Moderator: Moderafo's
Lenneke schreef:kan iemand mij vertellen hoe ik zekerheid over mijn geloof kan krijgen
Lenneke schreef:kan iemand mij vertellen hoe ik zekerheid over mijn geloof kan krijgen
Inspector Morse schreef:geloven en zekerheid zijn twee tegengestelde begrippen. Indien je het kon bewijzen zou je spreken van een "zeker weten" in plaats van "geloven". Geloven is volgens mij veel meer een soort levenshouding gebaseerd op vertrouwen. Het geloof kan in sommige periodes totaal verdwenen zijn en dan plots gesterkt terug op de voorgrond treden.
Brion schreef:Inspector Morse schreef:geloven en zekerheid zijn twee tegengestelde begrippen. Indien je het kon bewijzen zou je spreken van een "zeker weten" in plaats van "geloven". Geloven is volgens mij veel meer een soort levenshouding gebaseerd op vertrouwen. Het geloof kan in sommige periodes totaal verdwenen zijn en dan plots gesterkt terug op de voorgrond treden.
Ik vind dat je dat heel mooi uitlegt. Zo zie ik dat ook.
Denk jij ook, dat, zoals je in je laatste zin aangeeft, de periode dat het geloof totaal verdwenen is, zin gehad kan hebben, omdat je daardoor gesterkt kan worden in je geloof? En dat dus twijfel heel begrijpelijk en ook helemaal niet zo erg is? En sterker nog: heel goed kan zijn?
Inspector Morse schreef:geloven en zekerheid zijn twee tegengestelde begrippen. Indien je het kon bewijzen zou je spreken van een "zeker weten" in plaats van "geloven". Geloven is volgens mij veel meer een soort levenshouding gebaseerd op vertrouwen. Het geloof kan in sommige periodes totaal verdwenen zijn en dan plots gesterkt terug op de voorgrond treden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten