Ik word er zo heel erg ontzettend verschrikkelijk moe van...

Hebben we eindelijk een topic waar het gaat om de PERSOONLIJKE geloofsbeleving, hebben we eindelijk een goed en leerzaam gesprek, zijn we eindelijk heel erg open tegen elkaar, wordt er telkens bijgehaald hoe ze er in de GG wel niet over denken... En hoe verkeerd dat wel niet is... En hoe die GG'ers er wel niet naast zitten... En hoe die GG... zucht...
Lieve allemaal, laten we hier nu eindelijk eens mee ophouden. De GG is ook maar een van de vele kerkverbanden die Nederland rijk is. Als je het niet eens bent met wat er in mijn kerkverband wordt geleerd, stoor je er dan verder niet aan en ga op zoek naar iets dat beter bij je past. Door in bijna elke discussie de GG er bij te betrekken, wordt het kerkverband dat me lief is keer op keer (bewust of onbewust) in een negatief daglicht gesteld. Waarom toch?
Ik lees nooit dat de Oud GG of de GG in N of de Chr. GG of om het even welk ander kerkverband wordt bekritiseerd. Het is altijd de GG die het te verduren krijgt. Nu wil ik hier niet stimuleren dat we allerlei kerkverbanden moeten gaan afkraken, maar stoppen jullie nu eens met je te beperken tot de GG. Alsof wij het altijd gedaan hebben!
Waarom maken jullie je eigenlijk zo druk over de GG?! Als de GG nu zou claimen de enige ware kerk in Nederland cq. de wereld te zijn, dan zouden jullie het recht hebben de leer te toetsen aan jullie eigen belevingen. Maar dat is niet zo! We zijn Rome niet!!
Lieve mensen, nogmaals, probeer een beetje aardiger te zijn, en niet alle discussies te laten uitdraaien op een welles-nietes spelletje tussen GG'ers en niet-GG'ers.
Laten we a.u.b. bij de kern blijven, elkaar proberen te helpen en opbouwend met elkaar in gesprek te blijven. Laten we als Christenen met elkaar om gaan...