sela schreef:beelden kunnen uitdrukken waar je geen woorden voor hebt. bestaat in dat licht bevindelijke kunst?
Ja, alleen is er een moeilijkheid, mensen die bevindelijk zijn zullen niet vaak praten (lees op welke vorm dan ook uiten) over de bevinding in hun leven omdat het hun diep ongelukkig heeft gemaakt..
Ik kan bevindelijke kunst niet goed voorstellen, het onderschijd zich niet echt duidelijk van gewone kunst (waarin vaak de emotie van de kunstenaar naar buiten komt) of van christelijke kunst (voorstelling van een religeus aspect, zoals bijvoorbeeld de verlossing of het gebed). Bevindelijke kunst zou dan meer uiting moeten geven aan de gevoelens van een in en in zondige mens die te doen heeft met een grote God, die in zijn toorn bitterlijk ontstoken is over de zonden, ik weet niet of dat uit te beelden is.
Er kan dus 'bevindelijke kunst' bestaan in het licht zoals we het nu proberen te stellen, toch heb ik zo niet echt een duidelijk beeld van wat het zou moeten zijn, daarom is het ook leuk om daar eens samen over te denken, wat zijn kenmerken van bevindelijkheid, en hoe is dat te zien/te uiten in kunst (welke vorm dan ook).