ik heb zojuist Nova gezien. Op zich sloot het haarfijn aan bij mijn eigen mening (die overigens gevormd is door de hele scene daar zelf). Als laatste dhr. van der Vlies... hehe hoezo owned
hij heeft het goed gedaan, petje af!
Inderdaad er staat ons erg veel te wachten, dit is het begin!
Noem je het druk maken..het is om te janken....Moord, discriminatie...wat moet dit God een verdriet doen...en jij noemt het druk maken om....
ja, ik haal hier mijn schouders bij op, waar anderen als woorden als "christenvervolging" in de mond nemen. Enig idee waar je het dan over hebt? Er worden in Azie mensen overgoten met vloeibaar metaal, ze worden opgesloten in isoleercellen, mogen niet naar de lucht kijken, moeten het smerigste werk doen, worden gemarteld, benadeeld, uitgestoten, mishandeld, genegeerd, etc etc. In het Midden-Oosten verliezen mensen hun baan omdat ze christen zijn, en het komt op hun CV te staan (hun arbeidsverleden) zodat ze nergens meer fatsoenlijk aan de bak kunnen komen. Hun toekomst wordt onmogelijk gemaakt, ze worden beschuldig van hoogverraad en godslastering. Opgehangen, gekleineerd.
Zo'n subsidie mislopen vind ik dan ook geen reden om over te gaan janken.
YHWH vindt het vast niet leuk wat er zal gaan gebeuren, daar twijfel ik niet aan, maar hij heeft het zelf aangekondigd. Het zijn dingen "die moeten gebeuren". En weet dat alles vergolden zal worden.
Zolang je nog een beetje fatsoenlijk "christen" kan zijn is er geen reden om je zorgen over te maken. Bij het minste of geringste half in paniek raken heeft geen enkele zin. Want het is nog niet eens het begin, nog geen voorteken. Die voortekenen zijn er al duizenden jaren, en de echte vervolgingen zijn er al net zo lang. Check je bijbeltje, en je zult zien dat mensen al in de eerste eeuwen na Christus in twee-en gezaagd werden, op-de-kop gekruisigd, in dierenvellen moesten rondlopen als kluizenaar...
een subsidie moeten missen om een of andere ethische reden, vanwege officiele regels. Niet specifiek anti-christelijk of zo. Een "islamitische SGP" zal dezelfde wind van voren kijken.
Bij christenvervolging kun je tenminste nog enige vorm van trots voelen, omdat je vervolgd wordt omdat je christen bent. Maar een islamiet zal hetzelfde te verduren krijgen, dus je bent niet uniek.
En zo heel erg vind ik het verder ook niet. Het is de zoveelste keer dat zoiets in het nieuws komt. En het meissie van D66 is niet eens zo heel erg fel geweest. Ze was ook terughoudend, zoiets van "ach er zit wel wat in maar om daar nou zoveel aandacht aan te besteden... we hebben wel wat beters te doen".
We hebben het in het westen nog veel te goed als christen, en dat is juist het gevaarlijke.