Geen allochtonen in het kabinet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 27 mei 2003 12:49

ja, als je johannes heel snel zegt, dan lijkt het wel wat op joris.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 27 mei 2003 12:50

joris schreef:ja, als je johannes heel snel zegt, dan lijkt het wel wat op joris.

Hahaha, ik neem Johannes terug (sorry kerel) en maak er Joris van ;)

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 mei 2003 13:34

Cybercurse schreef:
Hoe kan je nou zeggen dat is een zeer goede zaak? Dat is het helemaal niet een goede zaak!!! Ik hoop dat er het volgende kabinet wel een allochtoon minister wordt. Maar ja eerlijk is eerlijk hij moet er wel de kwaliteiten voor hebben.

Omdat we hier (ondanks alles) nog steeds in Nederland wonen!

Ik denk niet dat je van de alochtonen in de politiek kan zeggen dat ze zich niet goed gedragen hebben!!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 27 mei 2003 13:43

Ik denk niet dat je van de alochtonen in de politiek kan zeggen dat ze zich niet goed gedragen hebben!!

Idd ja, hoe typisch...

Ik heb zin om er eens flink tegenaan te schoppen ;)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 mei 2003 14:18

Allochtonen hebben net zo veel recht om minister te worden dan autochtonen. Het zijn namelijk Nederlanders. Hoe jammer je het ook vind cybergeval. Als er 1 gekozen word, moet hij er in komen. En nu niet, even geen geschikte zeker? Maar zo ja, dan mag hij/zij er van mij direct in!

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 27 mei 2003 14:20

kurtyo schreef:Allochtonen hebben net zo veel recht om minister te worden dan autochtonen. Het zijn namelijk Nederlanders. Hoe jammer je het ook vind cybergeval. Als er 1 gekozen word, moet hij er in komen. En nu niet, even geen geschikte zeker? Maar zo ja, dan mag hij/zij er van mij direct in!

Een gemaakte Nederlander is nog geen echte Nederlander ;)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 mei 2003 14:36

Jij bent het ook niet waard nederlander te zijn ;)

Hoezo allochtoon?

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 01 jun 2003 20:41

hijwel schreef:
Cor schreef:Waarom moeten er nu weer allechtonen in het kabinet?
Eerst de vrouwen en nu de allechtonnen, zucht :? :x

De intergratie is toch al mislukt, waarom zou je, je daar nu nog voor inspannen :?:

Fout!!! heel graag zelfs allochtonen en vrouwen in de politiek maar ze moeten we de juiste talenten hebben!

ff tussen haakjes
( Waarom denk jij dat de intergrtie minslukt is?)
ik ken allochtonen die heel goed werk verrichten in nederland!

Ik ken ook allechtonen die goed werk doen in Nederland, maar het zijn er dom weg maar een paar.

Ken meer allechtonen die voledig mislukt zijn hoe slim ze ook waren, ze hadden het zelf in de hand.
En ik kom elke dag langs allechtonen wijken en daar zie je dat de intergratie mislukt is.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 01 jun 2003 23:19

Ja maar Cor, je kunt niet alleen de allochtonen daar de schuld van geven. Integratie moet van twee kanten komen. Ook van Nederlandse zijde dus!!!

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 02 jun 2003 08:51

kurtyo schreef:Ja maar Cor, je kunt niet alleen de allochtonen daar de schuld van geven. Integratie moet van twee kanten komen. Ook van Nederlandse zijde dus!!!

hm... voorbeeld, weekje geleden. klein marrokaantje (jaar of 10) rijdt tegen een vrouw aan die stilstaat met haar fiets. ventje gaat helemaal over de rooie en bedreigt haar met de dood en elke enge ziekte die je maar kunt verzinnen. in dat geval denk ik dat het weinig met integratie te maken heeft, dat hoef je in marokko ook niet te flikken, maar is er een heel ander probleem. we zouden eens wat minder aan integratie moeten doen, en een stuk harder opstellen, misschien werkt dat. de huidige manier heeft helaas al aangetoond niet te werken.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 02 jun 2003 14:51

Napoleon schreef:
kurtyo schreef:Ja maar Cor, je kunt niet alleen de allochtonen daar de schuld van geven. Integratie moet van twee kanten komen. Ook van Nederlandse zijde dus!!!

hm... voorbeeld, weekje geleden. klein marrokaantje (jaar of 10) rijdt tegen een vrouw aan die stilstaat met haar fiets. ventje gaat helemaal over de rooie en bedreigt haar met de dood en elke enge ziekte die je maar kunt verzinnen. in dat geval denk ik dat het weinig met integratie te maken heeft, dat hoef je in marokko ook niet te flikken, maar is er een heel ander probleem. we zouden eens wat minder aan integratie moeten doen, en een stuk harder opstellen, misschien werkt dat. de huidige manier heeft helaas al aangetoond niet te werken.

Die mensen moet je hier thuis laten voelen... deel uit laten maken van de samenleving.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 02 jun 2003 16:26

hijwel schreef:
Napoleon schreef:

Die mensen moet je hier thuis laten voelen... deel uit laten maken van de samenleving.

ja, inderdaad. laat ze maar deel uitmaken van een samenleving vissen in de noordzee...
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Arthur
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Arthur » 02 jun 2003 17:43

Allochtonen zich wel goed gedragen?

Denk aan die vrouw van Groen links (naam vergeten), die vorig jaar haar zwanenzang kwam zingen in het parlement, maar achteraf de boel enorm bed....rd blijkt te hebben.

Denk aan het fenomeen Bijlhout. Enkele uren na haar beediging bleek ze gewoon ooit niet te hebben gedeugd!

Denk aan de politici in spe van de AEL en hun uitingen. daar ga je toch spontaan wakker van liggen als weldenkend mensen (overigens acht ik ze kansloos maar dat terzijde)

Allochtonen in het Den Haag zijn over het algemeen vertegenwoordigers van een kleine intellectuele bovenlaag die er zo verstandig aan gedaan hebben de Nederlandse cultuur als de hunne te aanvaarden. wat dat betreft zijn het lichtende voorbeelden.
Maar ook daar gaat het nog wel eens mis.
Geen ontwikkeling zonder conflict!

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 02 jun 2003 19:09

Ook mijn mening is dat we als samenleving te soft zijn geweest, we moeten ze nu keihard aanpakken, als we het nu niet doen gaat het echt fout, en goed ook.

Wie niet luisteren wil moet het maar voelen.

En de intergratie van twee kanten laten komen kurtyo, ik denk dat we als nederlanders, ons best nu wel gedaan hebben met tollerant zijn en naar de zielige verhalen van ze te luisteren.

JWW
Verkenner
Verkenner

Re: Geen allochtonen in het kabinet

Berichtdoor JWW » 03 jun 2003 11:48

DGRA schreef:Er komen in het nieuwe kabinet geen allochtone bewindslieden. Een gemiste kans voor de integratie van allochtonen in onze samenleving? Is het niet nodig? Wat is jullie mening hierover??? :?: :?: :?:

Als je allochtonen toelaat in het kabinet, komen er ook andere godsdiensten in het kabinet!
dit is niet bevorderlijk voor het christendom!

Terug naar “Archief”