Ik ben opgevoedt met het idee "die gereformeerd vrijgemaakten die denken dat zodra je gedoopt wordt, zelfs geboren wordt in een gezin van hun dat je dan helemaal geen persoonlijke bekering nodig hebten dat het allemaal wel automatisch goed komt. Ze leven maar gemakkelijk en hebben Jezus in hun zak" Vanwege dàt beperkte en stereotype idee en vanwege de manier waarop ik destijds in elkaar stak heb ik mijn hele leven uiterst gereserveerd naar mensen van de GKV gekeken...
Gelukkig heeft de Heere mijn leven veranderd en in een tijd waarin ik heeeel erg behoefte had aan geeestelijk voedsel (wat ik in mijn eigen kerk op dat moment niet vond) mocht ik de GKV beter leren kennen via de website
www.internetkerkdienst.nl Je kunt daar de hele week door 5 verschillende preken zien en horen en iedere zondag komen er nieuwe preken bij. Ik begrijp wel wat er vroeger werd gezegd in mijn omgeving. Maar dat zegt misschien meer over mijn omgeving van toen als van eventuele fouten die de GKV zouden maken.
Mensen maken niet vrij. Dogma's maken niet vrij. Kerkgenootschappen maken niet vrij.
De Heere Jezus maakt V R I J !!!!
Waar het in alle gevallen op neer komt, over welke kerk je ook spreekt, is: hèb ik een persoonlijke relatie met de Heere Jezus..?! Wie is Hij voor mij ? Ken ik Hem als mijn persoonlijke Verlosser?
GKV: (ook) nix mis mee !!