht te zijn.
Te mager is ook ongezond, want dan heb je geen weerstand.
Bij mij is het gauw dat ik erop moet letten dat ik eet, want als ik zenuwen heb, dan heb ik een eetprobleem, en dat wil God ook niet.
Je moet gewoon gezond blijven.
En als je een gezond gewicht hebt, dan ben je denk ik gelijk op z'n mooist.
Dus: 2 vliegen in 1 klap.
Maar ik zou nooooit lijnen of dikkker worden omdat andren dat van mij willen, of omdat ik wil meedoen aan een modevorm, want nu is het slank en over 10 jaar kan het wel mollig zijn, das allemaal zo veranderlijk.
Gewoon gezond eten, en letten op wat je eet.
Geen ongezonde junkfood van de snackbar (of, als je het dan zo lekker vindt: soms, met mate dus, maar niet een paar keer per week)
Junkfood krijg je bovendien pukkels van.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 sep 2005 12:44

ik heb heel wisselend gewicht. Vorige week gewogen en ik weeg deze week 5 kg zwaarder dan vorige week. Ik kan niet zien waar het zit, die kilo's dan, en draag ok dezelfde kledeing!!! ra ra hoe kan dat??

Rozan

Berichtdoor Rozan » 14 sep 2005 15:47

Eerste vraag waarop ik wil reageren is: hoe gaat het met de andere lijners...nou, met mij gaat het best goed, alhoewel ik het wel langzaam vind gaan. Er is nu 5,5 kilo af, maar ik kan het goed volhouden.

De andere vraag is: voor wie lijn je, voor jezelf of voor een ander?
Ik heb al lang geleden geleerd dat dit soort grote inspanningen alleen maar lukken als je het doet voor jezelf en alleen omdat je het zélf wilt. Je houdt het namelijk niet vol en wordt er enorm chagrijnig van als je het voor een ander doet.
Alhoewel ik het eerlijk gezegd ook best leuk zou vinden om er weer wat aantrekkelijker uit te zien, is toch mijn voornaamste reden dat ik weer beter kan bewegen, gezond wil blijven en goedkoper kleding kan kopen.

Óp naar de volgende kilo's. Succes iedereen!

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 14 sep 2005 16:20

paprikameisje2 schreef:ik heb heel wisselend gewicht. Vorige week gewogen en ik weeg deze week 5 kg zwaarder dan vorige week. Ik kan niet zien waar het zit, die kilo's dan, en draag ok dezelfde kledeing!!! ra ra hoe kan dat??
Ehm, maandelijkse proleempjes misschien? Rond die tijd schommelt het bij mij ook wel met vijf kilo meer of minder dan m'n normale gewicht. En ik heb ook geen idee waar die kilo's dan zitten.. maar ik heb er verder geen last van hoor.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Terug naar “Archief”