SGP verliest recht op subsidie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Shrike
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Shrike » 07 sep 2005 18:11

30 euro per lid is errug veel hoor, Willumpie. Al lijkt het niet zo. Voor 12,50 euro per jaar krijg je jongeren al moeilijk lid. Dus als het minstens 30 euri's wordt, is het een stuk moeilijker.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 07 sep 2005 18:12

Ach beetje zielig eigenlijk dat het CWI zo dramt. Zie het als een paar gefrustreerde feministische vrouwen met een erg conservatief gedachtegoed uit de jaren 60 (in feite zijn de progressieven van tegenwoordig conservatief geworden). Alhoewel ik het standpunt van de SGP ook niet deel, ik heb de laatste keer wel gestemd op de SGP omdat andere punten mij wel aanspreken. Van mij mag de SGP zijn statuten wijzigen alleen dat is een interne zaak lijkt me.
En idd als je het niet zint woird dan lid van de tig andere partijen in dit land, als een SGP vrouw die de beginselen van de partij dit onderschreef werd het verhaal iets anders maar dat is niet het geval.
Kijk ik wil ook liever niet dat mijn belastinggeld gaat naar halve communisten uit Oss...maar het zij zo.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 07 sep 2005 18:35

ach, het is natuurlijk wel wat vaag dat de SGP vrouwen "achterstelt" niet mag laten kiezen of niet bij de partij toe wil laten ofzo, ik ken de details niet.

Maar ja, het is hun keuze, en volgens is er echt geen protest vanuit de achterban zelf. ALS er al een SGP-vrouw de politiek in wil, dan zal die vast via de CU binnenkomen. Met nadruk op "als".
Daarnaast is het natuurlijk zo dat dan ook islamitische partijen geen subsidie moeten krijgen, want die laten (ook) geen vrouwen toe (niet stemmen etc). Da's ook discriminatie.

Ergens heeft men wel gelijk. Waarom geen vrouwen toelaten? Tja, bijbelse gronden. So what, er zijn genoeg weerwoorden op te noemen.

Hirshi Ali moet niet zeuren en eens haar werk gaan doen in plaats van zitten mauwen of dingen waar niemand ook maar enige interesse in heeft.

De SGP-achterban kan die miljoen gemakkelijk zelf ophoesten, dus wat dat betreft hoeft het geen straf te zijn :)
what the soul hides, blood tells

Perpetua
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Perpetua » 07 sep 2005 18:41

Het is al lang bekend dat velen over het vrouwenstandpunt struikelen, en zich er aan ergeren. Als het over de SGP gaat, komt dat standpunt dan ook bijna altijd aan de orde. Maar er zijn veel belangrijkere zaken waar de SGP voor staat. Zoals anti-abortus en anti-euthanasie, etc.

Ik zou graag zien dat het vrouwenstandpunt naar de achtergrond verdwijnt, voor mij part verandert.
Het standpunt is het niet waard om zo aangevochten te worden!!!

caprice

Berichtdoor caprice » 07 sep 2005 18:56

Napoleon schreef:ff mijn spaarpot plunderen :D Help de SGP de winter door...

ik weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden, ik weet alleen dat al die mensen die roepen "ik wil niet dat mijn belastinggeld naar de SGP gaat" geen punt hebben. ik wil nl. wel dat mijn belastinggeld daarheen gaat. nou, dan gaat er toch een deel van het belastinggeld heen? ws. krijgt een grotere partij meer subsidie, dus gaan we er voor het gemak maar van uit dat het lidmaatschap een evenredige afspiegeling is van de wens waar het belastinggeld heengaat.

Dus mijn belastingcenten gaan nu naar bijv. de D'66 i.p.v. de SGP ? :frown:

Ik ben tegen zwart werken. Ik blijf bij mijn principes, maar soms zou je bijna in de verleiding komen.

Dit is het begin van de openbare christenvervolging in Nederland.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 07 sep 2005 19:00

caprice schreef:Dus mijn belastingcenten gaan nu naar bijv. de D'66 i.p.v. de SGP ? :frown:

naar D'66 ging (een klein deeltje) al, alleen gaat een ander klein deeltje nu niet meer naar SGP.

Dit is het begin van de openbare christenvervolging in Nederland.

hm, als dit al te maken heeft met christenvervolging, is het zeker niet het begin.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

caprice

Berichtdoor caprice » 07 sep 2005 19:26

Napoleon schreef:hm, als dit al te maken heeft met christenvervolging, is het zeker niet het begin.

Het gaat om het principe. Er worden steeds meer beperkingen opgelegd, en het van God losgeslagen heidendom gaat steeds bruter tekeer om alles wat ook maar aan God en godsdienst herinnert uit te bannen. Alles kan en mag, en we zijn o zo tolerant. Kindermoord, waarbij de kindermoord van Bethlehem niets bij vergeleken is, en waar met het vergoten bloed de Noordzee roodgekleurd kan worden, oude mensen om het leven brengen, samenhokken, mensen van hetzelfde geslacht aan elkaar verbinden door de instelling van het huwelijk, wat de Heere gaf om man en vrouw aan elkaar te verbinden.
'O ja, en er is ook nog ene christelijke partij. Ook nog even wegwerken, en we hebben het rijk alleen.'
Gods heilige wet wordt vertrapt, verbroken en verbrijzeld.

Het zwaard van Gods oordeel zal Nederland treffen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 07 sep 2005 19:38

johannes1 schreef:je hebt het nu over 2 verschillende groepen, mrsokkie. je hebt het over een groepering die andere mensen het licht niet in de ogen gunt en een politieke partij die zegt dat de taak van de vrouw niet in de politiek ligt. dit is een afbraak van democratie, van de vrijheid van meningsuiting. de SGP word iets opgelegd waar ze op tegen is en daarom is het stop zetten van subsidies niet rechtvaardig. het word een ander verhaal als de SGP andere mensen het licht in de ogen niet gunt

Ik begrijp wel dat mijn opmerking verkeerd overkwam; ik wou de SGP ook niet vergelijken met neo-nazis, buiten het feit dat ze allebei discrimineren.

De SGP mag best zeggen dat de taak van de vrouw niet in de politiek ligt, (net zoals neo-nazi's ook hun gedachtengoed mogen uiten met demonstraties op een industrieterrein) maar beiden hoeven niet gesteund te worden door de overheid. De SGP wordt geen strobreed in de weg gelegds om hun mening te uiten, ze hoeven alleen niet op sponsoring te rekenen.

Een ondemocratische partij niet steunen is afbraak van de democratie???

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 07 sep 2005 19:39

caprice schreef:samenhokken

dat gold toch alleen voor kippen?

caprice

Berichtdoor caprice » 07 sep 2005 19:47

MrSokkie schreef:
caprice schreef:samenhokken

dat gold toch alleen voor kippen?

Nee, ook mensen hokken tegenwoordig. Ze noemen het ook wel eens samenwonen, maar die vlag dekt de lading niet.

Kippen zijn ze trouwens aan het ophokken.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 07 sep 2005 19:51

caprice schreef:
Napoleon schreef:hm, als dit al te maken heeft met christenvervolging, is het zeker niet het begin.

Het gaat om het principe. Er worden steeds meer beperkingen opgelegd, en het van God losgeslagen heidendom gaat steeds bruter tekeer om alles wat ook maar aan God en godsdienst herinnert uit te bannen. Alles kan en mag, en we zijn o zo tolerant. Kindermoord, waarbij de kindermoord van Bethlehem niets bij vergeleken is, en waar met het vergoten bloed de Noordzee roodgekleurd kan worden, oude mensen om het leven brengen, samenhokken, mensen van hetzelfde geslacht aan elkaar verbinden door de instelling van het huwelijk, wat de Heere gaf om man en vrouw aan elkaar te verbinden.
'O ja, en er is ook nog ene christelijke partij. Ook nog even wegwerken, en we hebben het rijk alleen.'
Gods heilige wet wordt vertrapt, verbroken en verbrijzeld.

Het zwaard van Gods oordeel zal Nederland treffen.

als je je hier al druk over maakt, staat je nog heel wat te wachten...

trouwens, het gaat hier om subsidies. Die gaat dus NIET naar andere partijen (tenminste dat zou niet mogen en moeten kunnen) maar naar andere doelen.
what the soul hides, blood tells

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 07 sep 2005 19:52

Volgens mij is de SGP een openbare partij en geen gesloten club. Verder is hier een aantal jaar geleden ook al op gewezen door de verenigde naties ivm een of ander manifest / rechten van de vrouw. Nederland heeft er toen niks aan gedaan.

Het komt er dus op neer dat men een internationaal recht overtreedt (net zoals er basisrechten voor de mens zijn, de rechten voor de mens dus ). Dat mag natuurlijk niet. Zoals Caprice het stelt is natuurlijk onzin , Godsdienstvervolging.... ik geloof dat je niet tegengehouden wordt als je naar de kerk gaat of als je lid wordt van de SGP GPV , Christen Unie, CDA etc.

Ik denk dat het recht terecht heeft geoordeeld Mannen en Vrouwen zijn gelijk ! Alleen zullen er altijd mensen zijn die zich laten verblinden door dat ze partijdig zijn (lees lid / voorstander van de SGP )

Het is natuurlijk wel raar dat vrouwen geen rechten hebben en men nog met een antiek idee rond loopt dat de man de nummer 1 is.

WAt vinden jullie van deze uitspraak ? Een vrouw mag alleen koken, strijken , kinderen baren en het huishouden doen en moet de man ten alle tijde gehoorzamen.. Denk maar eens na of je daar achter staat en trek dat dan eens door naar de SGP standpunten t.ov. de vrouw

Shrike
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Shrike » 07 sep 2005 19:58

Wat zijn uberhaupt de voorwaarden voor subsidieering?

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 07 sep 2005 20:23

Even tussendoor; dit vind ik juist discriminatie. Elke partij heeft een eigen mening. Wie niets van de SGP moet hebben wordt er simpelweg geen lid van en kiest die partij ook niet tijdens de verkiezingen. Laat iedereen in hun waarde. Nu is de SGP al gelijke partij meer in vergelijking met de andere partijen...
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 07 sep 2005 20:24

van mij mag het standpunt direct veranderd worden!
Alleen klagende klara's moeten zich met hun lange neus erbuiten houden!

zoals de rechter nu oordeelt zal wel volgens wetten gaan! maar daar hebben klagende vrouwen die niet bij sgp horen geen klap mee te maken moeten ze maar d'66 stemmen!

En de subsidie's ja ik vindt het kinderachtig om dan nu te zeggen dat sgp geen subsidie mag!

En wat is het gevolg! nu standpunt wijzigen dan heb je verloren!
Ga je door lig je er ook uit!

Het effect zal snel zijn dat je niet meer serieus genomen wordt.

Terug naar “Archief”