Lotte schreef:tIS natuurlijk wel makkelijk als je er niets voor hoeft te doen om in de hemel te komen. Jezus is voor iedereen gestorven, en dat neem je aan, en je komt in de hemel. Je leeft er maar op los, want je zonden zijn toch vergeven dus... Ik denk dat wij wel degelijk er zelf iets voor moeten doen. En als je er zo over denkt ben je bang voor de dood. Want dan zul je in je leven een omkering mee moeten maken, die ik persoonlijk niet meegemaakt heb.
Ik vind dit een erg zwakke redenatie. Erop los leven omdat je weet dat je zonde je vergeven zijn? Dan besef je niet terdege wat het voor offer was om die zonde vergeven te krijgen!
En als je denkt dat jij er nog iets aan kunt toevoegen heb je het mis. Je leeft UIT GENADE. En zelf kun je niets toevoegen aan je zaligheid.
Juist omdat mijn zonde vergeven moesten worden door zo een groot offer ga ik de zonde steeds meer haten!
En als je nog niet dood wilt gaan omdat je nog zo veel zonde doet en je niet voor Zijn rechterstoel durft te verschijnen, klinkt dat mooi, maar het is niet mooi. Want je zult elke dag moeten beseffen dat je zomaar ineens voor Zijn stoel zult kunnen verschijnen. En wat dan? Eigenlijk veracht je het offer van Christus, niet goed genoeg voor mijn zonde zeg je dus.
Er moet nog wel ietsje meer bij.
Juist voor die zonde is Hij gestorven!