Je (expres) verdrietig voelen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 aug 2005 15:23

Dat lijkt me wel heel moeilijk Raido Wink
Nee hoor, je hoeft toch niet helemaal te vertellen wat jij daar bespreekt, ik vind het genoeg om te zeggen dat ik daar wat bespreek.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Cisca

Berichtdoor Cisca » 25 aug 2005 15:32

Ouders zullen waarschijnlijk toch wel vragen welke problemen je hebt, lijkt mij tenminste :)

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 25 aug 2005 21:32

haha ik denk idd dat mijn ouders er ook meer zou van willen weten. Met "ik bespreek daar een aantal dingen" kom ik er helaas niet vanaf.

Dan wordt het inderdaad moeilijk, valt er thuis niet over te praten denk je?

Hebben ze er helemaal geen erg in, of verwacht je dat ze je laten vallen?

Er valt thuis wel over te praten maar dan alleen in discussie. Ze hebben er tot nu toe nog geen erg in. Ik heb totaal geen idee of ze me zullen laten vallen. Maarja of ze het wel of niet doen...eens zullen ze het toch moeten horen.. :?
- Home is in my head -

Cisca

Berichtdoor Cisca » 25 aug 2005 21:38

Toch wel het beste om het te vertellen, op den duur ontkom je er niet aan, wie weet valt het mee, hoe ze reageren, vertel het eerst aan de ouder waar je het best mee praten kunt, of waarvan je weet dat die je begrijpt.
Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het helaas wordt.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 25 aug 2005 22:03

Ik weet dat het beter is om het zo snel mogelijk te vertellen, maar ik durf het gewoon niet zo goed.. :cry:

Ze gaan toch anders naar je kijken dan voorheen. Maarja aan de andere kant is het weer een hele opluchting...pff moeilijk allemaal :?
- Home is in my head -

Cisca

Berichtdoor Cisca » 25 aug 2005 22:11

Toch maar doorhakken die knoop, hoe moeilijk het ook is, maar, dan hoef je daar niet meer tegenop te zien.

Stel dat je nog een paar jaar wacht, dan krijg je misschien ook nog het verwijt, dat je het eerder had moeten zeggen, terwijl je jezelf al die tijd ellendig voelt, en het opkropt.
Tja, ik ken je ouders niet, daarom kan ik niet inschatten hoe ze reageren, als het goed is blijf je dezelde Froske die je nu bent, je bent dan precies dezelfde als nu. :wink:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 aug 2005 09:37

Cisca schreef:Ouders zullen waarschijnlijk toch wel vragen welke problemen je hebt, lijkt mij tenminste :)
Ze zullen het inderdaad vragen ja, antwoord hoeft niet helemaal de volledige waarheid te zijn, je hoeft niet je binnenste zielroerselen aan hun te vertellen.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 26 aug 2005 10:34

Ze zullen het inderdaad vragen ja, antwoord hoeft niet helemaal de volledige waarheid te zijn, je hoeft niet je binnenste zielroerselen aan hun te vertellen.

m.i. is het toch belangrijk dat je ouders van bepaalde dingen af weten. Maar je hoeft idd niet alles te vertellen wat je bezig houdt, meestal doen de ouders dat zelf ook niet. Ik denk wel dat eerlijkheid een grote rol moet spelen hoe moeilijk dat soms is. Want ik voldoe hier zelf natuurlijk ook niet altijd aan. Dat is misschien per situatie weer verschillend. Maar ouders hebben m.i. wel het recht om te weten waarvoor je naar een psycholoog gaat, als een van je ouders naar een psycholoog zou gaan dan wil je misschien ook wel even weten waarvoor dat is zodat je hen daarin ook kunt steunen als dat nodig is.
- Home is in my head -

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 26 aug 2005 13:41

froske schreef:Ik weet dat het beter is om het zo snel mogelijk te vertellen, maar ik durf het gewoon niet zo goed.. :cry:

Ze gaan toch anders naar je kijken dan voorheen. Maarja aan de andere kant is het weer een hele opluchting...pff moeilijk allemaal :?

Weet iemand uit je omgeving wel van deze dingen af? Kun je dan niet met hem/haar tegen je ouders vertellen?
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 26 aug 2005 15:03

Niemand weet dit nog uit mijn omgeving. Het is idd wel een heel goed idee om het samen met iemand anders te vertellen. Bedankt voor je goede tip! :D
- Home is in my head -

Cisca

Berichtdoor Cisca » 26 aug 2005 16:05

Raido schreef:Ze zullen het inderdaad vragen ja, antwoord hoeft niet helemaal de volledige waarheid te zijn, je hoeft niet je binnenste zielroerselen aan hun te vertellen.

Klopt helemaal, als ze de feiten maar weten, op zich is het toch al moeilijk genoeg, om je gevoelens onder woorden te brengen, laat staan, als ze je niet begrijpen, of het niet willen begrijpen.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 26 aug 2005 16:07

froske schreef:Niemand weet dit nog uit mijn omgeving. Het is idd wel een heel goed idee om het samen met iemand anders te vertellen. Bedankt voor je goede tip! :D

Zit je er helemaal alleen mee te tobben, dat is echt moeilijk, inderdaad een goede tip van Mystery :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 aug 2005 01:21

Sabra schreef:Je hebt 3 punten

0-7 punten Je bent waarschijnlijk geen HSP-er. Hoewel dat niet met zekerheid te zeggen is. Want als er bijvoorbeeld twee items heel erg waar zijn voor jou kan het zijn dat je wel hoogsensitief bent.

Mijn scores verbazen mij niet, en de mensen die mij kennen denk ik ook niet.

Ha, ik heb wel een Hele Punt meer! 8)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 aug 2005 16:34

Pieter schreef:Nou, soms sla ik juist ook in die richting wat door...

8)

En waarom moet ik daar dan altijd het slachtoffer van zijn, rooie scharminkelige visstick? :mrgreen:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 aug 2005 16:47

Negen punten. Gewoon gewoon dus.

Er zijn verschillende gradaties in sensitiviteit. Je bent waarschijnlijk wel sensitief maar mogelijk niet hoogsensitief. Dat kan een groot voordeel zijn omdat je wel veel dingen aan kan voelen, maar niet de problemen hebt die de hoogsensitieven hebben.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”